هنگام صرف ناهار یا شام، بهترین زمان برای در کنار هم بودن است. شاید همین موضوع باعث شده که میز غذاخوری یه یکی از اجزاء مهم و جدانشدنی سرویس چوبی منازل تبدیل شود. در این مقاله به مقایسه میز ناهارخوری چوبی، ام دی اف و شیشه ای پرداخته‌ایم. اگر شما هم نمی‌دانید کدام میز به دردتان می‌خورد، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

راهنمای خرید انواع میز ناهارخوری

توصیه اکثر فروشندگان سرویس‌های منزل این است که محصولات را با توجه به سلیقه و نیاز افراد خانه تهیه کنید. مثلا هنگام خرید سرویس خواب از شما سن، جنسیت، رنگ موردعلاقه و تم اتاق موردنظرتان را سوال می‌کنند. با این روش می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین کالاها را مشاهده کنید. سپس با توجه به بودجه‌تان خرید کنید.

میز غذاخوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کنار سلیقه و اولویت‌های افراد خانواده، میزی که بیشتری هارمونی را با تم منزل و رنگ وسایل دیگر دارد، انتخاب مناسبی است. میز ناهارخوری با تنوع بالایی در بازار به‌فروش می‌رسد. اما سه دسته میزهای شیشه‌ای، MDF و چوبی، پر تقاضاترین نوع در بازار هستند. در بخش‌های بعدی به مقایسه هریک خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

میز ناهارخوری شیشه‌ای مدرن؛ یک انتخاب چشم‌نواز

میزهای غذاخوری شیشه‌ای اکثرا در خانه‌هایی با تم مدرن و به‌دور از فضای سنتی و کلاسیک دیده می‌شوند. طبیعت شیشه به‌گونه‌ای است که در نگاه اول برای بیننده جذابیت فراوانی دارد؛ بنابراین هنگام مقایسه میز ناهارخوری چوبی، ام دی اف و شیشه‌ای، ممکن است عده‌ای از افراد تمایل به خرید نوع شیشه‌ای میزها را داشته باشند. همچنین برای منازلی با متراژ کوچک به‌دلیل وسیع‌تر نشان دادن فضا، انتخابی بسیار عالی است. به‌دلیل منعکس کردن نور، میزهای شیشه‌ای برای منازل با نورگیری پایین بهترین گزینه هستند. 

میز غذاخوری شیشه‌ای در اشکال متنوعی در بازار به‌فروش می‌رسد. باتوجه به نیازتان می‌توانید میز ۴ نفره، ۸ یا ۱۲ نفره خریداری کنید. همچنین پایه‌های میزهای شیشه‌ای می‌توانند از جنس چوب، فلز یا MDF باشند. این شمایید که باید باتوجه به دکوراسیون منزل، محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

نکات قابل توجه هنگام خرید میز ناهارخوری شیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای در کنار مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دارند، ممکن است خریدار را پس از مدتی پشیمان کنند. بهتر است قبل از اقدام به‌خرید، با برخی از معایب این نوع میز آشنا شوید:

• احتیاج به تمیز شدن پس از هربار نشستن پشت میز

• احتمال شکستگی یا آسیب در صورت گذاشتن وسایل سنگین

• خطرناک بودن گوشه‌های میز مخصوصا برای کودکان و حیوانات خانگی

• نمایان شدن اثر انگشت، رد دست و جای آرنج با هربار نشستن پشت میز

اگر زمان کافی برای تمیز کردن وسایل منزل ندارید، از خرید میز غذاخوری شیشه‌ای صرف‌نظر کنید. شکستن شیشه بر اثر حادثه و بی احتیاطی نیز ممکن است برای فرزندان کوچک یا حیوانات خانگی‌تان مشکل‌ساز شود.

ناهارخوری

خرید میز ناهارخوری ام دی اف جدید؛ تطابق با رنگ وسایل منزل

اگر فقط در هنگام صرف ناهار یا شام فرصت دیدن اعضای خانواده را دارید، بهتر است آن را غنیمت بشمرید. جمع شدن دور میز غذاخوری و صحبت از اتفاقات روزمره، باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر افراد می‌شود. در ادامه مقایسه میز ناهارخوری چوبی، MDF و شیشه ای، به دومین گزینه می‌رسیم.

 میز‌ MDF همانند تخت کشودار از پرطرفدارترین محصولات بازار به‌شمار می‌آید. اما فراموش نکنید برخی فروشنده‌ها با سوءاستفاده از اطلاعات پایین مشتری، میزهای بی‌کیفیتی را عرضه می‌کنند. بنابراین لازم است از فروشگاه‌های مطمئن خرید کنید.

