اگر از تجربه‌ی کار با دستگاه‌های ورزشی لذت برده باشید، حتماً خرید آن را نیز در نظر دارید؛ اما، چگونه؟ فروشگاه‌های اینترنتی بهترین مکان برای خریداری دستگاه‌های ورزشی هستند. چرا؟ چون، اطلاعات کامل دستگاه را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، امکان مقایسه را برای شما فراهم می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی جیم لند بزرگترین عرضه‌کننده‌ی دستگاه‌های ورزشی در سراسر ایران با کمترین میزان ناموجودی محصول است؛ بنابراین، بستری مناسب برای کسب اطلاعات در مورد انواع دستگاه‌های ورزشی است که فرآیند خرید را برای شما آسان می‌کند. رایج‌ترین دستگاه‌های ورزشی شامل تردمیل، دوچرخه و الپتیکال یا اسکی فضایی است. در این مطلب، به معرفی آنها خواهیم پرداخت که فرآیند انتخاب دستگاه ورزشی مناسب برای شما را آسان‌تر کنیم؛ بنابراین، با ما همراه باشید.

انواع دستگاه‌های ورزشی جیم لند کدامند؟

انواع دستگاه‌های ورزشی بی‌پایان است؛ اما،‌ برخی از آنها در میان عموم محبوب‌ترند. تردمیل، دوچرخه و الپتیکال یا اسکی فضایی در دسته‌ی محبوب‌ترین دستگاه‌های ورزشی هستند که برای ورزش مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها استفاده می‌شوند. در ادامه، با آنها آشنا خواهیم شد.

تردمیل

تردمیل محبوب‌ترین دستگاه ورزشی در میان محبوب‌ترین‌هاست. این دستگاه شبیه‌ساز فرآیند پیاده‌روی و دومیدانی است؛ بنابراین، بیشترین میزان چربی‌سوزی از طریق فعالیت هوازی را برای شما فراهم می‌کند. تردمیل قابلیت برنامه‌دهی دارد؛ بنابراین، برای همه‌ی افراد مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است. تردمیل‌ها در انواع خانگی و باشگاهی تولید می‌شوند؛ اما، خانگی و باشگاهی به چه معناست؟

  • تردمیل خانگی: تردمیل خانگی موتور ضعیف‌تری نسبت به نوع باشگاهی دارد؛ همچنین، تحمل وزن آن حدود ۹۰ کیلوگرم است. معمولاً، تردمیل خانگی مورد استفاده‌ی افراد کمی قرار می‌گیرد؛ بنابراین، تسمه‌های ضعیف‌تری دارد. برخی از انواع تردمیل‌های خانگی دارای صفحه نمایش هستند که امکان ارائه‌ی برنامه‌های از پیش تعیین شده را دارند.

  • تردمیل باشگاهی: تردمیل باشگاهی موتور قوی‌تری نسبت به نمونه خانگی دارد؛ همچنین، تحمل وزن آن حدود ۱۵۰ کیلوگرم است. معمولاً، تردمیل باشگاهی مورد استفاده‌ی افراد متعددی قرار می‌گیرد؛ بنابراین، تسمه‌های قوی‌تری دارد. برخی از انواع تردمیل‌های باشگاهی دارای امکانات افزوده‌ای است؛ مانند، قابلیت تنظیم شیب. در نهایت، برخی از امکانات برای تردمیل‌های باشگاهی واجب است؛ مثلاً، نمایش ضربان قلب، کالری، مسافت و … .

در نتیجه، تفاوت تردمیل‌های خانگی و تردمیل‌های باشگاهی در جزییات است؛ اما، ساختار آن ثبات دارد. یک نوع خاص از تردمیل وجود دارد که ساختاری متفاوت با ساختار تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی دارد که تردمیل بدون موتور است. معمولاً، تردمیل بدون موتور برای مصارف پزشکی کاربرد بیشتری دارد.

تردمیل

دوچرخه

دوچرخه نوستالژی سنین کودکی همه‌ی افراد است؛ بنابراین، انتقال آن به ورزش حرفه‌ای بسیار شیرین است. گاهی امکان دوچرخه‌سواری به صورت متحرک برای همه‌ی افراد وجود ندارد؛ بنابراین، دوچرخه ثابت کمک‌کننده است. بله! دوچرخه ثابت شبیه‌ساز فرآیند دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌ی متحرک است. این دستگاه برای همه‌ی افراد مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است؛ چون، قابلیت برنامه‌دهی دارد.

این دستگاه انواع متعددی دارد. رایج‌ترین دسته‌بندی آن شامل نوع خانگی و نوع باشگاهی است. معمولاً، همه‌ی دوچرخه‌های ثابت امکانات مشخصی دارند که شامل قابلیت تنظیم سختی پدال، قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمن، مسافت‌سنج، کالری‌سنج، ضربان‌سنج و … است. دوچرخه ثابت وزنی حدود ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند.

دوچرخه

الپتیکال

الپتیکال یک دستگاه ورزشی ترکیبی است. این دستگاه شبیه‌ساز فرآیندهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکی به صورت همزمان است؛ بنابراین، دستگاهی حرفه‌ای محسوب می‌شود. دسته‌بندی اصلی این دستگاه شامل انواع خانگی و انواع باشگاهی است؛ اما، این دستگاه قابلیت‌های فراوانی دارد که تنوع آن را در هر دسته‌بندی بی‌پایان کرده است. یک نمونه از قابلیت‌های متعدد این دستگاه در مورد دسته‌های آن است. برخی از انواع آن دارای دسته‌های ثابت است؛ اما، برخی از انواع آن دسته‌های متحرک دارد که با پدال‌ها حرکت می‌کند.

الپتیکال

جیم لند؛ معتبرترین فروشگاه تجهیزات ورزشی

بهترین روش برای انتخاب دستگاه ورزشی مناسب این است که اطلاعات دستگاه‌ها را مقایسه کنید؛ سپس، انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی تجهیزات ورزشی جیم لند فرآیند انتخاب را برای شما آسان کرده است؛ کافیست، سفارش خود را ثبت کنید و دستگاه مورد نیاز خود را درب منزل تحویل بگیرید.