در واقع هر یک از این شبکه‌ها درست شبیه یک شعبه از فروشگاه آنلاین هستند، بنابراین هر مشتری نزدیک‌ترین شعبه را برای خرید خود انتخاب می‌کند.  اگر وب‌سایت فروشگاه خود را شعبه‌ی مرکزی در نظر بگیرید، به طبع اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ، اپلیکیشن‌ها و سایر کانال‌های فروش، شعبه‌های دیگر کسب و کار شما در بستر اینترنت هستند.

بنابراین فردی که به عنوان خریدار وارد صفحه‌ی اینستاگرام شما می‌شود، انتظار دارد در همان بستر سفارش خود را ثبت کند و تمایلی به ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت فروشگاهی شما نداشته باشد. بهترین راه برای حفظ مشتری و داشتن یک فروش موفق، ارائه‌ی خدماتی است که از نیاز های پرداخت مشتریان حساب می‌گردد؛ ثبت سفارش ساده، سریع، و راحت.

استفاده از لینک پرداخت طراحی شده برای فروش سریع، به جای کارت به کارت کردن از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در این خصوص نقش به‌سزایی ایفا کند و از افت فروش کسب و کار جلوگیری کند. لینک پرداخت سریع یا زرین‌لینک در حقیقت لینک ساده شده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی است که هدف آن آسان کردن مراحل خرید و کوتاه‌سازی فرآیند پرداخت است.

زرین لینک چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای این که فرآیند فروش بهتری برای کسب و کار آنلاین خود داشته باشید، به کمک زرین لینک می‌توانید بدون نیاز به طی کردن مراحل ثبت نام مشتریان در وب سایت فروشگاهی، سرعت فروش محصولات خود را افزایش دهید و مراحل پرداخت خود را در تمامی کانال‌ها و شبکه های اجتماعی کسب و کارتان یکدست و ساماندهی کنید و از لینک پرداخت برای فروش آنلاین بدون وب سایت استفاده کنید.

در حقیقت زرین لینک یک روش سریع برای یک فروش راحت در بستر اینترنت است و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که تنها با چند کلیک یک صفحه‌ی پرداخت اختصاصی برای محصولات خود ایجاد کنید و لینک پرداخت آن را برای دریافت هزینه از مشتریان ارسال کنید.

کاربردهای زرین لینک

زرین لینک بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند برای فروش کالا یا دریافت هزینه‌ی سرویس‌دهی و خدماتی که دارند، از شبکه های اجتماعی ماند اینستاگرام و فیس‌بوک، یا پیام‌رسان‌ها مانند واتس‌اپ و تلگرام استفاده کنند. با ساخت لینک پرداخت و قرار دادن آن در این کانال‌ها، فروشندگان به راحتی می‌توانند مشتری خود را در زمان کوتاهی به صفحه‌ی پرداخت محصول راهنمایی کنند.

به صورت کلی در دو حالت مختلف می‌توانید از زرین لینک استفاده کنید؛ حالت اول، لینک پرداخت با درج قیمت مشخص، و حالت دوم، ساختن لینک پرداخت بدون درج قیمت. هر یک از این حالت‌ها کاربردهای متنوعی دارند که متناسب با نوع کسب و کار تعریف می‌شوند. در صورتی که هنگام ساختن لینک پرداخت مبلغ آن را مشخص کنید. 

با ایجاد لینک پرداخت محصول مطابق با حالت اول،‌ می‌توانید برای هر یک از محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خود دارید، یک قیمت مشخص و ثابت درج کنید که در این حالت چنانچه قیمت محصولات شما با یکدیگر متفاوت باشد، نیاز است برای هر محصول یک زرین لینک جداگانه بسازید. بهترین مورد استفاده از لینک پرداخت با درج قیمت برای فروشگاه‌های آنلاین، فروشندگان کالا و اقلام مصرفی، فروش فایل‌های آموزشی و مواردی از این دست برشمرده می‌شود.

اگر کسب و کاری دارید که به دلایل مختلف، امکان تعریف مبلغ مشخصی در آن وجود ندارد، می‌توانید از لینک پرداخت بدون مبلغ استفاده کنید، به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که در حوزه‌ی خدمات سرویس‌دهی فعالیت می‌کند، به طبع در چنین مشاغلی امکان برآورد هزینه وجود ندارد و با توجه به این که هزینه سرویس تنها پس مذاکره با مشتری و متناسب با نیاز و درخواست او معین می‌شود نمی توان از پیش مبلغ مشخصی در لینک پرداخت ثبت کرد، بنابراین فرد می‌تواند به نام مشتری خود، یا با نوشتن عنوان سرویس، یک زرین لینک بدون مبلغ بسازد تا مشتری قیمت توافق شده را هنگام پرداخت وارد کند. این مدل از لینک پرداخت مناسب فریلنسرها، مشاورین کسب و کارها، تولیدکنندگان محتوا، توسعه‌دهندگان وب سایت یا نرم‌افزارهای موبایلی و ارائه دهندگان خدمات سرویس‌دهی است.

