لپ تاپ به شما کمک می‌کند تا در هر زمان و مکانی از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید. انجام کارهای روزمره اداری و شخصی، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و دیدن فایل‌های مالتی مدیا تنها گوشه‌ای از امکانات لپ تاپ است. برای مثال، کدام برند لپ تاپ گارانتی معتبرتری ارائه می‌دهد؟ با توجه به لیست قیمت انواع لپ تاپ در بازار، ارزش خرید کدام برند بیشتر است؟

1. برند ASUS

باوجوداینکه لپ تاپ های برند ایسوس در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دیگر، به‌تازگی روانه بازار شده‌اند، توانسته‌اند حدود 8 درصد از بازار جهانی را از آن خود کنند. این شرکت تایوانی، به تولید سخت‌افزارهای باکیفیت معروف است، درنتیجه تمام محصولات این برند به قدرتمندترین سخت‌افزارها مجهز هستند.

لپ تاپ های برند ایسوس در کلاس‌های مختلف ازجمله زنبوک، ویوو بوک و گیمینگ تولید می‌شوند. ویژگی مشترک در تمام این سری‌ها بدنه آلومینیومی بسیار نازک، عمر باتری بسیار طولانی و یک صفحه‌نمایش مات است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برند، آن است که لپ تاپ های برند ایسوس برای تمام افراد با نیازهای مختلف کاربرد دارد. اگر قصد شما از خرید یک لپ تاپ، گیمینگ است، سری TUF به‌عنوان لپتاپ‌های گیمینگ اقتصادی و سری ROG به‌عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالارده این برند مناسب شما هستند. اگر صاحب کسب‌وکار هستید و می‌خواهید یک لپ‌تاپ سبک‌وزن داشته باشید، الترابوک‌های سری زنبوک به‌واسطه کیفیت بالا، وزن پایین و بدنه باریک خود می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

2. برند Lenovo

در حال حاضر، Lenovo بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر و لپ‌تاپ در جهان محسوب می‌شود که محصولات آن در ایران به‌خوبی درخشیده‌اند. انواع لپ تاپ های لنوو در رنج قیمتی و خدمات متنوع تولید می‌شوند. مدل‌های اقتصادی این برند مانند مدل‌های سری ایدیاپد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی را به خود جلب کرده است.

البته، مدل‌های پیشرفته این برند هم بسیار مورد قبول کاربران هستند. اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید مدل لنوو Legion Y540 یکی از بهترین انتخاب‌ها است. همچنین، محصولات این برند به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای برنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد هستند. انواع لپ تاپ های لنوو از سری‌های Thinkpad، Thinkbook و Ideapad می‌توانند برای این منظور مناسب باشند.

تکنو لایف

3. برند Acer

برند تایوانی ایسر بیش از 40 سال است که در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی فعالیت می‌کند. در حال حاضر این شرکت با داشتن حدود 7 درصد از سهم بازار جهانی، ششمین تولیدکننده بزرگ کامپیوتر و لپ‌تاپ در جهان شناخته می‌شود.

انواع لپ تاپ های ایسر در ایران توسط شرکت‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند که ضمانت 18 ماهه یا 24 ماهه می‌دهند. از مهم‌ترین ویژگی محصولات این برند می‌توان به حمل آسان لپ‌تاپ‌ها، استفاده از فناوری‌های پیشرفته، کارایی بالا و طراحی زیبای آن‌ها اشاره کرد.

به‌طورکلی، محصولات این شرکت در سری‌های نیترو، پریدیتور، تراول میت، وان، سوییفت، اسپین، سوییچ و اسپایر به بازار عرضه می‌شوند که از بین آن‌ها آخرین گزینه در ایران بیشترین استقبال را دریافت کرده است.

4. برند HP

برند HP با تولید حدود 60 میلیون دستگاه لپ تاپ، بزرگ‌ترین تولیدکننده لپ تاپ در جهان است. این شرکت از قدیمی‌ترین برندها در این زمینه است و محصولات متنوعی تولید می‌کند. مهم‌ترین علت محبوبیت بالای انواع لپ تاپ های برند اچ‌پی چه در جهان و چه در داخل ایران، طراحی‌های شیک و عملکرد عالی آن‌ها است.

همچنین، با توجه به لیست قیمت انواع لپ تاپ در بازار ایران، محصولات این برند بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، به‌طوری‌که به یک گزینه محبوب برای دانشجویان ایرانی تبدیل‌شده‌اند. از پرفروش‌ترین محصولات این برند در ایران می‌توان به اچ پی da1023nia اشاره کرد که دارای پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i5 و چهار گیگابایت رم است.

