اگرچه می توان از روش‌های مختلفی مثل تاتوی ابرو، میکروبلیدینگ و نانو بلیدینگ برای جبران این مشکل استفاده کرد، اما کاشت موی ابرو تنها روش برای رشد مجدد موهای طبیعی ابرو، با موهای خودتان است. دلایل بسیار مختلفی برای ریزش موی ابرو وجود دارد که شایع ترین دلیل مربوط به بالا رفتن سن به حدود 40 سال است. از دلایل دیگر می توان به برداشتن بیش از حد ابرو، بارداری و زایمان، استرس و اضطراب، کمبود مواد مغذی یا بعضی بیماری های به خصوص اشاره کرد.

با استفاده از کاشت موی ابرو دیگر فرقی نمی کند که دلیل ریزش موی ابرویتان چه بوده و می توانید به ظاهری جدید و بهتر دست پیدا کنید. اما هزینه کاشت ابرو خیلی کم هم نیست و باید آماده برخورد با این هزینه ها باشید. قرار است در این مقاله بیشتر با هزینه کاشت ابرو آشنا شویم.

میانگین هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

میانگین هزینه کاشت ابرو در امریکا بین 3000 تا 6000 دلار است، اما وقتی می خواهید کاشت ابرو را در نظر بگیرید باید بدانید که هزینه های دیگری نیز در این فرایند وجود دارد و فقط محدود به همین هزینه نیست. اگر دنبال انجام جراحی کاشت ابرو هستید، بهتر است با فاکتورهای موثر بر قیمت کل جراحی زیبایی آشنایی داشته باشید.

  • میانگین هزینه کاشت ابرو: 4500 دلار

  • بازه قیمتی کاشت ابرو: 3000 تا 8000 دلار

انواع روش‌های کاشت ابرو

مرحله بعد از تصمیم گیری برای کاشت ابرو، انتخاب روش انجام آن است. چه ریزش ابرویتان به دلیل یک مشکل پزشکی مثل آلوپسی باشد یا به خاطر برداشتن بیش از حد ابرو، می توان کاشت ابرو را به دو دسته اصلی استخراج واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT) تقسیم می‌شود.

تفاوت اصلی این دو روش در تکنیک اجرای آن است؛ فولیکل مو در هر دو روش FUT و FUE از بانک مو برداشته شده و به عنوان یک راه حل دائمی برای رشد طبیعی به ابرو پیوند زده می‌شود. در روش استخراج واحد فولیکولی (FUT)، محل زخم به دلیل استفاده از یک نوار مویی در ناحیه بانک مو مشهود خواهد بود و به همین دلیل هم برای کسانی که موی کوتاهی داشته باشند، مناسب نیست.

روش FUT، عوارض جانبی بیشتر و دوره ریکاوری طولانی‌تری خواهد داشت. اگرچه روش استخراج واحد فولیکولی (FUT) با جای زخم کمتری همراه است، اما اجرای طولانی تری خواهد داشت و البته خطر عدم دستیابی به نتایج غیربهینه هم وجود دارد.

در ارتباط با هزینه این دو روش باید بگوییم که هزینه کاشت ابرو بسیار متاثر از روش استفاده شده برای کاشت است. اما این را فراموش نکنید که به علت هزینه بالا، روشی که مناسب شما نیست را انتخاب نکنید زیرا نتایج دلخواهتان را بدست نمی‌آورید.

چه چیزی بر هزینه کاشت ابرو تاثیر می گذارد؟

وقت آن شده که وارد جزئیات بیشتری از پارامترهای ارائه شده در جدول اول شویم. یادتان باشد که اطلاعات ارائه شده در اینجا، حدودی است و برای دستیابی به ارزیابی دقیق از هزینه کاشت ابرو باید همراه با پزشک، حساب و کتاب کنید.

با در نظر داشتن این موارد، می توانید از اطلاعات زیر برای پرسیدن سوالات بهتر از جراحتان کمک بگیرید، و با در نظر داشتن مهمترین فاکتورهای موثر در این فرایند، تجربه خوبی از جراحی زیباییتان داشته باشید.  

  • نوع روش: هزینه روش FUE و FUT تقریبا مشابه است اما استفاده از روش FUE در مقایسه با FUT شاید کمی گرانتر باشد.

  • پزشک: مراجعه به یک جراح زیبایی متخصص و مجرب معمولا با هزینه بالاتر دستمزد جراحی و جق مشاوره همراه می شود.

