در نتیجه برای یادگیری هر زبانی باید مسیر درستی را در آموزش پیش بگیرید و با استفاده از روش ها و امکانات موجود یادگیری را آسان و راحت نمایید.

در این خصوص و برای یادگیری زبان دلخواه خود دو حالت حضوری و آنلاین وجود دارد که افراد براساس شرایط مختلف با استفاده از یکی از این دو حالت در کلاس زبان شرکت می کنند تا بتوانند زبانی را که می خواهند فرابگیرند.

حال این سوال مطرح می شود که کدام حالت برای یادگیری می تواند مناسب تر باشد؟ شرکت در کلاس زبان آنلاین و یا کلاس زبان حضوری؟  کلاس خصوصی زبان یا حضوری؟ و همچنین آیا این دو کلاس برتری نسبت به هم دارند یا اینکه هر دو به یک اندازه بازده ای لازم برای یادگیری زبان را خواهند داشت.

زبان را آنلاین یاد بگیریم یا حضوری؟

در چند سال اخیر آموزش آنلاین زبان با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا سهم زیادی را در بحث آموزش زبان به خود اختصاص داده است. امروزه کلاس های زبان آنلاین برای بسیاری از افراد در اولویت می باشد و جز اولین انتخاب های آن ها قرار دارد. در نتیجه این نوع آموزش بسیار مهم و به شکل های مختلف در حال برگزاری می باشد.

البته آموزش حضوری زبان که از قبل برای یادگیری زبان مورد استفاده بوده و تقریبا بالای ۹۰ درصد آموزش تا چند سال اخیر به این صورت شکل می گرفته اکنون با درصد قابل توجه ای جای خود را به آموزش آنلاین داده است.

اما اینکه آیا بازده ای در این نوع آموزش همانند آموزش زبان به صورت حضوری می باشد جای بحث دارد. برای پاسخگویی به این موضوع باید شرایط کلاس آنلاین زبان را نیز مورد بررسی قرار داد و از جنبه های مختلف به آن نگاه کرد. اما اینکه ما بخواهیم این نوع آموزش را موثر تلقی نکنیم کار درستی نبوده و باید برای دریافت بهترین نتیجه کلاس آنلاین زبان مناسب را پیدا کرده و آموزش به صورت آنلاین را تجربه نماییم.

ویژگی کلاس آنلاین زبان

اینکه یک کلاس زبان تنها بر بستر اینترنت برگزار شود کافی است تا نام کلاس آنلاین را به آن بدهیم اما آیا در هر پلتفرم و به هر شکلی این کلاس آنلاین می تواند برای آموزش مناسب باشد؟

مسلما برای برگزاری یک کلاس آنلاین ابزارهای مخصوص و مناسب آن کلاس باید مدنظر باشد به این شکل که تمامی ابزارهای آموزشی که ما در کلاس زبان حضوری در اختیار داریم تا بتوانیم یک کلاس را به خوبی اداره و برگزار نماییم باید در حالت آنلاین نیز در اختیار استاد زبان و زبان آموز قرار داشته باشد.

از این رو یکی از مهم ترین مواردی که برای انتخاب یک کلاس آنلاین باید مدنظر قرار دهیم بستر و یا پلتفرمی است که کلاس در آن برگزار می شود که تعداد زیادی از برنامه ها و سایت ها به صورت جهانی و یا حتی در ایران برای برگزاری کلاس ها به ارائه خدمات در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند.

پس گام اول این است که به مکان برگزاری کلاس آنلاین توجه کنیم. مورد بعدی استاد زبان می باشد که باید به شیوه تدریس به صورت آنلاین مسلط باشد و توانایی استفاده از ابزارهای آموزشی آنلاین که می تواند در تفهیم درس به زبان آموز کمک نماید را داشته باشد.

منابعی که معمولا در کلاس آنلاین از آن ها بهره گرفته می شود همانند کلاس های حضوری است با این تفاوت که در حالت آنلاین شما می توانید از دیگر منابع کمک آموزشی که در اینترنت وجود دارند نیز استفاده نمایید.

امکاناتی همچون برقراری ارتباط صوتی و تصویری مناسب، اشتراک گذاری فایل ها با فرمت های مختلف، پشتیبانی خوب از دیگر مواردی است که باید در این نوع کلاس ها رعایت شود.

تقریبا موارد بیان شده از مهم ترین ویژگی های یک کلاس زبان آنلاین می باشد که در صورت وجود شما می توانید به راحتی در هر زمان و مکانی به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید.

آیا کلاس زبان آنلاین جایگزین مناسبی برای کلاس حضوری است؟

با توجه به توضیحات بیان شده شاید برخی هنوز به یادگیری زبان با کلاس آنلاین اعتماد لازم را نداشته باشند و کلاس حضوری را بهتر از آنلاین تصور می کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که کلاس آنلاین برای بسیاری از افراد این فرصت را فراهم می کند تا براحتی و با محدودیت های کمتر نسبت به قبل مانند نداشتن زبان برای حضور در کلاس زبان به یادگیری زبان بپردازید و این خود باعث شده تا عدالت آموزشی بیش از پیش برقرار شود.

در نتیجه برای بسیاری از افراد و در بسیاری از موارد یکی از بهترین جایگزین های موجود کلاس آنلاین می باشد که اکنون در قالب های مختلف همچون فضایی چون متاورس در حالت پیشرفت می باشد.

آموزشگاه زبان دهخدا

در راستای گسترش آموزش سراسری برای افراد در هر جا و مکانی که حضور دارند و بهره مندی از آموزش به صورت آنلاین موسسه زبان دهخدا در دپارتمان های مختلف آموزشی خود برای تمامی زبان ها و آزمون ها و دوره های تربیت مدرس نیز شرایط آموزش به صورت آنلاین را فراهم کرده است.

تمامی افراد در هر رده سنی و در هر زبان و با هر سطحی می توانند در بهترین بستر آموزشی آنلاین که دارای تمامی امکانات آموزش مجازی می باشد تحت نظر بهترین اساتید و با بروزترین روش های آموزشی با پشتیبانی تمام وقت در طول مدت زمان برگزاری کلاس به یادگیری هر زبانی که می خواهند به صورت آنلاین بپردازند.