فالوورهای فیک دقیقا باعث جلوگیری از رشد پیج تان در اینستاگرام می شود. یعنی اگر اقدام به جذب فالوورهای واقعی هم کنید تا زمانی که تعداد فالوورهای فیک درون پیج تان زیاد باشد ایستاگرام اجازه رشد بیشتر و دیده شدن را به شما نمی دهد. تنها دلیلش هم این است که نرخ تعامل در پیج تان پایین است.

شناسایی فالوورهای فیک درون پیج اینستاگرام کار سختی نیست اما امکان دارد زمان بر باشد. یعنی اگر تعداد فالوورهای فیک درون پیج تان بیش از حد باشد شاید نتوانید مثلا در یک روز آن ها را شناسایی و پاک کنید. خب راه چاره چیست؟ چطور فالوورهای فیک داخل پیج مان را شناسایی کنیم؟

خیلی ساده است شما می توانید از سایت ها و برنامه های تشخیص فالوور فیک اینستاگرام کمک بگیرید. به جای اینکه وقت تان را برای شناسایی فالوورهای فیک به صورت دستی هدر دهید می توانید از ابزارهای مخصوص این کار استفاده کنید. در این مقاله ابتدا روش های تشخیص فالوور فیک را به شما توضیح می دهیم و سپس شما را با بهترین روش برای حذف فالوورهای فیک اینستاگرام آشنا می کنیم. پس از شما می خواهیم که تا پایان این آموزش همراه ما باشید.

چرا وجود فالوورهای فیک در پیج اینستاگرام خطرناک است؟

یکی از مهمترین معیارهای اینستاگرام برای امتیازدهی به پیج ها، میزان نرخ تعامل مخاطبان با آن هاست. یعنی هر چقدر لایک و کامنت بیشتری روی پست های خود دریافت کنید نشان دهنده این است که محتوای پیج تان جذاب است و باید بیشتر دیده شود. همینطور هم می شود! اینستاگرام پیج شما را بیشتر در اکسپلور و هشتگ ها نشان می دهد.

اما این موضوع به کل فالوورهای پیج بر میگردد. یعنی اینستاگرام معیار اندازه گیری اش روی تعداد کل فالوورهای پیج است. اگر شما مقدار زیادی از فالوورهای پیج تان غیرواقعی و غیرفعال باشند این نشان دهنده این است که از کل فالوورهای درون پیج تان درصد زیادی از آن ها فیک هستند. به همین دلیل است که نسبت به پست های جدید شما ری اکشن خاصی نشان نمی دهند. مثلا اگر 50 کا فالوور داشته باشید و نصف آن ها فیک باشد هر پست شما کمتر از 1000 تا لایک می خورد. و اینستاگرام این قضیه را می فهمد و برای تنبیه کردن شما اجازه بیشتر دیده شدن پیج تان را نمی دهد!

فالوورهای فیک از کجا وارد پیج ما می شوند؟

فالوور فیک از کجا میاد؟

به طور کلی تمام پیج هایی که در اینستاگرام می بینید دارای تعدادی فالوور فیک هستند. حتی پیج های موفق با میلیون ها فالوور فعال! اینکه از کجا این فالوورهای فیک می آیند سوالی است که احتمالا در ذهن شما هم باشد. به طور کلی از 2 طریق فالوورهای فیک وارد پیج ما می شوند. 1.زمانی است که تبلیغ می کنیم. وقتی اقدام به تبلیغ در پیج های اینستاگرام می کنیم برای نشان دادن بازدهی پیج تبلیغ کننده مقداری فالوور فیک هم برای شما زده می شود تا مشخص شود پولی که بابت تبلیغات پرداخت کرده اید ارزش داشته است. 2.زمانی است که رقبای شما از پیشرفت شما نگران هستند. برای اینکه پیج شما را خراب کنند و نرخ تعامل را در پیج تان پایین آورند برای پیج تان فالوور فیک می زنند بدون آنکه خودتان متوجه شوید.

پیشگیری از ورود فالوورهای فیک به پیج اینستاگرام

تنها راه پیشگیری از این موضوع این است که پیج تان را به حالت خصوصی قرار دهید. در این شرایط بدون مجوز شما هیچ کسی نمی تواند شما را فالو کند و در واقع امنیت پیج تان بیشتر خواهد شد. اما باید به این هم توجه داشته باشید اگر پیج تان خصوصی باشد احتمال رشد پیج تان به صورت اورگانیک صفر می شود. چون فقط فالوورهای فعلی پیج تان با شما در تعامل هستند و نمی توانید پیج تان را در معرض دید افراد جدید قرار دهید. یعنی باید قید اکسپلور را کلا بزنید!