امکانات زرین لینک

  • اشتراک‌گذاری و ارسال سریع و راحت لینک پرداخت با مشتریان: لینک را در هر جایی paste کنید (دایرکت اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام، ایمیل، qr code و …) و بفروشید.

  • تسویه‌حساب سریع: با ورود به پنل کاربری که در اختیار شما گذاشته می‌شود می‌توانید از پرداخت موفق یا ناموفق مشتری مطلع شوید و برای واریز مبالغ حاصل از فروش به حساب بانکی خود درخواست تسویه‌حساب خود را ثبت نمایید.

  • تا ۵۰ میلیون تومان سقف انتقال وجه: مشتریان شما می‌توانند در خرید و پرداخت مبالغ بیش‌تر از سقف مجاز روزانه، بدون نیاز به شماره شبا و حضور فیزیکی در بانک‌ها، مبلغ کالا و خدمات را از طریق زرین لینک پرداخت کنند.

  • دریافت اطلاعات مشتری: با زرین لینک می‌توانید به فهرست اطلاعات تماس مشتریان خود دسترسی داشته باشید و در جشنواره‌های تخفیف یا فروش ویژه، از طریق ارسال پیام یا ایمیل به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید.

  • مدیریت تراکنش ها: با زرین لینک برخلاف کارت به کارت، ارسال فیش جعلی توسط برخی خریداران به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و نیازی به بررسی فیش‌های واریزی نخواهید داشت.

  • ارسال پیام خودکار: می‌توانید به صورت پیش‌فرض، پیامی با متن دلخواه برای او ارسال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پس از هر تراکنش موفق مشتری، پیامی برای تایید سفارش برای او ارسال کنید، مانند؛ ثبت سفارش شما با موفقیت انجام شد.

  • امکان فروش فایل: در فروش محصولات دیجیتالی مانند فایل‌های آموزشی، خرید پکیج‌های فونت یا قالب‌های آماده‌‌، لینک دانلود فایل را پس از پرداخت مشتری در قسمت پیام پیش‌فرض قرار دهید تا به صورت خودکار برای او ارسال گردد.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

مراحل ساخت زرین لینک برای فروش کالا و پروژه های فریلنس

با زرین‌لینک می‌توانید برای هر محصولی که دارید، یک لینک پرداخت ویژه‌ی همان محصول و با مشخصات و قیمت متفاوت با دیگر محصولات خود بسازید.پس از ساختن زرین‌لینک کافیست آن را کپی کنید و برای اشتراک‌گذاری با مشتریان، در استوری یا پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین می‌توانید لینک ساخته شده را از طریق ایمیل، پیامک، و کانال‌های پیام‌رسان نیز برای مشتریان خود ارسال کنید.

مشتریان شما با کلیک روی لینک دریافتی، به صفحه‌ی مشخصات محصول و سپس مرحله‌ی پرداخت هدایت شده و تمام جزییات پرداخت آن‌ها در پنل کاربری شما ثبت می‌شود.  همچنین می‌توانید به دلخواه شرح کوتاهی در مورد نوع محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید در لینک پرداخت قرار دهید تا کاربران شما با جزئیات بیش‌تری از از آن محصول آشنا شوند.

زرین لینک فقط برای فروش کالا نیست، اگر فریلنسر هستید می‌توانید برای دریافت هزینه‌ی پروژه‌های خود هم از زرین لینک استفاده کنید. برای این‌کار می‌بایست پروژه‌ای که مدنظر دارید را به عنوان یک محصول جدید ایجاد کنید و مشخصات آن مطابق با داده‌های پروژه‌ای که در دست دارید تعریف کنید.

پس از این‌که مراحل ساخت پروژه‌ (محصول جدید) را به اتمام رساندید، به صورت خودکار زرین لینک آن پروژه نیز ایجاد می‌شود. سپس می‌توانید لینک آن را کپی کنید و به از طریق اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک یا سایر کانال‌های ارتباطی با مشتری برای فرد موردنظر خود ارسال کنید.

چنانچه متقاضی دریافت درگاه پرداخت هستید یا قصد دارید متناسب با نیاز کسب و کارتان، از سرویس‌های و امکانات زرین پال بهره‌مند شوید،می‌توانید به شبکه های اجتماعی زرین پال به آدرس instagram/zarinpal و یا وب سایت زرین پال(zarinpal) مراجعه کنید.