یک تیزر تبلیغاتی با ایجاد هیجان در مورد انتشار یک محصول یا خدمات جدید، ذهن مخاطبان را درگیر می کند. این مقاله، آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و نکاتی در مورد ایجاد یک تیزر ویدیویی عالی را توضیح می دهد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزرها کلیپ‌های کوتاهی هستند که برای معرفی سریع شرکت شما طراحی شده‌اند. آنها در فضای مجازی پخش می شوند و مخاطب را به تعامل بیشتر با شما تشویق می کنند. قبل از ساخت تیزرهای تبلیغاتی، شرکت ها باید مخاطبان هدف خود را بشناسند. تیزرها به راحتی می توانند ارزش ها و علایق مخاطبان را تحریک کنند و این منجر به ارتباطات عمیق تر می شود.

هدف اصلی یک تیزر ایجاد آگاهی از نام تجاری در 30 ثانیه یا کمتر است. یک تیزر عالی، کنجکاوی را برانگیخته و در ادامه، توضیحاتی درباره شرکت و محصول یا خدمات به خاطبان ارائه می‌کند. بنابراین، هنگامی که بدانید چگونه یک تیزر بسازید، سریعتر به مخاطبان خود متصل خواهید شد.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

یک ویدیوی پانزده ثانیه ای می تواند به اندازه وبلاگی که خواندن آن 5 دقیقه طول می کشد، مطلب به اشتراک بگذارد. تفاوت در این است که ویدیو این کار را بسیار سریعتر انجام می دهد. بازاریابی ویدیویی چیز جدیدی نیست، اما بهترین ابزاری است که یک برند می تواند برای جلب توجه مخاطبان هدف خود از آن استفاده کند.

۱. ایجاد هیجان

تیزرها به ایجاد هیجان در بین مخاطبان شما کمک می کنند. درست مانند پیش‌پرده های فیلم که کلیپی از اتفاقات آینده را نشان می‌دهند، تیزر نیز همین کار را برای محصولات و خدمات انجام می‌دهند.

۲. افزایش آگاهی از برند

یک تیزر فقط یک نمونه از اتفاقات آینده را نشان می دهد و این یک مزیت بزرگ برای شرکت ها برای کمک به ایجاد آگاهی از برند است. از تصاویر و صداهای ثابت در ویدیوهای تیزر خود برای ایجاد یک برند قوی و قابل تشخیص استفاده کنید. با ادامه مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام با ما همراه باشید.

۳. امکان استفاده مجدد از محتوای ویدیویی

تیزر تبلیغاتی برای دنیای رسانه های اجتماعی است. محتوای ویدیویی تیزر تطبیق پذیری زیادی دارد و به راحتی در بسیاری از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری است. با استفاده مجدد از محتوای ویدیویی، برندها شانس بسیار بیشتری برای ایجاد تبلیغات در مورد محصول یا خدمات جدید خود دارند.

۴. بازخورد مخاطبان هدف

تیزر تبلیغاتی برای مخاطبان شما انتظار ایجاد می کند، اما به عنوان نوعی تعامل نیز عمل می کند. مخاطبین هدف می توانند انتقادات خود را در مورد انتشار یک محصول یا خدمات جدید که ابزاری حیاتی برای یک برند است، به اشتراک بگذارند. استفاده از بازخورد بینندگان، این امکان را به برند می‌دهد که محصول یا خدمات خود را قبل از پخش، مورد بررسی قرار دهد.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

چگونه یک تیزر تبلیغاتی بسازیم

  • با اساسی ترین مفهوم شروع کنید: چه چیزی را تبلیغ می کنید؟ آیا موضوع تعطیلات است؟ آیا فوراً در مورد نقطه دردناکی که بیننده شما مرتباً با آن مواجه می شود صحبت می کنید؟ یا اگر یک رویداد است، چگونه می توانید در مورد موضوع رویداد خلاقیت به خرج دهید؟

  • روی کلمات و مفاهیم کلیدی که می خواهید در ویدیوی تبلیغاتی خود استفاده کنید تمرکز کنید. سه یا چهار مورد از نکات کلیدی که می خواهید مخاطبانتان در مورد این تبلیغات به خاطر بسپارند چیست؟ برای مثال، اگر در حال انجام یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه برای کسب و کار هستید، ممکن است بخواهید روی چند ارزش اصلی که می‌خواهید مخاطبانتان با آنها ارتباط برقرار کنند، تمرکز کنید.

