روغن ماکادمیا سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین های مختلف برای مراقبت از بدن، پوست و مو است. از جمله ویتامین ها و منابع غنی موجود در این روغن گیاهی می توان به ویتامین آ، ای، پروتئین، منیزیم، کلسیم و بسیاری از منابع دیگر اشاره کرد. در ادامه به خواص این روغن گیاهی طبیعی و منابعی که در آن وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

در روغن ماکادمیا می توان تمام منابع مربوط به مواد معدنی مختلف و مورد نیاز بدن، انواع ویتامین های ضروری، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان ها را پیدا کرد. تمام این موارد در سلامتی بدن به ویژه پوست و مو تاثیر شگفت انگیزی دارند. در ادامه به بعضی از خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو اشاره می کنیم.

باعث قوی تر شدن موها می شود

یکی از راه های مراقبت از موها، زدن روغن به ساقه مو است. ولی در بسیاری از شرایط، روغن های مختلف روی پوست رسوب کرده و باعث سنگینی موها می شوند. در هنگام استفاده از روغن ماکادمیا این مشکل به وجود نمی آید چون این روغن بیشتر از روغن های دیگر در ساقه مو نفوذ می‌کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن به ساقه مو نفوذ کرده و باعث قوی تر شدن فولیکول های مو می شود.

باعث ایجاد رطوبت در پوست کف سر می شود

یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن ماکادمیا، اسید اولئیک است. این اسید باعث بازسازی دوباره پوست سر، نرم شدن و مرطوب نگه داشتن پوست کف سر می شود و از التهاب پوست سر نیز جلوگیری می کند. تغذیه پوست سر با این روغن گیاهی به صورت کلی در تقویت ریشه موها نیز تاثیر شگفت انگیزی دارد.

مرطوب کننده و جوان سازی پوست صورت

یکی از خواص روغن ماکادمیا برای پوست صورت، مرطوب کنندگی و جوان سازی آن است. مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان های موجود در این روغن باعث از بین بردن چین و چروک پوستی می شود.

خواص طبیعی آبرسانی و ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، باعث از بین بردن خشکی، جوش و التهاب پوست صورت می شود. تمام این موارد به صورت مستقیم در زیبایی و جوان سازی پوست صورت تاثیر مستقیم دارند.

درمان سریع آفتاب سوختگی با روغن ماکادمیا

در روغن ماکادمیا مقادیر قابل توجهی از انواع اسیدهای چرب غیر اشباع وجود دارد. یکی از این موارد، پالمیتولئیک اسید است که تاثیر فوق العاده ای در آبرسانی پوست و از بین بردن آفتاب سوختگی آن دارد. قرمزی، سوزش و التهاب پوست که ناشی از تابش آفتاب بوده است با مالیدن این روغن گیاهی در مدت زمان کوتاهی درمان می شود.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

مصرف روغن ماکادمیا برای از بین بردن خشکی لب و شکنندگی در ناخن ها نیز به کار می رود. با استفاده منظم این روغن می توان بسیاری از مشکلات مربوط به خشکی پوست و مو را از بین برد.

تاثیر روغن ماکادمیا در حالت پذیری موهای فر

یکی از مشکلاتی اصلی در موهای فر و مجعد، خشکی و حالت پذیری سخت آن است. با کاربرد روغن ماکادمیا می توان این مشکل را به راحتی در این موها رفع کرد. نفوذ سریع و عمیق این روغن به داخل فولیکول های مو باعث نرمی و حالت پذیری سریع آنها می شود. افرادی که دارای موهای فر هستند، قبل از حالت دهی، مقداری از این روغن را به موهایشان بزنند. پروتئین موجود در روغن ماکادمیا به مرور زمان باعث تغذیه موهای خشک نیز می شود.

خواص روغن ماکادمیا برای بدن

روغن ماکادمیا مانند بسیاری از روغن های گیاهی دیگر علاوه بر کاربرد آن برای زیبایی پوست و مو، به صورت خوراکی هم به کار می‌رود. فواید روغن ماکادمیا به صورت خوراکی نیز بسیار زیاد است ولی تمامی این فوایدی که ذکر میشود برای روغن ماکادمیا اصل است که میتوانید از طریق https://bekrina.com/product/macadamia-oil خرید کنید. در ادامه به چند مورد از خواص روغن ماکادمیا اشاره خواهیم کرد. 

باعث کاهش کلسترول خون می شود

یکی از منابع غنی موجود در روغن ماکادمیا، انواع اسید های چرب از جمله نمونه های امگا 3 و 6 است. این اسیدها به صورت مستقیم باعث کاهش کلسترول خون می شوند. کاهش کلسترول نیز از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کنند. استفاده منظم از این روغن تاثیر شگفت انگیزی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد.

تاثیر مستقیم در بالا بردن انرژی بدن

افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند و به انرژی زیادی در طول روز احتیاج پیدا می‌کنند، روغن ماکادمیا یکی از منابع مناسب برای آنها است. وجود ویتامین ها و منابع بی شمار موجود در این روغن باعث بالا بردن انرژی کلی بدن می شود. البته باید دقت کرد که در مصرف این روغن زیاده روی نشود.

پیشگیری از سرطان

با کاهش و کنترل رادیکال های آزاد در بدن، امکان ابتلا به سرطان از بین می رود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ماکادمیا باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن می شوند. مصرف منظم و درست این روغن به صورت مستقیم باعث پیشگیری از ایجاد سرطان در بدن می شود.

کمک به سلامت چشم ها

منبع غنی این روغن به انواع آنتی اکسیدان ها باعث تقویت و سلامتی چشم ها می شود. از جمله بیماری هایی که با استفاده این روغن در چشم پیشگیری می شود، آب مروارید است.

کنترل و پیشگیری از دیابت

خواص روغن ماکادمیا برای دیابت

یکی دیگر از تاثیرات قابل توجه اسیدهای چرب موجود در روغن ماکادمیا، کنترل و پیشگیری از دیابت است. افرادی که به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستند و یا می خواهند از ایجاد این بیماری در بدن خود پیشگیری کنند، این روغن گیاهی غنی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

طبق تحقیقات انجام شده، یک رژیم غذایی بر پایه اسیدهای چرب اشباع شده می تواند خطر متابولیک را در افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند را کاهش دهد.

کنترل وزن و کاهش احساس گرسنگی

انواع مواد معدنی مثل پروتئین، فیبر، ویتامین ها و چربی ها باعث می‌شوند تا مصرف روغن ماکادمیا باعث ایجاد احساس سیری در افراد شود. پروتئین و فیبر که به صورت مستقیم باعث ایجاد سیری طولانی مدت در فرد می شوند و از افت فشار خون نیز جلوگیری می‌کنند.

چربی های موجود نیز به صورت معمول دیرتر هضم شده و باعث می شود تا فرد برای مدت زمان بیشتری احساس گرسنگی نداشته باشد. مصرف این روغن برای کسانی که به دنبال کنترل و کاهش وزن هستند، پیشنهاد فوق العاده ای است.

مضرات روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا یک ماده بی خطر است که تقریباً همه می توانند روی مو و پوست خود آن را استفاده کنند.

اگر سابقه حساسیت دارید یا نگران واکنش آلرژیک شدید به روغن ماکادمیا هستید، قبل از استفاده کامل از روغن، یک تست پچ روغن روی پوست خود انجام دهید. مقدار کمی را در نقطه ای به اندازه یک سکه در قسمت داخلی بازو قرار دهید. در صورت عدم بروز واکنش در ۲۴ ساعت، استفاده از آن ایمن و بی خطر می باشد.