با توجه به اهمیت این موضوع بر آن شدیم که نکاتی کلیدی در مورد مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی استانبول، مراکز خرید و هر آن چه که به جذاب‌تر شدن سفر شما کمک می‌کند را ارائه دهیم.

استانبول ترکیه یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و هر ساله میزبان میلیون‌ها مسافر است. در حقیقت این شهر به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به انتخاب اول مسافران تبدیل شده است. سفر به استانبول باید با شناخت قبلی از جاذبه‌های برتر آن صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر توریستی دسترسی‌های آسان آن است.

پرواز به استانبول همیشه وجود دارد و هر مسافری می‌تواند با خیال راحت بلیط خود را تهیه کند به استانبول رؤیایی برود. می‌توانید با یک تحقیق چند دقیقه‌ای در مورد قیمت بلیط هواپیما استانبول تهران، آن را در زمان تخفیف تهیه کنید و به سفر بروید. از این رو توصیه می‌کنیم خواندن این راهنمای سفر را از دست ندهید.

مکان‌های تاریخی شهر استانبول

یکی از مقاصد گردشگری به ترکیه تماشای آثار تاریخی این شهر است که خالی از لطف نیست. در ادامه دو مکان تاریخی معروف استانبول را معرفی می‌کنیم.

مسجد تاریخی ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی واقع در استانبول ترکیه است. این بنا در طول دوره‌های مختلف توسط قدرت‌های وقت، کاربری‌های مختلفی پیدا کرده است. در ابتدا به عنوان یک کلیسا از آن استفاده می‌کردند. مدتی بعد کاربری آن به موزه تغییر یافت و امروزه نیز آن را به مسجد تبدیل کردند. برای بازدید از ایاصوفیه به نکات زیر دقت کنید:

  • بازدید از ایاصوفیه برای همه رایگان است.

  • این مسجد ۲۴ ساعته باز است.

  • در این مسجد روزانه نماز برگزار می‌شود.

  • اتوبوس، مترو، تاکسی و تراموای استانبول در اختیار شما قرار دارند تا خودتان را به مسجد برسانید.

  • ایاصوفیه در استانبول و نزدیکی کاخ توپکاپی در محله سلطان احمد که در منطقه اروپایی است، قرار دارد.

کاخ قدیمی توپکاپی

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین کاخ‌های ساخته شده در ترکیه، کاخ توپکاپی است. این کاخ بین سال‌های 1466 تا 1478 به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد. در واقع قرارگاه اصلی امپراتوری عثمانی این کاخ بوده است.

زیباترین بخش کاخ به حیاط سوم آن مربوط می‌شود. در این حیاط می‌توانید از باشکوه‌ترین جواهرات سلطنتی دیدن کنید. به چند نکته مهم در مورد این کاخ توجه داشته باشید:

  1. ساعت بازدید در زمستان از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعداً از ظهر است. اگر هم بهار و تابستان به استانبول رفتید از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر فرصت دارید تا کاخ را ببینید.

  2. موزه این کاخ در صبح‌هایی که مصادف با یک روز مذهبی خاص است، باز نیست.

  3. اگر کودکی به همراه خود دارید نمی‌توانید با کالسکه وارد کاخ شوید.

  4. بازدید از کاخ هزینه دارد. بزرگسالان باید ۴۰ لیر پرداخت کنند. اگر بخواهید از حرم‌سرای کاخ دیدن کنید ۲۵ لیر دیگر هم باید بپردازید.

  5. اتوبوس، مترو، تاکسی و تراموای استانبول در دسترس مسافران است و می‌توانید با این وسایل نقلیه به راحتی خود را به کاخ برسانید.

استانبول چه مراکز خرید مهمی دارد؟

خرید کردن بخش مهمی از سفر را به خودش اختصاص می‌دهد. اگر قصد دارید در کنار تفریح خود از برندهای معروف و محبوب دنیا خرید کنید، باید به سراغ مراکز خرید مدرن و هیجان‌انگیز استانبول بروید که در ادامه مهم‌ترین این مراکز را به شما معرفی می‌کنیم.

