رشد این بازار را می‌توان به شیوع بالای مشکلات ارتوپدی مثل بیماری‌های دژنراتیو استخوان، تصادفات رانندگی و همچنین افزایش سن جمعیت مربوط دانست. علاوه بر این، بروز زودهنگام مشکلات اسکلتی عضلانی در اثر سبک زندگی بدون تحرک و چاقی باعث تقویت این بازار شده‌اند. بر اساس داده‌های موجود از سال 2021، مشکلات اسکلتی عضلانی حدود 1.71 میلیارد نفر را در دنیا درگیر کرده‌اند. افزایش این مشکلات می‌تواند بازار لوازم ارتوپدی را تا سال 2030 تقویت کند.

در حال حاضر تکنیک‌های مدیریت آسیب به دلیل نبود ابزارهای جراحی مؤثر در بازسازی کامل اجزای بدن ناتوان هستند. درنتیجه شرکت‌های تولید کننده سرمایه‌ی زیادی را صرف تحقیق و توسعه‌ی وسایل جدید مثل دستگاه اسکن کف پا و تولید کفی های طبی کفش برای اصلاح مشکلات پا به منظور درمان عارضه‌های ژنتیکی مثل صافی کف پا می‌کنند.

این افزایش فعالیت‌های تحقیق و توسعه به همراه افزایش عارضه‌های مربوط به استخوان می‌تواند رشد بازار را بیشتر کنند. چاقی یکی از عوامل اصلی ایجاد آرتروز است. بر اساس مطالعات انجام شده، اضافه وزن و چاقی می‌توانند خطر استئوآرتریت زانو را بین 2.5 تا 4.6 برابر افزایش دهند.

تأثیر کووید-19 بر لوازم ارتوپدی

پاندمی کووید-19 به دلیل لغو جراحی‌های الکتیو و کاهش تقاضا باعث تأثیر منفی بر بازار شد. همچنین شرکت‌های تولیدکننده با چالش‌هایی در زمینه‌ی تأمین مواد اولیه، تعطیلی کسب و کارها، محدودیت‌های مسافرتی، قرنطینه و بیماری کارکنان، پروتکل‌های ماندن در خانه و غیره روبرو شدند. اعمال جراحی الکتیو نیز با هدف پیشگیری از بیماری و خالی کردن ظرفیت بیمارستان‌ها برای رسیدگی به بیماران کرونا لغو شدند.

با کاهش شیوع کووید-19 گایدلاین های مختلفی برای از سرگیری بدون خطر جراحی‌های الکتیو ارائه شده‌اند. انتظار می‌رود که در سال‌های آتی افزایش جمعیت، از سرگیری جراحی‌های الکتیو و جمع شدن جراحی‌های قبلی باعث رشد این بازار شود.

کاربردها

لوازم ارتوپدی زانو با 28.2% بیشترین سهم را از بازار لوازم ارتوپدی سال 2021 داشتند. انتظار می‌رود که تا سال 2030 نیز به دلیل افزایش جراحی‌های زانو این شرایط ادامه پیدا کند. با این حال هزینه‌ی بالا و دوره‌ی درمان طولانی ازجمله عوامل چالش برانگیز در این بخش هستند. قوانین سختگیرانه برای تأیید وسایل پزشکی کلاس 3 نیز باعث کند شدن روند تأیید این لوازم شده‌اند.

انتظار می‌رود که لوازم مورد استفاده برای طب ورزشی و تروما از سال 2022 تا 2030 بیشترین نرخ رشد سالیانه را داشته باشد. افزایش آسیب‌های ورزشی و رانندگی و همچنین آگاهی بیشتر افراد در مورد این روش‌های درمانی می‌توانند این بخش از بازار را تقویت کنند.

تقاضای زیاد برای وسایلی که می‌توانند فرد را سریعاً درمان کنند باعث شده تا محصولات جدیدی به بازار لوازم ارتوپدی وارد شوند. علاوه بر این سازمان‌های مختلفی برای افزایش روحیه‌ی ورزشکاران آسیب دیده تلاش می‌کنند که باعث افزایش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در این زمینه شده‌اند.

