صرف نظر از اینکه چند سال دارید، مطمئنا شما تمایل دارید که پاهایتان در زیباترین و سالم‌ترین شکل ممکن به نظر برسند. اما اگر در پاهایتان رگ‌های واریسی دارید، ممکن است این خواسته، برای شما دور از دسترس باشد.

تنها شما نیستید. شما یکی از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستید که با این عارضه درگیر می‌باشند. این وضعیت‌، زندگی حدود 33 درصد از زنان و 17 درصد از مردان در جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درست مانند شما، بسیاری از این افراد نه تنها با ظاهر ناخوشایند رگ‌ها در سطح پوست خود مواجه هستند، بلکه اغلب با رگ‌های برآمده، ضربان‌دار و دردناک نیز درگیر می‌باشند. اگر تصمیم به رفع رگ های واریسی خود دارید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هزینه درمان واریس بدون بیمه چقدر است؟

هزینه درمان واریس

مانند بسیاری از روش‌های درمانی، عوامل زیادی درمخارج درمان، نقش دارند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید هزینه‌ها را تخمین بزنید. بسته به روشی که پزشک شما مورد استفاده قرار می‌دهد، ممکن است هزینه‌هایی مانند موارد زیر را متحمل شوید:

  • جوراب واریس ساق بلند

  • مراقبت های بعدی

  • هزینه‌های دستمزد پزشک حرفه‌ای

  • بیهوشی عمومی

  • مسکن‌ها، در صورت نیاز، معمولا برای مدت کوتاه

  • آزمایشات قبل از عمل، که ممکن است شامل سونوگرافی برای ارزیابی جریان خون باشد

  • مخارج تسهیلات

هزینه نهایی درمان رگ های واریسی و عروق عنکبوتی بستگی به این دارد که آیا شما دارای پوشش بیمه‌ای هستید که هزینه برخی یا همه روش‌های درمانی را پرداخت کند، بسیار مهم است که همه گزینه‌های خود را بررسی نمائید.

هزینه‌ها در صورت داشتن بیمه درمانی

معمولاً، بیمه‌، هزینه مشاوره پزشکی اولیه شما را تقبل می‌کند. برخی از برنامه‌های درمانی ممکن است نیاز به ارجاع از طرف پزشک اصلی شما داشته باشند. در طی آن مشاوره، پزشک متخصص عروق، وضعیت شما را ارزیابی می کند و یادداشت برداری می‌نماید. آن‌ها همچنین ممکن است از پاهای شما عکس بگیرند تا شدت بیماری را ارزیابی کنند.

سپس پزشک شما این اطلاعات را به صورت ایمن برای کسب مجوز اولیه برای بیمه‌گر شما ارسال می‌کند. مدیر امور پزشکی در شرکت بیمه، یادداشت‌های پزشک متخصص عروق شما را بررسی می‌نماید تا ببیند آیا این روش با معیارهای ضروری پزشکی مطابقت دارد یا خیر.

حتی اگر روش درمانی شما تا حدی جنبه زیبایی داشته باشد، ممکن است بخشی از آن درمان، ضرورت پزشکی داشته باشد.

اگر شما علائم زیر را داشته باشید، ممکن است بیمه‌گر نیاز به درمان پزشکی را تشخیص دهد.

 علائم ناشی از واریس:

اگر نیازبه درمان پزشکی داشته باشید، ممکن است بخشی از هزینه‌ها را بیمه تقبل کرده و بخش دیگر را آزاد بپردازید. با این وجود، ممکن است بیمه‌گر شما درمورد هزینه‌ها مذاکره کند که این بر میزان پرداختی از طرف شما تاثیر می‌گذارد.

هزینه‌ها در صورت نداشتن پوشش بیمه درمانی

اگر پوشش بیمه نداشته باشید، پس نیازی به رعایت الزامات پزشکی ندارید، اما باید هزینه این عمل را از جیب خود پرداخت کنید. خوشبختانه، اکثر متخصصان عروق‌، ممکن است برنامه‌های مالی و تخفیف‌های پرداختی خود را برای کمک به شما در پوشش این هزینه‌ها ارائه دهند.

برای درمان رگ‌های واریسی، اکثر متخصصان عروق ممکن است اسکلروتراپی را توصیه کنند. برای افرادی که پوشش بیمه ندارند. این هزینه‌ها ممکن است بر اساس محل زندگی افراد متفاوت باشد و به مخارج زندگی در آن محل نیزمرتبط است. به عنوان مثال، اورگان به طور کلی هزینه زندگی بالاتری نسبت به می‌سی‌سی‌پی دارد. بنابراین، احتمالاً هزینه روش‌های درمانی در شهرها بیشتر خواهد بود.