میز ناهارخوری MDF چه مزایا و معایبی دارد؟

مصنوعات چوبی که بر اثر حرارت بالا و یک‌سری فعل و انفعالات به تخته‌های ام دی اف تبدیل می‌شوند، امروزه جایگاه بزرگی در بازار محصولات چوبی دارند. مزایای میزهای ساخته شده از تخته‌های MDF عبارتند از:

1. مقاومت بالای محصولات ام دی اف در برابر حشرات و رطوبت

2. روکش‌های PVC باعث انتخاب رنگ دلخواه مشتری می‌شوند

3. بهای مناسب و هزینه پایین

4. تنوع بالا و باز بودن دست مشتری برای انتخاب محصول

در کنار کلیه مزایایی که برای میز غذاخوری از جنس ام دی اف معرفی کردیم، باید به برخی معایب آن نیز توجه کنیم. عمر پایین، استحکام کم در برابر سنگینی و ضربه و لق شدن پایه‌های میز ناهارخوری MDF به مرور زمان از جمله نکات منفی است که نباید فراموش کنید. اگر به‌دنبال طول عمر بالا برای سرویس چوبی منزلتان نیستید، محصولات ام دی اف گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند.

میز-ناهارخوری

میز ناهارخوری گرد چوبی بهتر است یا مربع؟

میز غذاخوری چوبی که یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین نوع میز در تاریخ است، در اشکال و ابعاد متنوعی تولید می‌شود. چوب‌ درخت‌های گردو، افرا، بلوط، راش، گیلاس و کاج در کنار عمر بالا و طولانی، زیبایی و جلوه خاصی به محیط می‌دهند. از مزایای خرید میزهای ساخته شده با چوب طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• استحکام و دوام بالا در برابر سنگینی وضربه

• عدم پوسیدگی و آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و تغییر دما

• جلوه بخشیدن به محیط که نشان‌گر طبیعت زیبای جنگل است

• نمایان بودن تار و پود طبیعی چوب

خرید میز غذاخوری چوبی انتخاب بسیار مناسبی برای تم کلاسیک و نوستالژیک است. باتوجه به متراژ محیط و تعداد افراد، تصمیم با شما است که میز چوبی گرد خریداری کنید یا بیضی و مستطیل. 

مقایسه میز ناهارخوری چوبی، ام دی اف و شیشه ای با توجه به نیاز کاربران

اهمیت به سلیقه و اعضای خانواده در خرید محصولات موردنیاز منزل باعث خوشحالی آن‌ها می‌شود. اگر به رنگ یا مدل تخت خواب دونفره هنگام خرید توجه نشود، ممکن است موجب نارضایتی همسر یا فرزندانتان شود. در خرید میز غذاخوری نیز باید به این موارد توجه کنید:

• نبودن کودک و خردسال در منزل و داشتن وقت کافی برای تمیز کردن وسایل، فرصت خوبی برای خرید میزهای شیشه‌ای مهیا می‌کند. به‌شرط آنکه از قرار دادن اشیاء سنگین روی آن خودداری کنید.

• اگر طول عمر میز ناهارخوری برای شما اهمیتی ندارد و بودجه موردنظرتان پایین است، خرید محصولات MDF گزینه خوبی برای شما است. 

• چنانچه تمایل به داشتن منزلی شیک با وسایل زیبا و کلاسیک دارید، محصولات ساخته شده با چوب‌های طبیعی را خریداری کنید.

دوام بالای میزهای ناهارخوری چوبی نسبت به انواع شیشه‌ای و MDF در کنار زیبایی منحصربه‌فرد آن باعث شده که مشتری‌های لوکس و خاص پسند این نوع میز را خریداری کنند. اگر شما هم به دنبال جلوه بخشیدن به محیط پیرامون خود هستید از محصولات چوبی طبیعی استفاده کنید.

MDF

خرید آنلاین انواع میز چوبی از سایت بلج

این مطلب درباره مقایسه میز ناهارخوری چوبی، ام دی اف و شیشه ای بود. آشنایی با مزایا و معایب هرکدام از این متریال‌ها باعث انتخاب درست و خریدی رضایت‌بخش خواهد شد. توصیه می‌کنیم حتما پیش از اقدام به خرید، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

گروه تولیدی بلج طراح و تولیدکننده انواع کالاهای چوبی است و حدود ۳۰ سال سابقه درخشان در این حوزه دارد. بهترین محصولات با پایین‌ترین نرخ در سایت بلج به نشانی bolej قابل مشاهده و خریداری هستند. با انجام خرید آنلاین و غیر حضوری از این سایت، در زمان و هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین هزینه ارسال به کلیه نقاط ایران توسط بلج رایگان است. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره از طریق شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ با کارشناسان و تیم پشتیبانی بولج تماس بگیرید.