بهترین کتاب های اقتصاد کنکور 1402

اقتصاد یکی از مهم ترین و اصلی ترین دروس داوطلبان رشته انسانی میباشد که قبول در رشته های برتر انسانی باید به درصد های مناسب در اقتصاد دست پیدا کرد . بنا براین دانش آموزان باید طی سال تحصیلی با استفاده از یک برنامه ریزی اصولی و درست و استفاده از بهترین کتاب های کمک درسی اقتصاد دهم و خرید کتاب های کمک درسی از های بوک نقاط ضعف و قوت خود را بهبود بخشند و آماده شرکت در کنکور سراسری شوند .

بودجه بندی اقتصاد کنکور 1402

در کنکور سراسری تعداد 15 سوال از کتاب اقتصاد دهم طرح میشود که دانش آموزان باید در مدت زمان 10 دقیقه ای به این سوالات پاسخ دهند، در واقع داوطلبان برای هر تست فقط 36 ثانیه فرصت دارند این موضوع نشان دهنده اهمیت این درس و همینطور انتخاب بهترین کتاب های اقتصاد کنکور میباشد

 

بهترین کتاب های اقتصاد دهم

  • اقتصاد دهم خیلی سبز 1402

  • اقتصاد جامع مشاوران 1402

  • اقتصاد میکرو گاج

انتخاب و خرید کتاب های کنکوری مناسب یکی از اصلی ترین آیتم های موفقیت در کنکور میباشد، در واقع بهتر است قبل از برنامه ریزی و شروع مطالعه، منابع خود را تهیه کنید.بهترین کتاب های اقتصاد دهم شامل درسنامه کامل و تست های طبقه بندی میباشد که ما قصد داریم در این مقاله به بررسی بهترین منابع اقتصاد 1402 بپردازیم

اقتصاد دهم خیلی سبز

درس‌نامه این کتاب ، مفاهیم کتاب درسی رو به‌صورت کاملاً تفکیک شده و با استفاده از نمودار مانند نمودار توضیح داده است و از این بابت کمک زیادی به دانش اموزان می‌کند تا مطالب در ذهن آنها دسته بندی شود . همچنین کادرهای خاکستری‌رنگی تحت عنوان نکته وجود دارد در قسمت‌های زیادی از کتاب به چشم می‌خورد که برخی از نکات ا برای شما توضیح داده است. نمونه این نکته‌ها را در صفحه ۵۹ به‌خوبی مشاهده می‌کنید. در بعضی قسمت ها کادرهای آبی‌رنگی نیز به چشم می‌خورد که نام آن‌ها نتیجه است. از این کادرها همان‌گونه که از نامش هم پیداست برای نتیجه‌گیری از یک مبحث استفاده میشود ..

تعداد تست های کتاب اقتصاد دهم خیلی سبز حدودا 800 تست میباشد . این تعداد سؤال برای تسلط به مفاهیم اقتصاد کافی است، هرچند که همیشه تمرین بیشتر به معنای تسلط بیشتر می‌باشد. توزیع و تناسب سؤالات بسته به اهمیت درس‌ها نیز مناسب است. همان‌طور که می‌بینید در بخش‌هایی که سؤالات مسئله‌ای وجود دارد تعداد سوالات بیشتر است. سؤالات به ترتیب دروس کتاب درسی چیده شده‌اند اما نمی‌توانیم به آن‌ها ویژگی میکرو طبقه‌بندی را نسبت بدهیم چراکه زیر مبحث‌های مختلف در پرسش‌ها مشخص و تفکیک نشده‌اند.

یکی از نکاتی که با ورق زدن کتاب به چشم می‌خورد سطح بندی سوالات میباشد. به‌عنوان ‌مثال سؤالات ۳۶۲ و ۳۶۵ از نوع نموداری هستند یا سؤال ۳۸۳ یک سؤال شکل دار است و سؤالات ۳۹۴ تا ۳۹۷ نسبتاً چالشی و مفهومی هستند. ویژگی دیگری که این کتاب را متمایز میکند علاوه بر سوالات تالیفی، تست های از آزمون های آزمایشی معتبر مثل قلم چی و همینطور تست هایی از کنکور های سال های گذشته قرار داده شده است که این ویژگی باعث ایجاد تنوع در سؤالات کتاب می‌شود. این تنوع سطح سختی سؤالات باعث می‌شود که علاوه بر دانش آموزان قوی، دانش‌آموزانی که توجه کافی به این درس نداشته‌اند هم بتوانند از پرسش‌های این کتاب بهره‌مند شوند .

اقتصاد دهم خیلی سبز

اقتصاد جامع مشاوران

این کتاب با هدف آماده‌سازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری می‌باشد. این کتاب قصد دارد یک پکیج کامل شامل درس‌نامه، تستی و پاسخ‌نامه را در اختیار دانش اموزان قرار دهد . سر فصل‌های کتاب به این صورت است که ابتدا درس‌نامه و سپس سؤالات تستی قرار می‌گیرد. همین روند تا انتهای کتاب ادامه دارد و در آخر کتاب پاسخنامه تشریحی وجود دارد که جای هیچگونه ابهام برای دانش آموزان باقی نمیگذارد.

لحن کتاب اقتصاد جامع مشاوران آموزش در سبک کتاب درسی است، البته بعضی ‌اوقات مطالب خارج از کتاب نیز ارائه شده است . در مقدمه، کتاب نیز به نکاتی اشاره کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به حل گام‌به‌گام مسائل یا توجه به بخش‌هایی از کتاب که از آن‌ها کمتر سؤال طرح شده اشاره کرد..

کتاب اقتصاد جامع مشاوران آموزش ظاهر ساده‌ای دارد قطع آن به‌صورت رحلی می‌باشد. کیفیت جلد و کاغذها بسیار مناسب است. سایز نوشته‌ها متوسط و کتاب به‌صورت دور رنگ می باشد ، هرچند که رنگ آبی آسمانی در قسمت‌های مختلفی استفاده شده است.

در نهایت امر می‌توان گفت با کتابی روبه‌رو هستیم که بسیار باکیفیت و قوی نوشته شده و حتماً نکات زیادی برای ارائه به شما در خود جای داده است. توضیحات کامل پاسخنامه این کتاب و سیستم آموزش حل مسائل، از نکات مثبت آن می‌باشند. بهتر است از این کتاب در طول سال تحصیلی و به‌عنوان منبع اصلی خود استفاده کنید و آن را به دوران جمع‌بندی موکول نکنید. چراکه هدف کتاب اقتصاد جامع کنکور مشاوران ، آموزش و بالا بردن سطح مهارت شما می‌باشد.

اقتصاد جامع میکرو گاج

یکی دیگر از بهترین منابع اقتصاد کنکور، کتاب اقتصاد میکرو گاج میباشد. این کتاب با هدف افزایش سطح علمی دانش آموزان در درس اقتصاد و آمادگی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری در 272 صفحه تالیف شده است، در ابتدای کتاب درسنامه های کاملی وجود دارد که کلیه مباحث آموزش داده شده و در زیر هر مبحث سوالات قرار دارد.

تعداد تست های کتاب میکرو اقتصاد جامع حدود 1100 تست میباشد که در 5 بخش مختلف تقسیم شده اند. در کنار تست های تالیفی، تست هایی از کنکور های سال های گذشته وجود دارد که این یکی از ویژگی های مهم این کتاب میباشد. در انتهای کتاب پاسخنامه تشریحی قرار دارد که مولف علاوه بر بیان راه حل سوال ، به بررسی سایر گزینه های غلط نیز پرداخته است