تجمع برندهای ارزان و گران در مرکز خرید آکمرکز

آکمرکز

آکمرکز به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا شناخته می‌شود. اگر شما پا در این مرکز خرید بگذارید، محال است که دست خالی برگردید. آکمرکز می‌تواند همه نیازهای خریداران را برطرف کند. با هر بودجه‌ای می‌توانید از این مرکز خرید کنید. سایر ویژگی‌های مرکز خرید آکمرکز به شرح زیر هستند:

  1. این مرکز خرید چهار طبقه دارد و ۲۵۰ فروشگاه درجه یک در آنجا مشغول به فعالیت هستند.

  2. آرایشگاه، صرافی و بانک هم در آکمرکز وجود دارد.

  3. در کنار این مرکز خرید رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی بسیار جالبی قرار دارند.

  4. وسایل نقلیه شامل اتوبوس، مترو و تاکسی شما را به آکمرکز می‌رساند. همچنین در آنجا یک پارکینگ طبقاتی بزرگ هم وجود دارد که اگر با وسیله شخصی خودتان رفتید در مورد جای پارک نگرانی نداشته باشید.

  5. مرکز خرید بزرگ آکمرکز در استانبول، خیابان بشیکتاش، شماره 56، 34340، 34340 قرار دارد. این آدرس را در جایی یادداشت کنید.

مرکز خرید همه چیز تمام وادی استانبول

اگر به دنبال این هستید که هتلتان به مرکز خرید نزدیک باشد توصیه می‌کنیم به سراغ مرکز خرید وادی استانبول بروید. در پاساژ وادی استانبول مرکز تجاری و مسکونی نیز قرار دارد. هتلی که در این مکان ساخته‌اند پنج ستاره است و کیفیت قابل قبولی دارد. سایر ویژگی‌های این مرکز خرید به شرح زیر است:

  • این مرکز خرید در شمال استانبول و منطقه ساریر قرار دارد. از جذابیت‌های وادی استانبول این است که دقیقاً در کنار جنگل بلگراد ساخته شده است.

  • می‌توانید با اتوبوس، مترو و تاکسی خودتان را به این مرکز خرید برسانید.

  • مرکز خرید وادی مانند یک شهر کوچک همه نیازهای شما را برطرف می‌کند.

آشنایی با دو اقامتگاه‌ معروف استانبول

اقامتگاه استانبول

هتل‌های بسیار زیادی در استانبول وجود دارند که با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در اینجا ما دو هتل معروف و مناسب را به شما معرفی می‌کنیم که با اقامت در آن‌ها می‌توانید تجربه‌های جالبی را کسب کنید.

هتل دیوان استانبول: هتلی در مرکز شهر

اگر می‌خواهید در هتلی اقامت کنید که در مرکز شهر استانبول باشد، باید به سراغ هتل دیوان استانبول بروید. آن چیزی که هتل دیوان را خاص کرده است به معماری آن مربوط می‌شود. طراحان به خوبی سنت و مدرنیته را در این هتل ترکیب کرده‌اند و توانستند در قلب استانبول یک اثر هنری ایجاد کنند. اتاق‌های راحت با تمامی امکانات، ماساژ حرفه‌ای، رستورانی باکیفیت عالی و قنادی هتل که بهترین شیرینی‌ها را عرضه می‌کند در این هتل قرار دارد.

هتل چهار ستاره امین سلطان

بیشتر هتل‌های استانبول لوکس و گران هستند اما خالی از لطف نیست که یک هتل ساده، صمیمی و ارزان‌قیمت را به شما معرفی کنیم. هتل امین سلطان به عنوان یک هتل میان‌رده جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. این هتل در کنار رستوران‌های سنتی ترکیه و بناهای تاریخی قرار دارد. می‌توانید با ده دقیقه پیاده‌روی به مکان‌های دیدنی استانبول دسترسی پیدا کنید. سایر امکانات این هتل به شرح زیر هستند:

  • در اتاق‌ها و لابی می‌توانید به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشید.

  • پارکینگ با ظرفیت خوب نیز از دیگر ویژگی‌های این هتل است.

  • این هتل ده اتاق دارد که می‌توانید آن را به صورت آنلاین رزرو کنید.

سخن پایانی

اگر دوست داشتید که از تهران بیرون بزنید و سفری متفاوت اما مقرون به صرف را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به استانبول بروید. این شهر برای هر فردی با هر بودجه‌ای تفریحات بسیار زیادی برای عرضه دارد. با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توانید سفری شیرین و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.