5. برند Dell

برند Dell با تولید حدود 35 میلیون دستگاه لپ تاپ، در جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ لپ‌تاپ در جهان قرار می‌گیرد. متأسفانه در حال حاضر، محصولات این برند در داخل ایران بسیار کمیاب شده‌اند، درنتیجه ایرانیان از محصولات جدید آن تا حدودی محروم هستند. اما انواع لپ تاپ های برند دل که از سالیان گذشته باقی‌مانده‌اند، همچنان عملکرد بسیار خوبی دارند.

سری Precision شرکت دل قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های کار و مهندسی (Workstation) را عرضه می‌کند. همچنین نوت بوک‎های برند دل معمولاً نسبت به هم رده‌های خود کیفیت بالاتری دارند. پرفروش‌ترین سری این برند در ایران سری اینسپایرون است که باوجود قیمت مناسب، کارایی بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

نکته مهم در مورد محصولات این برند آن است که شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل کانکت دل، امکان برقراری تماس یا انتقال سریع و بیسیم فایل بین موبایل و سیستم خود را داشته باشید.

6. برند Microsoft

سالیان طولانی است که برند مایکروسافت نرم‌افزارهای قوی تولید می‌کند و اعتبار خوبی هم در این زمینه کسب کرده است. اما چند سال پیش،‌ این شرکت از اولین لپ‌تاپ خود با نام سرفیس رونمایی کرد. محصولات این برند نسبت به برندهای دیگر بسیار محدود هستند، به همین دلیل در بازار جهانی سهم خاصی ندارند. اما عملکرد عالی محصولات این برند باعث شده در جهان و ایران بسیار محبوب واقع شوند.

علاوه بر تنوع پایین، مدل‌های این برند قیمت بالایی هم دارند. این دو ویژگی ممکن است ارزش خرید انواع لپ تاپ های مایکروسافت را کاهش دهد. به‌طورکلی، محصولات این برند برای افرادی که به قیمت اهمیت نمی‌دهند مناسب است. میزان خرابی این لپ‌تاپ‌ها به دلیل استفاده از بهترین قطعات بسیار پایین‌تر از برندهای دیگر است. یکی از مدل‌های پرفروش این برند در ایران، سرفیس بوک 2 است که ازنظر طراحی و کارایی جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

7. برند MSI

برند MSI به تولید سخت‌افزارهای قوی کامپیوتر مانند مادربورد و کارت گرافیک شناخته می‌شود، اما این شرکت در تولید لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند در ایران بسیار مورد استقبال قرارگرفته‌اند. از بارزترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به لبه‌های تیز، خطوط مورب، لوگوی قرمزرنگ و کیبورد با نورپردازی ویژه اشاره کرد.

تنوع این لپ‌تاپ‌ها بسیار کم است و قیمت بسیار گرانی دارند. اما اگر عاشق گیمینگ هستید، مدل‌های این برند قطعاً با طراحی جذاب و به‌کارگیری قطعات سخت‌افزاری مدرن، می‌توانند بهترین تجربه از گیمینگ با لپ‌تاپ را ارائه دهند.

تکنو  لایف

8. برند xiaomi

لپ ‌تاپ ‌های شیائومی هم مانند گوشی‌های این برند چینی در دو سری ردمی و می عرضه می‌شوند. کارایی بالا، طراحی زیبا و قیمت مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها است. در نوت بوک‌های این برند، تا حد زیادی از مک بوک‌های شرکت اپل الهام گرفته‌شده است. اما به‌طورکلی، لپ‌تاپ‌های این برند به‌خوبی توان مهندسی آن را به رخ می‌کشند.

یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های شیائومی در ایران، RedmiBook 14 است که با وضوح Full HD، پردازنده نسل هشتمی Core i7، هشت گیگابایت رم، حافظه SSD و کارت گرافیک انویدیا ارائه می‌شود. نکته مهم این است که برای خرید این لپ‌تاپ ایده‌آل نیازی به پرداخت مبلغ گزاف نیست.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا با در نظر داشتن لیست قیمت انواع لپ تاپ در بازار و تنوع خدمات آن‌ها، بهترین برندهای لپ‌تاپ موجود در ایران را معرفی کنیم. اگر همچنان برای انتخاب بهترین برند مردد هستید، بهتر است که خیلی وقت خود را سر این موضوع صرف نکنید. چراکه امروزه کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌ها از برندهای برتر تقریباً مشابه یکدیگر هستند. برای ما بنویسید که از میان برندهای معرفی‌شده در این مطلب، انتخاب شما کدام است؟