شهری مذهبی که رنگ ‌و‌لعاب حضور امام رضا در جای‌جای شهر پیچیده است. شاید تعداد بسیاری از مسافران شهر مشهد، از سایر جاهای دیدنی شهر مشهد خبر نداشته باشند. شاید که ندانند چه مناطق و طبیعت بِکری در اطراف شهر قرار گرفته است. به همین دلیل است که ما می‌خواهیم جاذبه‌های گردشگری مشهد را به شما معرفی نماییم.

تاریخچه‌ی شهر مشهد

مشهد یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران و به عنوان پایتخت معنوی کشور ما شناخته شده است. این شهر همه‌ساله به عنوان توریستی‌ترین شهر ایران معرفی می‌شود، زیرا به لطف حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، میلیون‌ها گردشگر و توریست از نقاط گوناگون ایران و دیگر کشورهای اسلامی به مشهد می‌روند. حتماً شما هم می‌دانید که رهسپار شدن گردشگران و زائران به سمت مشهد می‌تواند درآمدزایی خوبی برای مردم آن منطقه باشد. قطعاً رزرو هتل آپارتمان در مشهد یکی از مواردی است که می‌تواند درآمدزا باشد.

زیارت حرم مطهر رضوی

 یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد حرم مطهر رضوی است. برخی از منابع تاریخی محلی اعلام می کنند پیکر حضرت علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام، در آن‌جا خاک‌سپاری شده است را روستای سناباد در نزدیکی شهر توس معرفی نموده‌اند. حال پس از ساخت حرم در این روستا، شهری در اطراف حرم بنا شد. شهری که امروزه با نام مشهد مقدس شهرت یافته است. حدوداً هرساله بیش از بیست میلیون زائر از جاهای مختلف ایران و دیگر کشورها برای زیارت این مکان مقدس، به مشهد سفر می‌کنند. قطعاً هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم ارزان می‌تواند جذابیت سفر را چند برابر کند.

اقامت مشهد

مسجد گوهرشاد

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر مشهد و از ارزشمندترین آثار حرم، مسجد گوهرشاد می‌باشد. مسجدی که در دوره تیموریه بنا شده و متعلق به قرن ششم هجری است. صحن گوهرشاد عظیم‌ترین صحن در میان تمامی صحن‌های حرم است. این مسجد دارای چهار ایوان گسترده است که با هم‌دیگر قرینه می‌باشند. به عبارتی ایوان‌ها چهار طرف مسجد را احاطه کرده‌اند.

آرامگاه شیخ بهایی

بعد از رزرو هتل آپارتمان ارزان در مشهد و زیارت حرم مطهر رضوی بهتر است سری به آرامگاه شیخ بهایی بزنید. شیخ بهایی دانشمند قرن دهم و یازدهم هجری  می‌باشد. آرامگاه وی در داخل حرم مطهر رضوی پس از رواق امام خمینی «ره» واقع شده است. آرامگاه شیخ بهایی پیش از درگذشتش مکان تدریس ایشان بوده است. این آرامگاه مملو از آینه‌کاری و کتیبه‌های خوشنویسی است. برروی کتیبه‌های دیواری آرامگاه تاریخ تولد و فوت ایشان حک گردیده است‌.

هتل آپارتمان مشهد

بنای هارونیه شهر مشهد

پس از رزرو هتل آپارتمان در مشهد و فراموشی دغدغه اقامت، به بنای هارونیه مشهد بروید. تاریخ ساخت این بنا در دسترس نیست. ساختمان آن به آتشکده شباهت بسیاری دارد. به همین خاطر تصوراتی که مؤرخان از این بنا دارند به این حالت است که در دوران ابتدایی اسلام، مسلمان در آن تغییراتی رقم زده‌اند و آن شبیه به یک مسجد شده است. شما می‌توانید در مجاورت این بنا، شاهد سنگ مزار محمد غزالی باشید‌.

خانه تاریخی و زیبای ملک

ممکن است شما علاقه‌مند به بازدید از خانه‌های تاریخی باشید‌. ما در سفر به مشهد بازدید از بنای تاریخی ملک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خانه دارای معماری بسیار زیبا و چَشم نوازی است. در واقع بنایی باشکوه می‌باشد که به یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی تعلق داشته و او تمام دارایی‌های خود را وقف کرده است. آن فرد حاج حسین ملک از بزرگان زمان قاجار است.

هتل آپارتمان در مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد از جاذبه‌های گردشگری مشهد

از مزایای رزرو هتل آپارتمان ارزان در مشهد این است که شما می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش داده و جاذبه‌های بیشتری را ببینید. یکی از این جاذبه‌ها پارک جنگلی وکیل آباد می‌باشد. قدمت این پارک به بیش از پنجاه سال پیش بازمی‌گردد. آن نیز جزئی از مناطق ییلاقی مشهد است. آب و هوای این پارک به دلیل کوهستانی بودن منطقه در تمامی روزهای سال خنک است. بنابراین شما می‌توانید نهایت لذّت را از حضور در پارک به دست آورید.

آب گرم شاهان گرماب شهر مشهد

یکی از جاذبه‌های بسیار معروف شهر مشهد که متأسفانه به علّت تبلیغات کم از چشمان گردشگران به دور مانده است، آب گرم شاهان گرماب مشهد می‌باشد. درست است که شما جهت رزرو هتل آپارتمان در مشهد اقدام نموده‌اید، امّا دلیل نمی‌شود تنها حمام کردن خود را به هتل آپارتمان موکول کنید. این آب گرم جزئی از سه آب گرم مشهور ایران است. آب آن از دل کوه می‌جوشد و در تمامی روزهای سال پرآب بوده و عمیق است. دمای آب، در این آب گرم به ۴۸ درجه سانتی گراد می‌رسد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

نتیجه گیری

در پایان بهتر است بگوییم شما می‌توانید به منظور رزرو هتل آپارتمان ارزان در مشهد با دسترسی فوق‌العاده به حرم مطهر، به وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ روم مراجعه کنید. توضیحات مربوط به هریک از هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم ارزان در وب‌سایت ما قرار گرفته است و تصویر مربوط به آن‌ها جهت انتخاب بهتر ارائه شده است. البته شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز جهت رزرو هتل اقدام و به هنگام نیاز بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای رزرو خود را کنسل کنید. اگر می‌خواهید از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار باشید، کافی است به ما اعتماد کنید.