دستگاه شستشوی سبزیجات و میوه یکی از پیش نیاز های خطوط تولید صنایع غذایی می باشد. آراد ماشین سازنده انواع دستگاه های شستشوی میوه و سبزی در مدل ها و ظرفیت های متفاوت می باشد. وان های شستشوی اتوماتیک برای شستشوی چندمرحله ای انواع محصولات قابل استفاده است.

سبزیجات و میوه ها با داشتن فواید زیادی که برای بدن دارند در صورت رعایت نشدن بهداشت و شستشوی نامناسب سلامتی بدن را تهدید خواهد کرد، از این رو برای دریافت ویتامین ها، پروتئین ها به شستشوی محصولات سبزی و میوه دقت کنید.

شستشوی سبزی

شستشوی میوه و سبزیجات برای کارفرمایانی که خط تولید مرتبط با میوه و سبزیجات را دارند، اهمیت بالایی دارد و در صورت رعایت نکردن این امر مهم، مسمومیت ها، بیماری ها و انواع بیماری های عفونی خطرناکی برای مصرف کننده رخ خواهد داد که منجر به مرگ می شود.

از این رو شستشو سبزیجات و میوه که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد شامل مراحل زیر است:

  • پاک سازی: جدا سازی محصول از گل و لای و آلودگی ها

  • انگل زدایی: شستن محصول با مواد ضدعفونی کننده

  • میکروب زدایی: ضدعفونی محصول با محلول های ضدعفونی

  • آب کشی نهایی: آبکشی نهایی و پاکسازی محصول از مواد شیمیایی مضر

شرکت آراد ماشین با توجه به نکات بهداشتی و استاندارد، انواع دستگاه شستشوی سبزی در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می کند که مراحل شستشو به راحتی انجام گیرد.

انواع دستگاه های شستشوی سبزی

در ادامه با انواع دستگاه های شستشو که در خطوط تولید صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شود آشنا خواهیم شد:

وان های شستشوی ساکن

یکی از وان های شستشو محصولاتی نظیر سبزی و میوه، وان شستشوی ساکن است که جنس آن از استیل استنلس نگیر و یا پروفیل است که با توجه به نیاز مشتریان ساخته و طراحی می شود.

وان های استیل گردش در آب

این مدل از وان ها در ظرفیت های مختلف ساخته می شوند و با استفاده از چرخ های تعبیه شده در زیر دستگاه، امکان جابجایی برای دستگاه هموار شده است.

جنس این دستگاه شستشو تمام استیل نگیر و ضد زنگ است و به دلیل سیستم گردش در آب به صورت اتومات میکروب زدایی و شستشوی سبزیحات و میوه ها را انجام می دهد.

بلانچر

جنس دستگاه بلانچر تمام استنلس استیل است و برای شستشوی تمام اتوماتیک محصولات میوه و سبزی در ظرفیت های بسیار بالا کاربرد دارد.

نوار آبکشی

این مدل دستگاه نیز با داشتن دوش های آبکشی و جنس تمام استیل ضد زنگ برای انواع میوه، سبزیجات، سیب زمینی در ظرفیت های بسیار بالا مناسب است.

دستگاه شستشوی سبزی

برای استفاده از دستگاه های شستشو و داشتن خط کامل می توان از سه وان گردش در آب اتوماتیک و کانوایرها استفاده کرد.

سبزی در خط تولید خود می بایست از وان های مختلف زیر که بهم مرتبط هستند، عبور کند:

1: وان اول که گل گیری سبزی را با حالت قلیان ناشی از حباب های کف ساز انجام می دهد

2: وان دوم که با داشتن محلول های ضدعفونی، مرحله میکروب زدایی را انجام می دهد

3: و وان سوم که شستشوی نهایی و آبکشی و در نهایت مرحله پایانی را تمام می کند

تخلیه محتوای اضافه، نظیر میکروب، گل و دیگر آلودگی های داخل وان ها توسط فیلتر مکانیکی و سیستم پمپاژ انجام می گیرد و از خروجی های متعدد، به بیرون از وان خارج می شوند.

ماشین ساز

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به سایت machinsaz.com مراجعه کنید.

سخن پایانی

دستگاه شستشوی سبزیجات و میوه کاربرد زیادی در خطوط تولید محصولات مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به خط تولید ترشی جات، خط تولید میوه خشک حبه ای، خط تولید انواع سالاد، خط تولید سبزی خشک و سرخ شده و... اشاره کرد.

شرکت آراد ماشین با سال ها سابقه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های مختلف، توانایی تولید و انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی دارد. برای اطلاع ازقیمت، مشاهده فیلم عملکرد و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه شستشوی سبزی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://machinsaz.com/content/دستگاه-های-شستشوی-سبزیجات-و-میوه