درست زمانی که ما دو دل هستیم که آیا سرور مجازی بخریم یا نه، شعارهای تبلیغاتی مانند سرور مجای رایگان، توجه ها را به خود جلب می کند! اما ما می خواهیم یک حقیقت پنهان شده پشت ادعای سرور مجازی رایگان را برایتان بازگو کنیم. همراه ما باشید و  ادامه مقاله را از دست ندهید!

سرور مجازی VPS چیست : برای آن که بدانید آیا ارائه سرور مجازی رایگان ممکن است یا خیر، ابتدا باید بدانید که اصلا VPS‌ چی هست و چه کاربرد هایی دارد با ما باشید.

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

سرور های فیزیکی به کمک تکنولوژی مجازی سازی، به سرور های مجازی تقسیم می شوند که در منابع و امکاناتی که دارند، مستقل از هم هستند و هیچکدام بر دیگری اثر نمی گذارد و انگار که سرور اختصاصی دارید که در سخت افزار، مشترک هستند.

به همین دلیل است که می گوییم سرور مجازی مانند یک کامپیوتر مجازی بسیار قدرتمند است که 24 ساعته روشن است و از داده ها و اطلاعاتی که روی سرور خودتان بارگذاری کرده اید، نگهداری و محافظت می کند.

این روشن بودن 24 ساعته سرور ها و نگهداری از دیتاها و اطلاعات کاربران، برای شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، هزینه هایی دارد که قابل چشم پوشی نیست. پس چگونه می تواند از این هزینه ها چشم پوشی کند و اقدام به ارائه سرور مجازی به صورت رایگان کند؟ آیا ادعای سرور مجازی رایگان حقیقت دارد؟

سرور مجازی VPS رایگان

زمانی که از یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، سرور مجازی خریداری می کنید، این شرکت منابع و امکاناتش را در اختیار شما می گذارد و اگر کسی از این منابع و امکانات سو استفاده کند، عواقب قانونی این سو استفاده به عهده شرکت ارائه دهنده خدمات خواهد بود.برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، شرکت های ارائه دهنده خدمات، از کابران می خواهند تا احراز هویت کنند. برای این احراز هویت هم هزینه ای وجود دارد.

مورد دیگری که بسیار شاهدش هستیم که برخی از شرکت ها به صورت تریال به مدت 24 ساعت، سرور مجازی رایگان ارائه می کنند تا در صورت رضایت سرور مجازی را خریداری کنید که این 24 ساعت زمان کمی است و باید هزینه هایی برای احراز هویت هم پرداخت کنید.

 تعدادی از شرکت های خارجی اقدام به گرفتن کردیت کارت از مشتریان می کنند و یک مدت زمان مشخصی سرور مجازی در اختیارشان قرار می دهند؛ پس از آن که دوره تمام شد، مبلغ را از کردیت کارت مشتریان کسر می کنند! همانطور که دیدید، سرور مجازی رایگان افسانه شیرینی است که بسیاری از افراد آن را باور کرده اند!

سرور مجازی رایگان لینوکس و ویندوز؛ از دروغ تا واقعیت

سرور مجازی رایگان لینوکس و ویندوز؛ از دروغ تا واقعیت

سرور مجازی شما درست مانند کامپیوتر شماست و شما می توانید سیستم عامل خودتان را بر روی سرور مجازی نصب کنید و استفاده کنید. زمانی که شما سیستم عامل ویندوز را بر روی سرور مجازی خودتان نصب می کنید، سرور مجازی ویندوز دارید و زمانی که سیستم عامل لینوکس را روی سرور مجازی خودتان استفاده می کنید، سرور مجازی لینوکس دارید.

هرکدام از سیستم عامل ها برای اهداف و نیاز های متفاوتی روی سرور مجازی نصب می شوند و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال برای سایت هایی که با زبان برنامه نویسی PHP برنامه نویسی شده اند، سیستم عامل لینوکس مناسب تر است و برای سایت هایی که با زبان های مایکروسافت مانند ASP.NET برنامه نویسی شده اند، سیستم عامل ویندوز مناسب تر است.

سیستم عامل لینوکس متن باز است و رایگان است و این امکان را به شما می دهد تا هر تغییری که خواستید، اعمال کنید؛ به صورت کلی دستتان بازتر است، اما کسانی که تخصص و دانش لازم را در این زمینه ندارند، در استفاده از سیستم عامل لینوکس دچار مشکل خواهند شد.

سیستم عامل ویندوز متن باز نیست و رایگان نیست. سیستم عامل ویندوز محیط کاربرپسند تری دارد و استفاده از راحت تر است و اگر با دانش کدنویسی آشنایی ندارد، سیستم عامل ویندوز می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

جالب است این نکته را بدانید که سایت های ارائه دهنده سرور مجازی رایگان به صورت تایم دار، سرور مجازی لینوکس ارائه نمی دهند! یعنی اگر شما بخواهید سرور مجازی رایگان لینوکسی داشته باشید، چنین چیزی ممکن نیست. روی سرور مجازی رایگانی که به صورت 24 ساعته و تریال به کاربران ارائه می دهند، سیستم عامل ویندوز نصب شده است و این یکی از محدودیت هایی است که برای کاربران وجود دارد.

اما نگران نباشید، در صورتی که شما نیاز به سرور مجازی لینوکس یا ویندوز یا حتی میکروتیک دارید، می توانید با هزینه های پایین تری سفارش دهید که در ادامه توضیح می دهیم.

سرور مجازی ارزان قیمت

سرور مجازی ارزان قیمت

همانطور که گفتیم و دیدید، سرور مجازی رایگان وجود ندارد و حتی اگر وجود داشته باشد، شما نمی توانید از تمامی امکانات یک سرور مجازی استفاده کنید. شما می توانید بسته به نیاز خودتان سرور مجازی ارزان قیمت تهیه کنید و در صورت نیاز، منابع و امکانات آن را ارتقا دهید.

شرکت های ارائه دهنده زیادی هستند که سرور مجازی با قیمت های مختلف ارائه می دهند تا تمامی افراد بتوانند به راحتی سرور مجازی خریداری کنند. یکی از شرکت های ارائه دهنده ای که سرور مجازی ارزان قیمت ارائه می دهد، آسام سرور است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد سرور مجازی صحبت کردیم و دانستیم که با توجه به هزینه های نگهداری، تعمیر، پشتیبانی و ... که سرور ها دارند، نمی توان به صورت رایگان و به صورت طولانی مدت سرور مجازی را به کاربران ارائه داد. اما شما می توانید با در نظر گرفتن پلن سرویس های مختلفی که وجود دارد، سرور مجازی ارزان تری خریداری کنید و حقه تبلیغاتی برخی از سایت ها را نخورید.

این را نیز فراموش نکنید که پنیر مفت، تنها در تله موش یافت می شود!

در زمان خرید سرور مجازی حتما به این نکته دقت داشته باشید که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، پشتیبانی خوبی داشته باشند، تا اگر سرور مجازی شما با مشکلی مواجه شد، در سریع ترین زمان ممکن، اشکلات را حل کنند.  اگر سوالی در این زمینه داشتید، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم.

این مقاله را به اشتراک بگذارید تا حقیقت پشت پرده شعار سرور مجازی رایگان، آشکار شود.