  • بیهوشی: معمولا در جراحی کاشت ابرو از بیهوشی استفاده نمی شود، اما در صورت لزوم، باید بدانید که بیهوشی به حضور متخصص خودش نیاز دارد و همین موضوع باعث افزایش هزینه ها می‌شود (استفاده از بیحسی موضعی، نیازی به حضور متخصص بیهوشی ندارد).

  • محل: گزارش سال 2018 انجمن جراحان زیبایی امریکا، هزینه کاشت مو را براساس تقسیم بندی جغرافیایی بیان کرد. بیش از 40 درصد جراحی های کاشت مو در سال 2018 در سواحل شرقی و غربی امریکا انجام شد؛ و سهی مرکز کشور هم کمی بیش از 50 درصد بود.

هزینه جراحی کاشت ابرو شامل چه مواردی می‌شود؟

تا اینجای کار، مفاهیم پایه روشهای مختلف کاشت و پیوند ابرو را پوشش دادیم، اما اگر به دنبال بحث شیرین اقتصادی و هزینه کاشت ابرو هستید، باید نگاهی عمیق تر بیاندازیم.

هزینه زمانی که جراح در کاشت ابرو صرف می‌کند، دستمزد جراح خواهد بود؛ نمی توان یک مقایسه دقیق از این مقدار ارائه کرد اما اصولا به صورت ساعتی محسوب می‌شود. پزشک هم هزینه های خودش مثل اجاره مطب، حقوق کارمندان، بیمه، و تجهیزات را دارد که باید در نظر بگیرند.

اما باید بدانید که با اضافه شدن فاکتورهای دیگر، هزینه کاشت ابرو نیز بالا می رود. از جمله فاکتورهای موثر دیگر بر هزینه کاشت ابرو عبارتند از افراد حاضر در اتاق جراحی (شاید به متخصص بیهوشی نیاز باشد، پرستار و دستیار جراح)، ابزار و تجهیزات استفاده شده در طول فرایند (سوزن، گاز، گاون، دستکش و ...)، داروهای مصرفی قبل، حین و بعد از کاشت ابرو (آرامبخش، مسکن یا آنتی بیوتیک) و هزینه استفاده از تسهیلات مرکز خدمات درمانی.

هزینه کاشت ابرو در نقاط مختلف دنیا چقدر است؟

آنهایی که قصد دارند برای انجام جراحی کاشت ابرو به کشورهای دیگر بروند، می توانند از جدول زیر برای مقایسه میانگین هزینه جراحی کاشت ابرو در کشورهای مختلف استفاده کنند. البته باید هزینه سفر، شهرت پزشک و تسهیلاتی که در اختیارتان قرار می گیرد را در کنار هزینه دوره ریکاوری، به هزینه جراحی اضافه کنید. میانگین هزینه ها بر حسب دلار در جدول زیر آورده شده است:

کشور

هزینه میانگین

کانادا

$3,000 تا $6,000

مکزیک

$1,500 تا $4,000

کلمبیا

$1,200 تا $3,500

انگلستان

$3,500 تا $7,000

استرالیا

$3,500 تا $6,000

ژاپن

$3,000 تا $6,000

امارات

$2,000 تا $5,000

 آیا بیمه، هزینه های کاشت ابرو را پوشش می دهد؟

یک سوال رایج در میان اکثر افرادی که به دنبال کاشت ابرو هستند، درباره پوشش بیمه روی هزینه های آن است. شاید جراحی های ترمیمی در این دسته قرار بگیرند، اما به ندرت می توان یک فاکتور عملکردی برای کاشت ابرو دانست. بنابراین با توجه به آنکه کاشت ابرو، یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود، احتمالا هزینه های آن تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

گاهی اوقات، ریزش موی ابرو به دلیل یک مشکل پزشکی یا مصرف یک داروی به خصوص رخ می دهد. در صورتیکه پزشک معالج، لزوم استفاده از جراحی زیبایی برای رفع ریزش موی ابرو را به دلیل استفاده و عدم نتیجه گیری از روشهای درمانی دیگر تایید کند، بخشی از هزینه کاشت ابرو تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

نکات پایانی

می دانیم که استفاده از جراحی زیبایی تصمیم بزرگی است، اما باید نوع روش، هزینه، نتایج و فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیرید. کاشت ابرو یک راه حل دائمی و موثر برای ریزش موی ابرو است و همه کسانی که به دنبال بازیابی موی ابروی خود هستند، می توانند از این اطلاعات برای رسیدن به یک تصمیم بهتر استفاده کنند.

منبع:  مقالات سایت کلینیک ره‌یا