ارزش بازار جهانی مراقبت از دهان در سال 2021 به 49.40 میلیارد دلار امریکا رسید و انتظار میرود که تا سال 2030 به بیش از 99.78 میلیارد دلار امریکا برسد، ثبات نرخ رشد مرکب سالانه از سال 2021 تا 2030، 8.1 درصد خواهد بود.

منظور از بهداشت دهان و دندان، دهان و دندان های سالمی است که عاری از بیماری ها و سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان باشند. رعایت منظم بهداشت دهان و دندان به منظور پیشگیری از  مشکلات دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان، التهاب لثه و پریودنتیت برای همه افراد بسیار مهم است.

این مراقبت ها شامل روتین های مراقبت از دندان با محصولاتی مانند نخ دندان، خوشبو کننده های تنفسی، مسواک، خمیر دندان و دهان شویه است. علاوه بر این بهداشت دهان به معنای خدمات ارائه شده توسط دندان پزشک هم گفته میشود از جمله درمان حفره های دندان، درمان های فلوراید، استفاده از سیلانت و جرم گیری پلاک های سخت شده.

عوامل رشد

حفظ سلامت لثه ها، دندان ها و زبان نیاز به مراقبت خوب از دندان یا دهان دارد. بوی بد دهان، خشکی دهان، تبخال، پوسیدگی و برفک همگی مشکلاتی هستند که با تشخیص درست قابل کنترل هستند.

ساخت محصولات جدید توسط شرکت های شناخته شده و همچنین سرمایه گذاری های کلان در بازاریابی و تبلیغاتی برای به دست گرفتن بازار مصرف تاثیر قابل توجهی در بازار محصولات مراقبت از دهان دارد. از طرف دیگر دانش مصرف کننده از پیشرفت های تکنولوزی باعث رشد بازار میشود.

با افزایش روزانه مشکلات دهان و دندان محصولات مراقبتی و پیشگیرانه به جایگزین مناسبی برای دارو تبدیل شده اند. علاوه بر این افزایش هزینه های مراقبت از دهان راه را برای برای رشد بازار مراقبت از دهان و دندان در طول دوره پیش بینی شده هموار میکند.

همچنین در دسترس بودن کلینیک های خصوصی و داروخانه های دندانپزشکی یکی از عوامل افزایش فروش محصولاتی مراقبتی دهان و دندان است. اما بازار بهداشت دهان و دندان با افزایش قیمت های رقابتی و عدم درک مصرف کننده از پیشرفت های تکنولوزی مختل شده است.

 خمیر دندان ها در غلظت های مختلف فلوراید، تنوع های متخصر به فرد مانند گیاهان دارویی، عسل و سایر موارد برای اهداف خاصی  مانند پیشگیری از پوسیدگی دندان و درمان دندان در دسترس هستند. برای خوشبویی دهان یا درمان بیماری های لثه از دهان شویه ها استفاده میشود.

بازار بهداشت دهان و دندان به دلیل در دسترس بودن آسان انواع مختلف محصولات بهداشتی و روش های بازار یابی رشد کرده است. آگاهی از بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی است که باعث رشد بازار مراقبت از  دهان میشود. دندانپزشکان سمینارها و روش های مختلفی را برای افزایش آگاهی بهداشت دهان و دندان برگزار میکنند. این موضوع به تولید کنندگان اصلی بازار کمک میکند تا محصولات خود را معرفی کنند.

در سال های اخیر تغییر قابل توجهی در خرده فروشی محصولات مراقبت از دهان در سراسر جهان رخ داده است.توزیع کنندگان قدیمی، خرده فروشان و داروخانه ها به تدریج جایگاه خود را نسبت به فروشندگان آنلاین از دست میدهند.

محصولات بهداشتی دهان و دندان را میتوان از طریق فروشنده های آنلاین خریداری کرد چون در دسترس بودن محصولات بهداشتی دهان دندان چند برند با نرخ های پایین تر، راحتی خرید و ارسال رایگان است. موفقیت فروش آنلاین محصولات مراقبت از دهان فروشندگان اصلی بازار را به سرمایه گذاری در فروش آنلاین تشویق میکند.

گستره بازار بهداشت دهان و دندان

گزارش پوشش خبری                                          جزییات

اندازه بازار                                                       99.78 میلیون دلار آمریکا تا سال 2030

نرخ رشد از 2021 تا 2030                                8.0 درصد نرخ رشد مرکب سالانه

بزرگترین بازار                                                 آسیا و اقیانوسیه

سریعترین بازار در حال رشد                               امریکای شمالی

سال شروع                                                    2021

دوره پیش بینی                                             2021 تا 2030

بخش های تحت پوشش                                  محصولات، گروه های سنی، روش آنلاین، مناطق

شرکت های ذکر شده                                     شرکت Procter & Gamble Co

                                                               شرکت Colgate Palmolive Co

                                                               شرکت Patanjali Ayurved Ltd

                                                               شرکت Unilever

                                                               شرکت Henkel AG & Co. KG Aa

                                                               شرکت Lion Corporation

                                                              شرکت Johnson & Johnson

                                                     شرکت Reckitt Benckiser Group Plc

                                                     شرکت GlaxoSmithKline Plc

                                                    شرکت Church & Dwight Co. Inc

نوع محصول

بر اساس نو محصول، مسواک بیشترین سهم درآمد را با 26 درصد در سال 2020 به خود اختصاص داد. هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای توسعه یافته افزایش شیوع پوسیدگی، حساسیت و التهاب لثه باعث افزایش مصرف خمیر دندان در مقیاس بزرگ شده است. در نتیجه خمیردندان جزو اعضای ضروری بهداشت و سلامت دهان و دندان شده است. بنابراین خمیردندان بیشترین سهم بازار را داشته است.

