"پس از همکاری یوآیدی و آپ در زمینه احراز هویت متقاضیان کد بورسی در سامانه سجام، این بار طی یک همکاری دیگر، از احراز هویت سامانه ثنا  با یوآیدی در اپلیکیشن آپ رونمایی شد." سامانه ثنا، به عنوان کانال ارتباطی بین قوه قضاییه و متقاضیان دریافت خدمات قضایی می‌باشد و ثبت نام و احراز هویت در آن پیش‌نیاز دریافت خدمات قضایی است.

از دو سال گذشته، مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در اقدامی قابل تقدیر، احراز هویت این سامانه را با مشارکت یوآیدی، غیرحضوری کرد به این معنا که متقاضیان دریافت خدمات قضایی، به جای مراجعه به دفاتر قضایی، می‌توانند با استفاده از کارگزاری‌های موجود، به صورت غیرحضوری احراز هویت کنند. بدین شکل بود که همکاری یوآیدی با قوه قضاییه شروع شد. 

عملکرد یوآیدی در احراز هویت ثنا

یوآیدی در مدت فعالیت خود، در کل سامانه‌هایی که در آن‌ها احراز هویت کاربران را انجام می‌دهد (شامل: سامانه سجام، سامانه ثنا، سامانه جامع روابط وزارت کار و کسب و کارهای خرد) توانسته است بیش از ۳ میلیون احراز هویت غیرحضوری موفق انجام دهد. اما در سامانه ثنا، بین کارگزاران احراز هویت برخط این سامانه، طبق آمار غیررسمی، یوآیدی حدود ۴۰ درصد احراز هویت کاربران را انجام می‌دهد.

مسئله: شمول پایین احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا

با وجود غیرحضوری شدن احراز هویت سامانه ثنا، طبق آمار غیر رسمی مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، هنوز درصد عمده‌ای از متقاضیان ثبت نام در این سامانه، به صورت حضوری به دفاتر خدمات قضایی مراجعه می‌کنند که به معنی عدم آشنایی مردم از امکان احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا است. یوآیدی به منظور گسترش و دسترسی راحتر احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا، رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را انتخاب کرد. 

حل مسئله: گسترش استفاده از احراز هویت غیرحضوری ثنا با همکاری یوآیدی و آپ

اپلیکیشن آپ، به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران حوزه ارائه خدمات الکترونیکی، ظرفیت مناسبی برای ایجاد امکان دسترسی به هر خدمت الکترونیکی دارد. با توجه به سابقه همکاری ارزشمند یوآیدی و آپ در احراز هویت سامانه سجام برای دریافت کد بورسی، توافق شد که امکان ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری و برخط سامانه ثنا با استفاده از لینک اختصاصی کارگزاری یوآیدی، در اپلیکیشن آپ ایجاد شود. 

نحوه احراز هویت برخط سامانه ثنا در آپ

متقاضیان ثبت نام سامانه ثنا، از این به بعد می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن آپ، در بخش "خدمات قوه قضاییه" و در قسمت "ثبت‌نام و احراز هویت ثنا" در سامانه ثنا ثبت نام کنند و پس از آن با کارگزاری یوآیدی، به راحتی احراز هویت غیرحضوری خود را انجام دهند. برای این منظور تنها نیاز است امضاء خود را در صفحه گوشی یا رایانه خود رسم کرده و پس از آن یک ویدیوی سلفی 15 ثانیه‌ای ضبط کنند.