چرا بازار ایمپلنت دندانی رو به رشد است؟

رواج مشکلات دندانی به علت عادات غذایی نامناسب، افزایش استعمال دخانیات و مصرف شکر، همچنین مزایای ایمپلنت دندان، باعث رشد بازار جهانی ایمپلنت شده است. طبق گزارش فدراسیون جهانی دندانپزشکی، حدود 3.9 میلیون نفر در سراسر جهان به مشکلات دهان و دندان مبتلا می باشند. پوسیدگی دندان به تنهایی حدود 40 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده و شایع ترین اختلال دندانی است.

علاوه بر این، انتظار می رود افزایش جمعیت سالمندان نیاز به ایمپلنت های دندانی را در آینده افزایش دهد، زیرا افراد مسن بیشتر مستعد پوسیدگی دندان و سایر اختلالات دهانی هستند. طبق گزارش سازمان ملل، انتظار می‌رود که جمعیت سالمندان جهان تا سال 2050 به 2 میلیارد نفر برسد. علاوه بر این، پیش بینی می شود پذیرش فزاینده فناوری CAD/CAM در ساخت ایمپلنت های دندانی و پذیرش روز افزون دندانپزشکی دیجیتال به رشد تصاعدی این بازار در سال های آینده کمک کند.

جزئیات گزارش

گزارش

جزئیات

براورد بازار

6.31 میلیارد دلار تا سال 2030

نرخ رشد

نرخ رشد سالیانه 5.7% از سال 2022 تا 2030

بزرگترین بازار

آمریکای شمالی

سریعترین بازار رو به رشد

اقیانوسیه

سال مبنا

2021

دوره پیش بینی شده

2022 تا 2030

بخش های تحت پوشش

مواد، مصرف کننده نهایی، محصول، منطقه

شرکت های ذکر شده

InstitutStraumann AG, Bicon, LLC., BioHorizons IPH, Inc., OSSTEM IMPLANT, Nobel Biocare Services AG, Dentis, Dentium Co. Ltd., Zimmer Biomet Holdings, Inc., KYOCERA Medical Corporation, Leader Italy

 گزارش موارد مهم

  • بر اساس مواد، بخش ایمپلنت تیتانیوم بر بازار مسلط شده و سهم بازاری بالغ بر بیش از 92 درصد در سال 2020 را به خود اختصاص داد. افزایش پایداری، دوام و زیست سازگاری مربوط به مواد تیتانیوم به طور قابل توجهی باعث رشد این بخش در سال های گذشته شده است.

  • بر اساس محصول، ایمپلنت های موازی به عنوان سریع ترین بخش در حال رشد، در طول دوره پیش بینی شده، تخمین زده می شوند. دلیل این افزایش، به ثبات بیشتر و افزایش آگاهی در مورد مزایای ایمپلنت موازی در میان مصرف کنندگان نسبت داده می شود.

  • بر اساس تکنیکی که متخصصان کاشت ایمپلنت استفاده می کنند، کاشت فوری دندان در یک روز، سریع ترین روش در حال پیشرفت می باشد. این پیشرفت به علت عدم تمایل مصرف کننده نهایی به مشخص شدن ایمپلنت در طول دوره بهبودی است.

  • بر اساس مصرف کننده نهایی، بخش کلینیک های دندانپزشکی در سال 2020 بر بازار مسلط شدند که به علت بودن دندانپزشکان ماهر، استفاده از تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی و نفوذ بیشتر کلینیک های دندانپزشکی در سراسر جهان می باشد و باعث رشد این بخش شده است.

دیدگاه منطقه ای

آمریکای شمالی حدود 38 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و در سال 2020 بر بازار جهانی ایمپلنت های دندانی تسلط یافت. افزایش استفاده از فناوری های دیجیتال، حضور جمعیت بالای سالمندان و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی در این منطقه باعث رشد بازار گردید. بر اساس داده های منتشر شده توسط CDC، تخمین زده می شود که حدود 16٪ از جمعیت بین 5 تا 19 سال و حدود 31٪ از جمعیت بین 20 تا 44 سال در ایالات متحده پوسیدگی دندان دارند.

