از افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که از سه - چهار هزار دلار به ۴۰ هزار دلار رسیده‌اند و قیمتشان بیشتر از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است، تا ایجاد ارزهای دیجیتال جدیدی که هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند. یکی دیگر از تغییرات دنیای ارزهای دیجیتال این بود که در چند سال اخیر بازی‌های کریپتویی نیز وارد دنیای کریپتو کارنسی شدند؛ بازی‌هایی که با فناوری بلاکچین کار می‌کنند و با ارزهای دیجیتال مربوط سروکار دارند و شما می‌توانید با انجام این بازی‌ها ارز دیجیتال کسب کنید و سپس در صرافی های ایرانی معتبر مانند صرافی پول نو آنها را به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

محبوبیت این مبحث باعث شد تا در این مقاله تصمیم بگیریم تا توضیحی کامل و جامع را درباره بازی‌های کریپتویی به شما ارائه کنیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا با یکدیگر با این فناوری نوظهور و محبوب آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

بازی کریپتویی چیست؟

صنعت بازی‌های کریپتویی در چند سال اخیر راه اندازی شده و در اصطلاح به بازی‌های این حوزه “PLAY TO EARN” گفته می‌شود. این اصطلاح در فارسی به صورت (بازی کن تا پول در بیاری) معنا می‌شود. احتمالا از اسم این بازی‌ها نیز متوجه می‌شوید که در حقیقت برای کسب درآمد ایجاد شده‌اند. بازی‌های کریپتویی روی بلاکچین اجرا می‌شوند و آیتم‌های درون بازی ارزش واقعی دارند و می‌توان آن‌ها را به پول فیات تبدیل کرد.

بازی‌های کریپتویی به چه صورت کار می‌کنند؟

گیمرها در بازی‌های کریپتویی، بر اساس پیروزی که به‌دست می‌آورند پاداش دریافت می‌کنند. مثلا اگر در بازی اکسی اینفینیتی که یکی از معروف‌ترین بازی‌های کریپتویی است که در دنیا وجود دارد شما در نبردی پیروز شوید، به عنوان جایزه به شما توکنی تعلق می‌گیرد که می‌توانید آن را با دیگر ارزهای دیجیتال معاوضه کنید یا حتی همان ارز را به صرافی مانند صرافی پول نو بفروشید.

در بازی‌های کریپتویی شما باید اقلامی که به‌دست می‌آورید را به بقیه بازیکنان بفروشید تا بتوانید از این راه کسب درآمد داشته باشید. خرید این اقلام در داخل خود بازی انجام می‌شود و سازندگان بازی نیز کارمزد خود را از این خرید و فروش‌ها دریافت می‌کنند و می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند.

بازی‌های کریپتویی با نوع متفاوتی از توکن‌ها به نام nft کار می‌کنند. Nft فناوری جدیدی است که ایجاد شده است تا مالکیت را در فضای مجازی شکل بدهد. ان اف تی‌ها در حقیقت مانند سند هستند. همانگونه که ما در دنیای واقعی به طور مثال سند ماشین داریم در دنیای ان اف تی‌ها نیز شما می‌توانید سند هر چیزی که سازنده به شما اجازه می‌دهد را داشته باشید. در مورد بازی‌های کریپتویی شما می‌توانید سلاح‌های بازی را به کمک ان اف تی‌ها به مالکیت خود در بیاورید و درون بازی از آن‌ها استفاده کنید و می‌توانید این سندها یا همان ان اف تی‌ها را بفروشید و کسب درآمد کنید.

بهترین بازی‌های کریپتویی

تا اینجای مقاله به خوبی با بازی‌های کریپتویی و اطلاعات کاربردی درباره این بازی‌ها آشنا شدیم. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا با یکدیگر یاد بگیریم که معروف‌ترین بازی‌های کریپتویی کدامند.

اکسی اینفینیتی

یکی از دلایل محبوبیت بازی اکسی اینفینیتی این است که روند داستانی جالب و مناسبی دارد و البته ایده این بازی از روی بازی محبوب پوکمن برداشته شده که به بهترین نحو داستان سرایی شده است. توکن‌های اصلی بازی، SLP و AXSهستند. جدیدا نسخه‌ای به نام اوریجین هم منتشر شده که قابلیت‌های تازه‌ای مانند اضافه شدن اکسسوری‌های جدید به اکسی‌ها، پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای آیتم‌ها و اضافه شدن بخش Missions به بازی و... رو به بازی اکسی اینفینیتی اضافه کرده.

برای شروع این بازی نیاز به خرید حداقل سه کاراکتر اکسی دارید که مبلغ آن را از طریق انتقال توکن WETH روی شبکه رونین باید پرداخت کنید. صرافی پول نو pooleno شبکه رونین را هم پشتیبانی می‌کند.