از سوی دیگر انتظار میرود که خمیر دندان در دوره پیش بینی با سرعتی سریع رشدکند. تقاضا برای مسواک بیشتر ناشی از دانش روز افزون مردم ازبهداشت دهان و دندان است. امروزه شرکت ها بیشتر روی تولید مسواک ها در اشکال مختلف (مانند مسواک مخصوص ارتودنسی دندان) متمرکز شده اند تا نیاز های متنوع مصرف کنندگان در مسواک زدن را برآورده کنند.

بازار نخ دندان هم به سرعت در حال رشد است البته نه به سرعن دو محصول ذکر شده در بالا. اما استفاده این محصولات بین کسانی که از مربت کننده های دندانی دارند بیشتر است در نتیجه مصرف نخ ارتودنسی برای تمیزی ذرات غذا از لا به لای بریس ها و برس های بین دندانی همه کاره در حال افزایش است.

گروه سنی

گروه سنی بزرگسالان  در دوره پیش بینی بر بازار بهداشت دهان و دندان سهم بیشتری در بازار دارند. افزایش آگاهی مصرف کنندگان درباره بهداشت دهان در میان بزرگسالان باعث رشد کلی بازار شده است. انواع محصولات بهداشتی دهان و دندان بزرگسال در بازار وجود دارد.

از سوی دیگر انتظار میرود که بچه های در طول دوره پیش بینی با سرعتی سریع رشد کنند. دندان های بچه های بسیار حساس است. مراقبت از لثه و دندان  کودکان باید با محصولات باکیفیت انجام شود. در نتیجه شرکت ها محصولات جدیدی را برای کودکان به بازار بهداشت دهان و دندان معرفی میکنند.

روش آنلاین

فروشگاههای تخصصی بر اساس روش فروش در دوره پیش بینی بر بازار فروش تسلط دارند. فروشگاههای تخصصی اناوع مختلفی از محصولات بهداشتی را ارئه میدهند. مشتریان میتوانند اطلاعات دقیق محصول را از طریق فروشندگان تخصصی دریافت کنند. مشتریان همچنین میتوانند انواع محصولان بهداشتی را از یک مکان خریداری کنند.

از سوی دیگر انتظار میرود که در طول دوره پیش بینی فروش  آنلاین با سرعتی سریع رشد کند. افزایش استفاده از اینترنت در مناطق در حال توسعه و توسعه یافته باعث رشد فروش آنلاین در بازار شده است. خرده فروشان محصولات خود را با تخفیفی عرضه میکنند.

منطقه

 

 بر اساس منطقه، بخش اسیا و اقیانوسیه در سال 2020 سهم 41 درصدی بازار را در اختیار داشته است. پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان، و بیماری های لثه بین جمعیت مسن شایع است. تسلط بر بازار در منطقه آسیا و اقیانوسیه میتواند به دلیل حضور قابل توجه جمعیت سالمند در کشورهایی مانند هند، ژاپن و چین باشد که منجر به مصرف زیاد محصولاتی بهداشتی دهان و دندان میشود.

از سوی دیگر تخمین زده میشود که بازار بهداشتی دهان و دندان در  امریکای شمالی سریع ترین رشد بازار را خواهد داشت. تمایل روز افزاون مصرف کنندگان به مصرف خمیر دندان گیاهی در منطقه عامل محرک رشد بازار است. شیوع روز افزون مشکلات دهان و دندان در کشورهایی مانند مکزیک و کانادا باعث افزایش تقاضا برای این محصولات شده است.

شرکت های مهم و سهم بازار

برای جذب مشتری شرکت های بزرگ دائما روی افزایش راه حل های بهداشتی جدید تمرکز میکنند. آنها همچنین میخواهند خط های محصول دیگری ایجاد کنند که به انواع نیازهای مصرف کننده مانند پوسیدگی دندان، حساسیت و سفید کردن دندان پاسخ دهد. به همین ترتیب در اکتبر 2019 شرکت Colgate Palmolive محصول نوآورانه و جدیدی به نام Colgate Optic White Advanced LED Whitening Treatment را به بازار عرضه کرد که به سفید کردن دندان ها کمک میکند.

چه عواملی میتوانند محرک بازار بهداشت دهان و دندان باشند؟

پیش بینی میشود که بازار بهداشت دهان و دندان به دلیل افزایش مشکلات دندانی در بزرگسالان و کودکان رشد کند. آگاهی رورافزون مردم از درمان های زیبایی دندان به بهبود زیبایی و حفظ اعتماد به نفس کمک میکند و یکی از عوامل اصلی افزایش تقاضا برای محصولات بهداشت دهان و دندان است.