چطور فالوور های فیک پیج مان را شناسایی کنیم؟

شناسایی فالوورهای فیک کار سختی نیست اما شاید زمان بر باشد. در این قسمت روش های شناسایی فالوورهای فیک اینستاگرام را به صورت دستی به شما توضیح می دهیم. ابتدا باید نام کاربری پروفایل هایی که شما را فالو کرده اند را چک کنید. معمولا فالوورهای فیک نام کاربری معنی داری ندارند. چون پروفایل های فیک اینستاگرام توسط ربات و به صورت انبوه ساخته می شوند نام کاربری شان معنی خاصی ندارد.

دومین کاری که باید انجام دهید توجه کردن به عکس پروفایل های فالوورهایی که شما را فالو کرده اند است. معمولا پروفایل های فیک در اینستاگرام یا عکس پروفایل ندارند یا از تصاویر متفرقه مثل عکس گل و گیاه یا عکس های غیرواقعی استفاده می کنند. سومین کاری که برای شناسایی فالوورهای فیک باید انجام دهید توجه کردن به بیو پروفایل است. باید ببینید در بیو پروفایل شان چه چیزی نوشته شده است. معمولا پروفایل های فیک در اینستاگرام چیزی در بیو پیج شان دیده نمی شود.

چهارمین کار دیدن هایلایت ها است. معمولا پروفایل های فیک در اینستاگرام هیچ هایلایتی ندارند! البته این مورد تنها دلیل فیک بودن پروفایل نیست! چون خیلی از پروفایل های واقعی در اینستاگرام هم هایلایت ندارند. پروفایل های فیک در اینستاگرام یا پستی ندارند یا اگر هم داشته باشند چند پست غیرمرتبط یا تکراری دارند. پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

اما مهمترین مورد برای تشخیص فالوورهای فیک دیدن فالوئینگ های پروفایل مورد نظر است. معولا پروفایل های فیک با هدف فالو کردن دیگران ساخته می شوند. به همین دلیل تعداد فالوئینگ های این پروفایل ها همیشه بیشتر از تعداد فالوورهای آن هاست. چون کسی پروفایل فیک در اینستاگرام را فالو نمی کند. پس خیلی وقت ها فقط با بررسی این مورد می توانید به فیک بودن فالوور مورد نظرتان پی ببرید!

بهترین روش تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام

بهترین روش تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص و حذف فالوور فیک پیج اینستاگرام استفاده از سایت ها و برنامه های حذف فالوور فیک است که به صورت اتوماتیک و بدون دخالت شما این کار را برای شما انجام می دهند. برای استفاده از این برنامه ها ابتدا کافیست درون آن ها با پروفایل اینستاگرام خود لاگین کنید و سپس روی گزینه شناسایی و حذف اتوماتیک فالوورهای فیک کلیک کنید. برنامه در مدت زمان کوتاهی ابتدا فالوورهای فیک پیج تان را تشخیص می دهد و سپس از شما سوال می پرسد که آیا حذف بشند یا خیر؟!

البته ربات حذف فالوور فیک اینستاگرام هم در ایران زیاد است و به نظر ما استفاده از ربات اینستاگرام ایرانی برای این کار خیلی بهتر و مطمئن تر هستند. همینطور قیمت شان هم ارزان تر است. اگر بخواهید از برنامه های خارجی شناسایی و حذف فالوور فیک استفاده کنید قطعا باید هزینه را به دلار پرداخت کنید.

جمع بندی و پایان

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش شناسایی و تشخیص فالوورهای فیک اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. اگر تعداد فالوورهای فیک پیج تان بیش از حد است پیشنهاد می کنیم از همین حالا به فکر شناسایی و پاک کردن شان باشید. حتما هم از برنامه های ایرانی برای تشخیص و حذف فالوورهای فیک پیج تان استفاده کنید. امیدواریم این مقاله هم به دردتان خورده باشد. اگر سوالی داشتید حتما در قسمت کامنت ها از ما بپرسید.