در واقع بیشتر ما به رستوران رفتن به چشم تفریح نگاه می‌کنیم و انتظار داریم رستوران‌ها خدماتی فراتر از غذای باکیفیت به ما ارائه دهند. در بین خدمات و امکانات مختلف، موسیقی زنده جزو مواردی است که می‌تواند ساعات مفرح و به یاد ماندنی را برای ما ایجاد کند.

در ادامه‌ این مطلب قصد داریم تا برخی بهترین رستوران‌های سنتی تهران که در آن موسیقی زنده پخش می‌شود را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال تجربه ساعاتی خوش در کنار دوستان خود در یک رستوران خوب هستید، و می‌خواهید بدانید کدام مناطق تهران دارای بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده هستند، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

1. رستوران سنتی شهربانو

رستوران سنتی شهربانو که در محدوده سعادت آباد واقع شده، یکی از مدرن‌ترین و باشکوه‌ترین رستوران‌های سنتی در شمال غرب تهران است. این رستوران با برخورداری از معماری داخلی سنتی و دکوراسیون لوکس میزبان خانواده‌های ایرانی است.

استفاده از امکانات بروز و تجهیزات مدرن برای سفارش گیری و طبخ و سرو غذا و همچنین به کار‌گیری پرسنل مجرب و آموزش دیده تنها بخشی از مزایای رستوران و سفره خانه سنتی شهربانو است. این رستوران یک فضای مجزا را برای افرادی که به دنبال آرامش و سکوت هستند و یک فضا را برای افرادی که به موسیقی زنده علاقه دارند، در نظر گرفته است.

شما می‌توانید انواع غذا‌های ایرانی باکیفیت نظیر کباب، دیزی سنگی و... را با بهترین کیفیت از این رستوران سفارش داده و یک روز یا شب به یاد ماندنی را در کنار عزیزان‌تان سپری کنید.

رستوران شهربانو

2. رستوران و سفره خانه سنتی باغ صبا

رستوران باغ صبا که در محدوده شریعتی واقع شده، یکی دیگر از بهترین رستوران‌های پایتخت است که امکان اجرای موسیقی زنده را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این رستوران همه روزه از ساعت 12 الی 24 آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می‌باشد.

این رستوران با داشتن ظرفیت پذیرایی 250 نفر انواع غذا‌های ایرانی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

استفاده از مواد غذایی تازه، فضای بسیار شیک و آرام و به کارگیری کادر حرفه‌ای و خوش برخورد تنها بخشی از مزایا این رستوران است. این رستوران در زمان شام به صورت زنده موسیقی پخش می‌کند. پس اگر شما هم به دنبال شنیدن موسیقی دلنشین در کنار خوردن غذای ایرانی هستید، برای وعده شام به این رستوران سر بزنید.

3. کافه رستوران تهران بین

این رستوران که در محدوده سعادت آباد واقع شده است، به شما این امکان را می‌دهد که منظره‌ای زیبا از تهران را پیش روی چشمان خود داشته باشید و نام رستوران هم به همین علت "تهران بین" انتخاب شده است. دیوار‌های این رستوران شیشه‌ای بوده و شما در هر جایی از این رستوران باشید، می‌توانید منظره‌ای 360 درجه از تهران را تماشا کنید.

کافه رستوران تهران بین با به کارگیری نوازنده‌های خبره و زبردست توانسته فضای دلنشینی را در کنار کیفیت بالای غذا برای شما به وجود آورد. اگر شما هم به دنبال تجربه ساعاتی خوش در کنار عزیزان‌تان هستید، حتما به رستوران تهران بین مراجعه کنید.

4. رستوران سنتی ترمه

رستوران و سفره خانه سنتی ترمه که در محدوده ونک واقع شده، یکی از کهن‌ترین و زیبا‌ترین مکان‌های تفریحی است. جالب است بدانید این مکان در دوره جنگ جهانی دوم کارخانه ریخته گری قطعات پل ورسک بوده و بعد از خروج آلمان‎ها بدون هیچ تغییری در بافت کلی آن تبدیل به سفره خانه سنتی ترمه شده است.

این رستوران که در ساختمان هتل فردوسی واقع شده است و در محدوده میدان امام خمینی قرار دارد، امکان صرف غذا را در کنار پخش موسیقی زنده برای شما فراهم کرده است. گروه موسیقی رستوران ترمه همه روزه از ساعت 19 الی 24 برنامه‌های شاد و دلنشینی را برای مشتریان این رستوران اجرا می‌کنند.

رستوران ترمه

5. رستوران سنتی موژان

این رستوران زیبا و سنتی که در محدوده شهرک گلستان واقع شده، یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که امکان پخش موسیقی زنده دارد. رستوران موژان طراحی چشم نواز و فوق العاده‌ای دارد و به زیبایی از المان‌های ایرانی در دکوراسیون خود استفاده کرده است.

در این رستوران علاوه بر غذا‌های سنتی ایرانی، انواع غذا‌های فرنگی نیز سرو می‌شود. رستوران موژان همه روزه به غیر از روز‌های شنبه از یک گروه موسیقی برای اجرا دعوت کرده است که این گروه شامل یک خواننده و چند نوازنده حرفه‌ای می‌باشد. اگر به دنبال رستورانی هستید که ساعات خوشی را برای شما در کنار خانواده رقم بزند، رستوران ترمه بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

6. رستوران کندیمیز

رستوران سنتی کندیمیز با داشتن دکوراسیون سنتی و خاص، محیط دلنشین و فوق العاده‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است. طبخ انواع غذا‌های اصیل و خوشمزه ایرانی در این رستوران زیر نظر بهترین سرآشپز‌ها انجام می‌شود.

این رستوران دارای سالنی نسبتاً بزرگ است و فضایی دنج و خودمانی دارد که برای برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی شما بسیار مناسب است. منوی این رستوران شامل انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی می‌شود. گروه موسیقی رستوران کندیمیز هر شب از ساعت ۸ برنامه خود را آغاز می‌کند که برنامه این گروه ترکیبی از اجرای موسیقی آذری و پاپ ایرانی است.

رستوران خوان کرم

7. رستوران و سفره خانه خوان کرم

این رستوران سنتی که در محدوده گلستان واقع شده، یکی از بهترین رستوران‌های سنتی برای برگزاری مراسم و جشن‌های شماست. استفاده از مواد غذایی تازه برای پخت غذا، برخورداری از محیط زیبا و جذاب و پخش موسیقی زنده در آخر هفته‌ها از جمله مزایای این رستوران است.

منوی رستوران خوان کرم نیز همانند طراحی دکوراسیون داخلی آن، ترکیبی از سنتی و فرنگی است. برای آنکه بتوانید از شنیدن اجرای زنده موسیقی رستوران بهره‌مند شوید، باید به ازای هر نفر، 10هزار تومان بیشتر بپردازید.

سخن پایانی

در این مطلب هفت مورد از بهترین رستوران های سنتی تهران که امکان پخش موسیقی زنده در آن‌ها وجود دارد را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم به دنبال تجربه یک روز یا شب به یاد ماندنی در کنار عزیزان‌تان هستید، حتما به این رستوران‌ها سر بزنید و از آن‌ها لذت ببرید.