  • یک پیام یکپارچه ایجاد کنید. یک پیام یکپارچه برای ارائه در تیزر ایجاد کنید. آیا یک رویداد واحد یا یک سری رویداد را تبلیغ می کنید؟ به خاطر داشته باشید که فقط می توانید یک پیام مختصر را در یک بخش کوتاه از زمان (30، 60 یا 90 ثانیه) ارسال کنید، نه چند پیام.

  • نکته مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، زمان است. زمان را در نظر بگیرید. تبلیغات ممکن است حداکثر یک دقیقه یا یک دقیقه و نیم باشد. ما توصیه می کنیم تیزر 30 ثانیه و کمتر باشد، به خصوص اگر تبلیغ بسیار ساده باشد. تبلیغات برای یک رویداد ممکن است طولانی‌تر باشد، اما باز هم، توصیه نمی‌کنیم بیش از یک دقیقه وقت بگذارید.

نکاتی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی موثر

  • به تیزر خود موسیقی اضافه کنید. قدرت موسیقی برای هر ویدیوی بازاریابی را نمی توان نادیده گرفت. سعی کنید آهنگی را که متناسب با ویدیوی شما است، پیدا کنید.

  • گنجاندن نام تجاری شرکت شما یک راه ضروری برای اطمینان از این است که مخاطبان شما می دانند چه کسی با آنها صحبت می کند. اما آگاهی از برند فقط از نام شرکت شما سرچشمه نمی گیرد. از رنگ ها، فونت ها، آرم ها، صداها و موارد دیگر برای ساختن برند خود استفاده کنید. یک تیزر فقط چند ثانیه به شما فرصت می دهد تا برند خود را نشان دهید، بنابراین مطمئن شوید که فوراً قابل تشخیص هستید.

  • از کال تو اکشن یا CTA استفاده کنید. یک تیزر باید مخاطب را تشویق به اقدام کند. بسته به کسب و کار شما، این اقدام می تواند ثبت نام در خبرنامه شما، دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی یا هر چیزی که به شما امکان می دهد به طور مداوم با مخاطبان خود در تعامل باشید.

  • از هشتگ های مناسب استفاده کنید. دنیای بازاریابی هشتگ ها را دوست دارد. هشتگ، زمانی که به درستی استفاده شود، می‌تواند ابزاری فوق‌العاده برای ایجاد ترافیک مرتبط با تیزر شما باشد. این احتمال وجود دارد که ویدیوی شما در رسانه های اجتماعی پست شود، بنابراین یک استراتژی هشتگ قوی می تواند تعامل بیشتری را به همراه داشته باشد. به عنوان نقطه شروع به هشتگ های رقبای خود نگاه کنید. این مورد یکی از نکات اساسی ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است.

  • مثل یک تیزر فکر کنید. هدف ویدیوی تبلیغاتی شما این نیست که محصول یا خدمات خود را عمیقاً بررسی کنید. این یک تریلر سریع برای جلب توجه و برجسته کردن یک تبلیغ یا رویداد است؛ بنابراین از برش‌های سریع در ویرایش خود و همچنین از قطعات یا عنوان‌های صوتی جذاب استفاده کنید.

  • می توانید از تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنید. احساس نکنید که باید برای ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی قراردادی داشته باشید. می‌توانید از یک ویدیوی تبلیغاتی فقط برای متلک انداختن یا برجسته کردن جنبه‌ای از کسب‌وکارتان استفاده کنید.

  • در بسیاری از مواقع، ویدیوهای تبلیغاتی به کمک المان گرافیکی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که از قبل برای آنها برنامه ریزی کنید.

  • در مورد تبلیغات یک رویداد، ممکن است از فیلم یک رویداد قبلی برای تبلیغ رویداد آینده استفاده کنید. اگر اینطور است، باید برنامه‌ریزی کنید که چه عناصر کلیدی از رویداد گذشته‌تان را به نمایش بگذارید تا مونتاژ را برای ویرایشگرتان آسان‌تر کنید! در ادامه مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، به انواع تیزر تبلیغاتی می پردازیم.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. ویدئوهایی با تصاویر واقعی، موشن گرافیک، استاپ موشن و انیمیشن چند نمونه از تیزرهایی هستند که می توانید در بازاریابی از آنها استفاده کنید. انتخاب نوع تیزر بستگی به هدف دارد، زیرا تولید تیزر در هر یک از روش های ذکر شده پیام و مفهوم خاصی دارد جهت مشاوره در این امر میتوانید از آقای تبلیغات کمک بگیرید. هدف نهایی، افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش با این ابزارهای خلاقانه است.