محصولات

بسته به محصولات می‌توان این بازار را به دو دسته‌ی وسایل کمکی و جراحی تقسیم کرد. انتظار می‌رود که بخش وسایل کمکی با نرخ رشد سالیانه 3% از سال 2022 تا 2030 بیشترین رشد را داشته باشد. این بخش به وسایلی مثل بریس، آرتروسکوپ و دیگر وسایل مصرفی مربوط می‌شود. وسایلی مثل بخیه، گچ ارتوپدی و پیچ و پلاک نیز در این بخش تولید می‌شوند. بخش وسایل جراحی شامل دستگاه‌هایی مثل دریل، کلامپ، گاید، پیچ گوشتی و غیره خواهد بود.

پیشرفت‌های ایجاد شده در این ابزارها می‌تواند تقاضا برای آن‌ها را در آینده افزایش دهد. پیشرفت تکنولوژی مانند ساخت دستگاه اسکن کف پا برای تشخیص علت درد و بیماری های پا و انواع ایمپلنت‌های مورد استفاده برای اعمال جراحی نیز باعث رشد بیشتر بازار از 2022 تا 2030 خواهد شد. کاهش قیمت محصولات قدیمی به دلیل تولید محصولات جدید نیز می‌تواند درآمد زیادی در کشورهای در حال توسعه ایجاد کند.

مناطق

آمریکای شمالی با 46% بیشترین سهم از بازار جهانی لوازم ارتوپدی را در سال 2021 به خود اختصاص داد. انتظار می‌رود که تقاضای زیاد برای خدمات پیشرفته‌ی سلامت، وجود زیربنای پیشرفته، شرکت‌های بزرگ و پوشش بیمه بتوانند این بازار را بیش از پیش تقویت کنند.

افزایش روزانه‌ی تعداد بیماران در اثر افزایش سن و بیشتر شدن تصادفات رانندگی نیز بازار لوازم ارتوپدی این ناحیه را تقویت کرده است. شیوع بالای عارضه‌های ارتوپدی و استفاده از تکنیک‌های درمانی پیشرفته نیز به رشد این بازار در آمریکا کمک خواهند کرد.

انتظار می‌رود که بیشترین نرخ رشد سالیانه از 2022 تا 2030 مربوط به ناحیه‌ی آسیا اقیانوسیه باشد چراکه چین و هند بیشترین جمعیت مسن را در دنیا خواهند داشت و تقاضا در این کشورها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، توریسم سلامت به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها در این ناحیه در حال رشد بوده و می‌تواند جمعیت زیادی را به خود جلب کند. ژاپن یکی از تولیدکننده‌های بزرگ ایمپلنت بوده و هزینه‌های درمان در این کشور نسبت به کشورهای منطقه بالاست. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌تواند به رشد بیشتر بازار منجر شود.

کمپانی‌های کلیدی و سهم آن‌ها از بازار

بازار جهانی لوازم ارتوپدی یک بازار انحصاری بوده و چند شرکت بین المللی بیش از 80 درصد آن را در اختیار دارند. این شرکت‌ها بر توسعه‌ی محصولات خود و تولید وسایل ارتوپدی با قیمت رقابتی به خصوص در کشورهای در حال توسعه متمرکز هستند. معرفی وسایل ارتوپدی کم تهاجمی برای انجام جراحی نیز می‌تواند تعداد جراحی‌ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را افزایش دهد.

پیشرفت‌های کلیدی شرکت‌ها مثل شراکت، تأیید محصول، ثبت برند و معرفی محصول می‌توانند تأثیر مثبتی بر بازار داشته باشند. برای مثال در نوامبر 2020 شرکت مدترونیک یک ایمپلنت تیتانیومی ستون فقرات با نام آداپتیکس را معرفی کرد. مدترونیک در سال 2019 یک شرکت و یک تکنولوژی مربوط به ایمپلنت ستون فقرات را خریداری کرده بود. این ابتکارات می‌توانند به رشد بیشتر بازار کمک کنند. ازجمله شرکت‌های برجسته‌ی جهانی در تولید لوازم ارتوپدی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Medtronic PLC
  • Stryker Corporation
  • Zimmer-Biomet Holdings, Inc.
  • DePuy Synthes
  • Smith and Nephew PLC
  • Aesculap Implant Systems, LLC
  • Conmed Corporation
  • Donjoy, Inc.
  • NuVasive, Inc.