اما این نوع سفر لذت تجربه دیدن طبیعت خاص استان‌های ایران را برایتان فراهم می‌کند. از طرفی اگر در اتوبوس همسفران خوبی داشته باشید، سفر برایتان به یک تجربه متفاوت تبدیل خواهد شد و اصلا دوری مقصد را حس نمی‌کنید. اما سفر به کیش با اتوبوس چگونه است و از کدام شهرها می‌توانید با این وسیله نقلیه به آن‌جا بروید؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سفر به کیش با اتوبوس

علاقه‌مندان به سفر به کیش با اتوبوس می‌توانند بسته به شرایط خود یکی از دو روش زیر را انتخاب کنند:

سفر مستقیم

اولین گزینه‌ای که برای سفر به جزیره کیش با وسیله نقلیه عمومی وجود دارد، شرکت در تور کیش از تهران یا سایر شهرهای ایران است. در این حالت شما با اتوبوسی که تور لیدرتان انتخاب کرده‌ است و به‌طور اختصاصی به مسافران این جزیره تعلق دارد، از شهر مبدا عازم یکی از بنادر چارک یا آفتاب خواهید شد.

این دو بندر تنها پایانه‌های دریایی هستند که به‌طور قانونی و مداوم در زمینه حمل مسافر، خودرو یا بار از مرزهای جنوبی ایران به ‌سمت سواحل جزیره کیش فعالیت دارند. پس از این‌که اتوبوس شما به اسکله این بنادر رسید، مدیر تور و راننده اتوبوس باید برای گرفتن بلیط اتوبوس‌های دریایی یا لندینگ کرافت‌ها (کشتی‌های ویژه حمل خودرو) برای مسافران و وسیله نقلیه اقدام ‌کنند.

پس از طی مراحل قانونی در این بندر و گرفتن اجازه ورود اتوبوس به لندینگ کرافت، مسافران سوار بر کشتی عازم جزیره خواهند شد و پس از رسیدن به بندرگاه آن، می‌توانند دوباره با اتوبوس خود در داخل کیش به گشت‌وگذار بپردازند.

از سوی دیگر سفر به کیش با اتوبوس و بدون نیاز به رزرو تور کیش از شیراز، تنها از این شهر امکان‌پذیر است. در میان شهرهای ایران شیراز تنها شهری محسوب می‌شود که در طول هفته اتوبوس‌هایی به مقصد کیش دارد. در این حالت مسافران پس از گرفتن بلیط اتوبوس و گذراندن یک سفر زمینی 8 ساعته، در بندر چارک یا آفتاب پیاده خواهند شد و از آن‌جا با اتوبوس‌های دریایی به مقصد می‌رسند.

در سفر مستقیم به این جزیره باید حتما به برنامه حرکت اتوبوس‌های شیراز توجه داشته باشید تا بتوانید بلیط رفت و برگشت خود را بدون دردسر تهیه کنید. همچنین راهنمایان تورهای کیش باید توجه داشته باشند که ورود اتوبوس در ایام ویژه‌ای مانند نوروز به جزیره ممنوع است.

سفر غیر مستقیم

سفر غیرمستقیم

یکی دیگر از گزینه‌های سفر به کیش با اتوبوس، سفر با واسطه به این جزیره است که نسبت به حالت قبلی شاید سختی بیشتری داشته باشد اما این موضوع با لذت بازدید از شهرها و مناطق مختلف در طول مسیر، جبران خواهد شد. در این حالت مسافر باید از شهر مبدا و به ‌وسیله اتوبوس‌های حمل‌ونقل بین شهری خود را به بندر عباس برساند. پس از پیاده شدن از اتوبوس مرحله دیگری از سفر زمینی به جزیره آغاز خواهد شد.

در این مرحله فرد باید با اجاره خودروهای سواری که در مسیر بین بندر عباس و چارک یا آفتاب تردد می‌کنند، خود را به اسکله این بنادر برساند. مراحل گرفتن بلیط شناورها و رسیدن به جزیره نیز مانند گزینه قبلی است که در بالا توضیح دادیم. به جای این روش، بسیاری از افراد برای صرفه‌جویی در وقت خود تصمیم به شرکت در تور کیش از اهواز یا شهرهای دیگر می‌گیرند.

هزینه سفر به کیش با اتوبوس

به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی کیش که به‌شکل جزیره‌ای در دریای خلیج فارس قرار دارد، ورود به آن به‌طور کامل از راه زمینی امکان‌پذیر نیست. همچنین کیش در جنوبی‌ترین نقطه کشور قرار دارد و فاصله آن با بسیاری از شهرهای ایران زیاد است. به‌همین سبب بیشتر مسافران کیش ترجیح می‌دهند به‌صورت هوایی به آن‌جا سفر کنند.

اما سفر به کیش با اتوبوس از طریق تور کیش از مشهد علاوه‌ بر تجربه یک سفر جدید، در مقایسه با سفر هوایی هزینه بسیار کمتری دارد و این موضوع برای کسانی که می‌خواهند با مبلغ مناسبی به جزیره سفر کنند، مزیت بزرگی است.

هزینه اتوبوس از هر جای ایران به بندر عباس بسیار کمتر از مبلغ لازم برای خرید بلیط هواپیما است و از سوی دیگر تاکسی‌های بین شهری نیز مسافران را با مبلغ مناسبی بین دو بندر جابه‌جا می‌کنند. اما مجموع هزینه سفر به کیش با اتوبوس به شهر مبدا بستگی دارد و باید زمان مراجعه به ترمینال شهر خود، هزینه اتوبوس به جنوب کشورمان را بپرسید.

سخن نهایی

اگر بخواهید به‌صورت زمینی و بدون استفاده از خودروی شخصی به کیش بروید، باید سوار اتوبوس شوید. بسته به روش انتخابی خود، می‌توانید به دو راه مستقیم و غیرمستقیم که در مطلب بالا توضیح دادیم به این جزیره برسید. افرادی که وقت کافی و بودجه کمی دارند، می‌توانند این نوع مسافرت را انتخاب کنند که هیجان آن در مقایسه با سفر هوایی بیشتر است و در طول سفر می‌توانند اوقات خوشی با دیگر سرنشینان اتوبوس داشته باشند.