غیر معمول نیست که به جلسات متعدد درمانی نیاز داشته باشید، به خصوص اگر هر دو پا نیاز به درمان داشته باشند. پزشک شما می تواند تعداد جلسات مورد نیاز شما را در طول مشاوره درمانی تخمین بزند، بنابراین هیچ غافلگیری نخواهید داشت. جلسات متعدد می‌تواند به معنای هزینه بیشتر برای موارد شدیدتر باشد.

برخی از روش‌های پیشرفته‌تر عبارتند از تزریق فوم Varithena و بستن عروق با فرکانس رادیویی (ClosureFast(RFA هزینه‌های این روش درمانی بسته به تعداد و اندازه رگ‌هایی که باید درمان شوند متفاوت است. پس از ارزیابی رگ‌ها، پزشکان می‌توانند با ارائه یک تخمین دقیق از هزینه‌ها، قبل از درمان، شما را از مخارج درمان آگاه کنند.

دریافت یک درمان مناسب و کامل بسیار مهم است.

درمان مناسب برای هر بیمار، متفاوت است، اما باید تعداد کل جلسات درمانی مورد نیاز تعیین شود و از درمان رگ‌های تغذیه کننده اصلی در طول این جلسات، باید اطمینان حاصل گردد. هنگام درمان رگ‌های عنکبوتی، مهم است که با پزشک خود تعداد جلسات درمانی لازم را تعیین کنید. اگر فقط یک ناحیه کانونی وجود داشته باشد، ممکن است تنها یک جلسه کافی باشد. اما زمانی که هر دو پا، بالا و زیر زانو، و جلو، پشت و کنار پاها درگیر شده باشد، برای دستیابی به بهترین نتایج، نیاز به چندین جلسه درمانی، کاملا طبیعی است.

همچنین مهم است که پزشک، رگ‌های «تغذیه‌کننده» که به آن‌ها رگ‌های مشبک گفته می‌شود را درمان کند، در غیراین صورت ممکن است که مدت بیشتری طول بکشد تا رگ‌های عنکبوتی، محو شوند و احتمال بازگشت سریع‌ آن‌ها وجود دارد. اکثر اسکلروتراپیست‌های باتجربه در شناسایی و درمان رگ‌های مشبک تغذیه کننده ماهرهستند و همچنین برای دستیابی به نتایج مطلوب، تعدادجلسات مورد نیاز و معقول را به بیمارانشان توصیه می‌نمایند.

بعد از عمل رگ‌های واریسی با چه شرایطی روبرو هستیم؟

ممکن است برای چند روز پس از عمل، دچار کبودی و تورم شوید، بنابراین ممکن است لازم باشد در دو روز اول حدود یک ساعت و در پنج روز بعد از آن به مدت چندین ساعت در روز از جوراب‌های واریس استفاده کنید. در طول این مدت، شما می‌توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید و به سر کار بروید، اما باید ازکا‌رهای بیش از حد سخت خودداری نمائید.

پس از گذشت زمان بهبودی اولیه، اکثر بیماران می‌گویند که درد پا را که قبل از عمل داشته‌اند از بین رفته و یا اینکه کاهش یافته است. اگر زخم‌های وریدی داشته‌اید، این زخم ها به سرعت بهبود پیدا می‌کنند و رنگ و بافت پوست به آرامی خود را ترمیم می‌نماید. 90 درصد از بیمارانی که چنین روش‌هایی را دریافت می‌کنند، نتایج درمان خود را حداقل برای پنج سال حفظ می‌نمایند، اگرچه عوامل ژنتیکی و سبک زندگی ممکن است نتایج را تحت تاثیر قرار دهند.

عوارض جانبی

هر شرایط پزشکی که در آن جریان خون مناسب، مختل شود، خطر عوارض جانبی را به دنبال دارد. با این حال، در اکثر موارد، واریس هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌نماید.

با این‌حال عوارض جانبی، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • زخم‌های وریدی

  • گردش خون ضعیف

  • ترومبوفلبیت، زمانی رخ می‌دهد که خون در رگ‌های پا لخته شده و باعث التهاب ورید میگردد.

  • DVT (ترومبوز وریدی عمقی)

افراد مبتلا به نارسایی مزمن وریدی ممکن است دچارعوارض زیر شوند:

  • اگزمای واریسی

  • لیپودرماتواسکلروز

  • زخم های وریدی

زخم‌های وریدی، معمولا در اطراف مچ پا ایجاد می‌شوند و اغلب قبل از ایجاد آن‌ها، ناحیه مورد نظر تغییر رنگ پیدا می‌کند. انجام یک ارزیابی پزشکی برای تشخیص نارسایی مزمن وریدی مهم است.