تا بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی، نام برند خود را به تعداد بیشتری از مردم معرفی کنند.وجود تعداد بالای کسب و کارها در این فضا باعث ایجاد رقابتی شدید شده است که دانستن ملاک های کاربران برای خرید و تکنیک های مهم فروش، وجه تمایز شما با سایر برند ها است. با ما همراه باشید.

ملاک های خرید از فروشگاه های اینستاگرام دید کاربران

فعالیت تعداد کثیری از برندهای ایرانی کوچک و بزرگ در فضای اینستاگرام باعث شده است که کاربران انتخاب های متعددی برای  خرید محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشند.

از همین رو، کاربران از فاکتورهای زیادی برای  گلچین کردن بهترین پیج ها برای  خرید استفاده می کنند. در وهله اول، ظاهر یک پیج می تواند مخاطب را به خود جلب کند و حس حرفه ای بودن یک برند را به آن مخاطب القا نماید.

در مرحله دوم، محتواها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در ادامه، ترفند ها و نکات هر قسمت از اینستاگرام که جز فاکتورهای یک مشتری برای  خرید از فروشگاه اینترنتی است را بیان خواهیم کرد.

راه های افزایش فروش در برنامه اینستاگرام

ملاک اول هر کاربر برای  خرید، ظاهر یک پیج است که باید آن را در اولویت قرار داد؛ چرا که با وجود تبلیغات هم کاربران ابتدا با ظاهر یک پیج برخورد دارند.

• ویترین خود را بسازید

فروشگاه های آنلاین مانند هر فروشگاه فیزیکی فعال در سطح شهر، ویترین خاص خود را دارند. در پلتفرم اینستاگرام، بیوی هر پیج کاری نقش ویترین آن را ایفا می کند. اگر این قسمت به قدر کافی جذاب نباشد و مخاطب را به دیدن محتواهای منتشر شده ترغیب نکند، عملا شانس جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری را از دست خواهید داد.

اطلاعات مهمی که باید در قسمت بیو درج شوند:

• شماره تلفن معتبر

• آدرس سایت برند

• اطلاعات بسیار مختصر و در عین حال جامع درباره نحوه کار فروشگاه و حوزه فعالیتی آن

• نام موسس برند 

• با عکس پروفایل چشمان کاربران را به پیج جلب کنید

دومین موردی که باید به آن توجه ویژه ای نشان دهید، عکس پروفایل اینستاگرام است.بهترین عکس برای پیج های کاری، لوگوی برند است. هرپیجی با توجه به زمینه فعالیتی خود باید عکسی مرتبط و درعین حال جذاب را برای  پروفایل انتخاب نماید.

اهمیت عکس پروفایل زمانی مشخص می شود که پیج ها به حالت خصوصی باشند و تنها برخورد کاربران با محتوای تصویری، به عکس پروفایل محدود شود. از دید کاربر، اگر عکس پروفایل یک پیج به قدر کافی جذاب و گیرا نباشد، محتواهای آن هم جذابیتی نخواهند داشت. پس از اهمیت آن غافل نشوید.

• کاتالوگ مجازی بسازید

مورد بعدی که در قسمت بیو قرار دارد، هایلایت ها هستند. هایلایت ها را می توان کاتالوگ یک برند کاری در نظر گرفت. در این قسمت، با قرار دادن رضایت مشتریان و نحوه سفارش از پیج و توضیحات هر محصول و … خود را یک برند حرفه ای در زمینه فروش  آنلاین نشان داده و مخاطب را به خرید ترغیب خواهید کرد.

• تقلب کنید

در بین نوشته ها و عکس پروفایل، اعداد چشم مخاطب را به خود جلب می کنند. یکی از نشانه های معتبر بودن یک پیج،تعداد دنبال کنندگان آن است.اگر عدد فالوورهای شما از یک حدی پایین تر باشد، کاربرانی که با پیج شما برخورد می کنند، حس ناامنی را احساس خواهند کرد و ترجیح می دهند پیج های پربازدید را دنبال کنند؛ چرا که در ذهن مخاطب پیج هایی که دنبال کنندگان زیادی دارند، اعتبار بالایی داشته و احتمال کلاهبردار بودن آن بسیار کم است.

