به دلیل تغییر و تحولاتی که در دنیای پیرامون ما در حال رخ دادن است، بسیاری از امورات زندگی مانند خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، تماشای فیلم، آموزش و غیره با لپ تاپ انجام می‌گیرد. بنابراین انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهتر است پیش از خرید لپ تاپ مورد نظر خود نوع کارکردی را که از لپ تاپ انتظار دارید مشخص کنید، سپس اقدام به خرید محصول موردنظر خود نمایید. لپ تاپ‌ها با توجه به قطعات مختلفی که در ساختار آن‌ها به کار رفته است و همچنین از نظر نرم افزاری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی را در اختیار شما قرا دهیم تا با مطالعه آن اطلاعات جامع و کاملی کسب نمایید.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ مهندسی

یکی از موارد مهم راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی توجه به تجهیزات داخلی و سیستم لپ تاپی است که انتخاب می‌کنید، در این قسمت درباره مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید توضیحاتی ارائه می‌دهیم. با شناخت این تجهیزات می‌توانید رنج قیمت محصول دلخواه خود را پیدا کنید.

  • پردازنده یا cpu: از مهم‌ترین مواردی که بر روی عملیات مهندسی و اجرای نرم افزارهایی همچون مث لب، مایا، فتوشاپ و غیره تاثیر دارد؛ پردازنده دستگاه است.

  • حافظه: از جمله مواردی که در محاسبات مهندسی حرف اول را می‌زند سرعت بالا است. اگر شما جز افرادی هستید که به سرعت و زمان اهمیت می‌دهید باید لپ تاپی با حافظه SSD بالا تهیه کنید تا در روند محاسبات طولانی با مشکل مواجه نشوید.

  • قابلیت حمل: مهندسان برای انجام پروژه نیاز دارند لپ تاپ خود را در جلسات، شرکت، خانه و حتی در سفرهای مختلف به همراه داشته باشند. بنابراین انتخاب لپ تاپی با وزن مناسب می‌تواند یک ویژگی مهم در خرید لپتاپ های مهندسی باشد.

  • باتری با ظرفیت بالا: به دلیل پرتابل بودن لپ تاپ مهندسی داشتن باتری با قدرت بالا یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام خرید لپ تاپ مهندسی در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی

خرید لپتاپ مهندسی

در این قسمت راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی با بودجه‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهیم. بهتر است برای درک بیشتر در مورد لپ تاپ مهندسی بر روی اینجا کلیک کنید.

  • ASUS TUF DASH F15 FX516PM: یکی از لپ تاپ‌های مهندسی که در رده 30تا 40میلیون تومان قرار دارد و می‌تواند بسیاری از کارهای مهندسی شما را انجام دهد. این لپ تاپ یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ نیز به شمار می‌آید که می‌توانید بازی‌های سنگین متعددی را با آن انجام دهید. این لپ تاپ با وزن 2 کیلوگرم، 15.6 اینچ، با حافظه پر سرعت DDR4 و پردازنده core i7 و یکی از پرتقاضاترین لپ تاپ‌ها در میان مهندسان است. این لپ تاپ از برنامه‌های پیشرفته و سنگین مهندسی نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت اجرا آن‌ها را دارد.

  • LENOVO LEGION SLIM 7-A: این لپ تاپ یکی دیگر از لپ تاپ‌های مهندسی است که در راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی جایگاه ویژه‌ای برای خود یافته است. این لپ تاپ قیمتی در بازه 50 الی 55 میلیون تومانی دارد و می‌تواند بسیاری از نیازهای مهندسان را برطرف کند. این لپ تاپ دارای صفحه و رویه‌ای سفت و مات است که برای مهندسان یک مزیت به شمار می‌آید. همچنین باتری این لپ تاپ قابلیت نگهداری شارژ تا 8 ساعت را فراهم می‌کند که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید.

  • ACER PREDATOR HELIOS 300 PH315-54-99WT: یکی از لپ تاپ‌هایی که می‌تواند جز گزینه‌های مناسب برای مهندسان باشد، این لپ تاپ ایسر است. این لپ تاپ ایسر دارای قیمت حدودی 60 تا 65 میلیون تومانی است و سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی دارد که می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های مهندسی را انجام دهد. وزن این لپ تاپ 2.3 کیلوگرم،  پردازنده آن core i9، حافظه آن512  گیگابایت است.

لپتاپ

  • APPLE MACBOOK PRO 14 2021 - MKGT3: یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های برند اپل است که برای کارهای مهندسی نیز کاربرد دارد. این لپ تاپ در محدوده 70 تا 80 میلیون قرار دارد و می‌تواند یک انتخاب عالی برای مهندسان باشد زیرا دارای سیستم بسیار قدرتمندی است که می‌تواند انواع برنامه‌های مهندسی را اجرا کند. این لپ تاپ جز لپ تاپ‌های رده بالای راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی است که وزن 1.6 کیلوگرم، پردازنده M1 Pro، حافظه SSD یک ترابایت دارد.

جمع بندی

در این مطلب راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی در بازه‌ قیمت‌های مختلفی در اختیار شما قرار گرفت، اکنون وقت آن رسیده است که یک فروشگاه اینترنتی معتبر در این زمینه به شما معرفی کنیم. فروشگاه آنلاین اگزو یکی از فروشگاه‌های خوش آوازه در زمینه محصولات کامپیوتری است. این فروشگاه فعالیت رسمی خود را از سال 1395 آغاز کرده است و از آن زمان تا به امروز توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را به خود جلب کند، شما نیز می‌توانید یکی از مشتریان دائمی این فروشگاه باشید.

این فروشگاه نماینده بسیاری از برندهای معروف دنیا مانند ایسوس، لاجیتک، ام اس آی و غیره است، می‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه اینترنتی تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات و خدمات ارائه شده توسط این فروشگاه می‌توانید به سایت اگزو مراجعه نمایید. همچنین برای یافتن پاسخ سوالات خود در رابطه با ویژگی‌های فنی محصولات و نحوه سفارش و خرید را با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط باشید.