سندباکس

گرافیک سندباکس دقیقا مانند ماین کرافت است و شما می‌توانید کاراکترهای مختلف بازی را مانند بازی ماین کرافت ببینید. حتی جهان بازی هم مانند ماین کرافت به صورت پیکسلی است و بازیکنان باید زمین‌های خودشان را بسازند و خانه‌های خود را در زمین خود بنا کنند. در این بازی روش کسب درآمد به این گونه است که به عنوان مثال فردی وقت می‌گذارد و یک ماه تمام یک خانه را می‌سازد، بعد از آن خانه را برای فروش به مزایده می‌گذارد و در نهایت خانه به فروش می‌رسد و درآمد این کار به سازنده خانه می‌رسد.

بازی سندباکس بخشی کاملا اختصاصی برای ساخت بازی دارد و شما می‌توانید با کمک این بخش هر چیزی که خودتان می‌خواهید بسازید و بازی مخصوص خودتان را از این طریق بسازید و هر وقت که خواستید از طریق بازی ساخته شده کسب درآمد کنید. توکن‌های بازی، LAND و SAND هستند.

دیسنترالند

دیسنترالند با بازی‌های قبلی که معرفی کردیم از نظر گرافیکی کمی متفاوت است اما به طور قطع می‌توان گفت که گرافیک بازی دیسنترالند نسبت به سندباکس و اکسی اینفینیتی بسیار قدرتمندتر است و پلتفرم جذاب‌تری به نظر می‌آید. دیسنترالند در واقع یک پلتفرم متاورسی است که افراد می‌توانند در آن رویدادهای خود را برگزار کنند. توکن دیسنترالند MANA نام دارد. شاید نتوان دیسنترالند را به عنوان یک بازی مطرح کرد ولی می‌توان در آن ساخت و ساز داشت و کسب درآمد کرد.

ایلین ورلدز

بازی Alien Worlds در جهان‌های بیگانه می‌گذرد! در این بازی شما باید با سرزمین‌های بیگانه و موجودات فضایی بجنگید و از سیاره خود محافظت کنید. این بازی هم اکنون در بسیاری پلتفرم‌های رنک‌دهی در رتبه دوم ایستاده و با ۱۸۲.۲۶کاربر روزانه یکی از پر مخاطب‌ترین بازی‌های کریپتویی به شمار می‌رود. حجم سرمایه وارده شده به بازی تا کنون ۴۹۱.۶۹ هزار دلار بوده که از این نظر نیز شگفت‌انگیز است. توکن بازی ایلین ورلدز، تریلیوم نام دارد و با علامت اختصاری TLM در صرافی‌هایی مانند پول نو خرید و فروش می‌شود.

 اسپلینترلندز

Splinterlands یک بازی چندنفره کارتی به صورت معاملاتی کلکسیونی است که شما را به همزیستی بین بازی‌های کارتی پوکمون و شخصیت‌های World of Warcraft وامی‌دارد. این بازی دارای داستان سرایی توسعه یافته است و روی بلاک چین HIVE که فورکی از شبکه STEEM است برای ارائه تراکنش‌های سریع و شفافیت کامل اجرا می‌شود.

توکن‌های بازی DEC, SPS, VOUCHER, CREDITS هستند. Splinterlands دارای ساختار جالبی است که به کارت‌ها اجازه ارتقا می‌دهد. این کار با ترکیب چند نسخه از یک کارت انجام می‌شود. با بالا رفتن سطح هیولاها، آن‌ها توانایی‌هایی به دست می‌آورند که اغلب می‌تواند در نبرد تفاوت ایجاد کند. تعداد کارت‌های مورد نیاز برای ترکیب با هر سطح افزایش می‌یابد. Commons در سطح 10، Rares در 8، Epics در 6 و Legendaries در 4 به ماکسیمم درجه می‌رسند.

آپلند

Upland پیشرو در متاورس بلاک چین است که برای بازسازی جهان طراحی شده و به بازیکنان و کسب و کارها راه جدیدی برای بازی، کسب ارزش واقعی و ارتباط می‌دهد. هیجان کسب NFTها و دارایی‌های دیجیتالی دارای ارزش فیات همراه شده با لذت کاوش در بازی و ملاقات با بازیکنان دیگر. Upland با پشتیبانی بلاک چین ایاس EOS فعالیت می‌کند و در iOS، Android و مرورگرها موجود است. آپلند پتانسیل فناوری Web 3.0 را به تصویر می‌کشد که در آن ویژگی‌های مجازی بر اساس آدرس‌های دنیای واقعی و مکان‌های دیدنی تاریخی به قطب‌های فعالیت گیمی‌شده تبدیل می‌شوند که جوامع دیجیتال را با دنیای واقعی پیوند می‌دهند.

این بازی با حدود ۴۲ هزار کاربر روزانه یکی از پرطرفدارهاست.

سخن پایانی با خوانندگان مقاله

در این مقاله با یکدیگر درباره بازی‌های کریپتویی صحبت کردیم. شما چه نظری درباره بازی‌های کریپتویی دارید؟ آیا فکر می‌کنید بازی بلاکچینی می‌تواند جایگزین بازی‌هایی از قبیل کالاف دیوتی و فیفا شود؟

منبع: وبسایت پول نو