علاوه بر این، چندین ابتکار و کمپین ایجاد شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا نقش برجسته ای در گسترش آگاهی در مورد اختلالات دهان و دندان در ایالات متحده داشته است و همچنین انتظار می رود استفاده بیشتر از دندانپزشکی دیجیتال و پذیرش فزاینده نوین ترین فناوری ها در سراسر بخش مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده باعث رشد بازار ایمپلنت های دندان در آمریکای شمالی گردد.

از سوی دیگر، آسیا و اقیانوسیه به عنوان فرصت طلب ترین بازار در این دوره پیش بینی شده تخمین زده می شوند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، انتظار می‌ رود 80 درصد از جمعیت سالمندان جهان در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی کنند. پیش بینی می شود افزایش جمعیت سالمندان و هزینه‌ های بیشتر مراقبت‌ های بهداشتی آنها باعث رشد بازار گردد.

علاوه بر این، وجود جمعیت گسترده جوانان همراه با رواج فزاینده اختلالات دهان و دندان به رشد بازار کمک می کند. استفاده از ایمپلنت های دندانی برای بهبود زیبایی ظاهر در میان جوانان، محرک اصلی بازار می باشد. علاوه بر این، افزایش آگاهی در مورد ایمپلنت‌ های دندانی، نفوذ روزافزون بیمارستان‌ ها با چندین تخصصی و افزایش هزینه ‌های مراقبت‌ های بهداشتی برخی از عوامل اصلی می باشند که ممکن است تقاضای استفاده از ایمپلنت ‌های دندانی را افزایش دهند.

بازار پرتکاپو

محرک: افزایش اختلالات دهان و دندان

بر اساس گزارش بنیاد توانبخشی دهان، بیش از 240 میلیون نفر در سال 2020 به طور جزئی یا کامل بدون دندان بودند. اختلالات دهان و دندان از جمله مهم ‌ترین دلایلی می باشند که باعث بروز مشکلات سلامتی در سراسر جهان می شوند. پوسیدگی دندان ها حدودا در 500 میلیون کودک روی می دهد و اختلالات پریودنتال نیز حدود 10 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، پیش بینی می شود که با افزایش اختلالات دهان و دندان، بازار جهانی ایمپلنت های دندانی در دوره پیش بینی رشد داشته باشد.

محدودیت: هزینه بالای ایمپلنت های دندانی

بالا بودن هزینه کاشت دندان، بزرگترین دلیلی است که مردم این درمان را انتخاب نمی کنند. حضور گسترده جمعیت کم و متوسط درآمد ​​در سراسر جهان ممکن است باعث محدود شدن استفاده از ایمپلنت های دندانی گران قیمت شود و بنابراین جایگزین های ارزان تر دیگری برای درمان اختلالات دندانی انتخاب شود. این امر ممکن است مانع از رشد بازار در طول دوره پیش بینی شده شود.

فرصت: پیشرفت در فناوری ایمپلنت

پیش بینی می شود نوین ترین فناوری ‌ها مانند فناوری چاپ سه بعدی، اسکنرهای دندانی، CBCT و فناوری‌ های CAD/CAM رشد بازار جهانی ایمپلنت‌های دندانی را افزایش دهند. پذیرش رو به افزایش آخرین و بسیاری از این فناوری ها باعث رشد بازار می گردد.

چالش: کمبود سیاست های بازپرداخت مناسب

عدم وجود سیاست های بازپرداخت مناسب در مورد دندانپزشکی مربوط به  زیبایی و سایر درمان های اختلالات دندانی وجود دارد. بسیاری از مراجعین به بازپرداخت برای دریافت درمان های پزشکی وابسته می باشند. بنابراین، نبود سیاست های بازپرداخت مناسب ممکن است رشد بازار را محدود کند.