بهترین راه حل برای این موضوع، خرید فالوور اینستاگرام است. با خرید فالوور می توانید تا حدودی اعتبار کافی را به برند خود تزریق کنید و مخاطبان پیج خود را افزایش دهید. تنها نکته مهمی که در رابطه با خرید فالوور اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید، نحوه خرید و منبع خرید است.ربات ها و برنامه های بسیاری خدمات اینستاگرامی متفاوتی را عرضه می کنند؛ اما بهترین روش  خرید خدمات، استفاده از وب سایت های معتبری مثل فالوکمپ است.

فالوور

ملاک مهم دیگری که کاربران را به خود جذب می کند، محتواها هستند.کیفیت بالا به همراه ایده های جذاب و خاص دو ترکیب اساسی یک محتوای خوب برای  انتشار در اینستاگرام هستند. 

برای داشتن یک محتوای تاثیرگذار، رعایت موارد زیر خالی از لطف نیست:

• دستیاری به نام تقویم محتوا را استخدام کنید

موفقیت در یک پلتفرمی مانند اینستاگرام که روزانه هزاران محتوا در آن منتشر می شود، تنها با پشتکار و برنامه ریزی در کنار اضلاع دیگری مثل ایده و خلاقیت می تواند اتفاق بیفتد.

تقویم محتوا به شما کمک می کند تا برای  تک تک لحظات پیج، برنامه داشته باشید و ایده هایی جذاب برای  هر مناسبت و مراسم خاص را در آن یادداشت کنید تا پیج شما با کمک این سبک از محتواها در بستر اینستاگرام دیده شود.

• آنالیز کنید

برای  شروع کار و کشف بهترین موضوعات، باید به سراغ پیج های رقبا که جامعه هدف یکسانی با شما دارند، بروید. موضوعاتی که بیشترین بازدید را برای  پیج رقبای شما به همراه داشته اند را یادداشت کنید تا از آنها برای رشد پیج استفاده نمایید. 

توجه داشته باشید  که تنها برای  پیدا کردن موضوع به سراغ رقبا برید و از تقلید در سبک تولید محتوا و یا کپی کردن آن در پیج خود حذر کنید؛ چرا که مخاطب امروزی بسیار باهوش است و وقت خود را برای  محتوای تکراری نمی گذارد.

• دستی به سر و گوش محتواهای منتشر شده بکشید

محتواهایی که به اکسپلور راه پیدا کرده اند، نماینده پیج شما هستند. همانقدر که کاربران گذری به ظاهر پیج توجه می کنند، به میزان تعامل پست ها نیز توجه می شود. در ذهن کاربران هر پستی که تعامل بالایی دریافت کرده باشد، نشان از بی کیفیت بودن محتواهای آن پیج تولیدکننده دارد. پس به سرعت آن را دنبال می کنند.

تعداد لایک و کامنت هر محتوا نشان از رضایت بالای کاربران دارد و در تصمیم آنها نیز تاثیر بالایی می گذارد.

برای بالا بردن تعداد لایک یک محتوا می توانید از خرید لایک اینستاگرام کمک بگیرید. تعداد لایک نشان از محبوبیت افراد در شبکه‌ های اجتماعی هستند، در نتیجه روش هایی که منجر به افزایش لایک می‌شوند، اعتبار زیادی بری پیج های اینستاگرام به همراه می‌ آورد.

فالو کمپ

برای  طبیعی تر بودن نرخ تعامل در نظر مخاطب، از کامنت ها استفاده کنید. برخی از کاربران خواندن کامنت ها را نیز برای  دنبال کردن یک پیج و خرید از آن انجام می دهند. بهترین راه برای  ترغیب کردن این دسته، استفاده از خرید کامنت سفارشی است. در این نوع از کامنت، شما متن های دلخواه خود را در پایین پست از نظر کاربران دیگر ثبت می کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، ترفند ها و تکنیک های تاثیرگذار بر روی  ملاک های یک کاربر را توضیح دادیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.