برای همین استفاده از سنگ به‌خصوص سنگ تراورتن کرم برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان رایج است. همچنین استفاده از مدل‌های دیگر تراورتن مثل سنگ تراورتن آبگرم و سنگ تراورتن ابیانه نیز در قسمت‌های مختلف ساختمان غوغا بپا می‌کند.

بهترین سنگ ساختمانی ارزان

در ساخت‌وساز برای مدیریت هزینه‌ها پیدا کردن فروشنده سنگ‌های ساختمانی باکیفیت و ارزان قیمت مهم است. شما سازندگان ساختمان در سراسر کشور برای مدیریت هزینه‌های خود می‌توانید از نگار سنگ، بهترین سنگ‌های ساختمانی با قیمت ارزان را بخرید.

فراموش نکنید که خرید سنگ ارزان برای مدیریت هزینه‌ها و نتیجه کار مطلوب کافی نیست و انتخاب سنگ اشتباه می‌تواند هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کند. برای انتخاب درست و کسب نتیجه‌ عالی باید سنگ‌ها و خصوصیات آن‌ها را بشناسید. شما می‌توانید با خواندن این مطلب، اطلاعات مفیدی در مورد سنگ‌های ساختمانی کسب کنید.

معرفی سنگ‌های ساختمانی باکیفیت اما ارزان قیمت

سنگ‌های ساختمانی تنوع بالایی دارند و بعضی از سنگ‌ها جزء سنگ‌های ارزان قیمت و برخی سنگ‌ها گران هستند. امروزه با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز استفاده از سنگ‌های ارزان قیمت و مرغوب اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهترین سنگ‌های ساختمانی ارزان قیمت و باکیفیت عبارت‌اند از:

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به‌خاطر وزن کم، چسبندگی بالا، عایق صدا و حرارت بودن، عمر طولانی و مقاومت بالا از سنگ‌های پرکاربرد در ساختمان‌سازی است. این سنگ زیبا برای نما، ستون‌ها، کف، دیوار، شومینه و حتی لوازم دکوراتیو مثل آب‌نماها استفاده می‌شود.

سنگ‌های تراورتن تنوع بالایی از لحاظ جنس، رنگ و حتی قیمت دارند. با توجه به تنوع بالا تراورتن، شما می‌توانید با استفاده از انواع سنگ تراورتن سفید، تراورتن شکلاتی یا حتی مشکی فضایی فوق‌العاده خلق کنید. انواع تراورتن درجه‌بندی متنوع، سوپر تا درجه 3 را  دارند و درجه‌های 2 و 3 آن کیفیت معمولی و قیمت کمتری دارند.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت با مقاومت بالا در برابر خش و ساییدگی برای مکان‌های پر رفت‌وآمد انتخاب مناسبی است. این سنگ برای نما، کف، پارکینگ و پله استفاده می‌شود. گرانیت دارای 4 طیف رنگی طوسی، مشکی، قرمز و شکلاتی است. سنگ گرانیت از سنگ تراورتن قیمت بالاتر، وزن بیشتر و چسبندگی کمتری دارد. برای همین امروزه به‌جای گرانیت از سنگ تراورتن در نمای ساختمان استفاده می‌شود؛ اما به‌خاطر مقاومت بالا در برابر ساییدگی و مواد شیمیایی بهترین سنگ پله و کف به‌حساب می‌آید.

سنگ چینی یا سنگ کریستال

سنگ چینی دارای مقاومت بالا، جلاپذیری خوب و تخلخل کم با قابلیت حکاکی مطلوبی است. از سنگ چینی بیشتر برای نمای ساختمان، سرویس بهداشتی، تزئینات ساختمان و مجسمه‌های سنگی استفاده می‌شود.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از زیباترین سنگ‌های تزئینی با تنوع بالای طرح و رنگ است. سنگ‌های مرمریت به‌خاطر مقاومت کم در برابر نور خورشید و مواد اسیدی باید در مکان‌های سرپوشیده و دور از نور خورشید استفاده شوند. بهترین کاربرد سنگ مرمریت در نمای داخلی ساختمان‌ها مثل دیوار، کف‌پوش، سرویس بهداشتی و راه پله است.

سنگ ترامیت یا  لایم استون

سنگ ترامیت، هم‌خانواده سنگ‌های تراورتن و مرمریت با قیمتی ارزان‌تر از آن‌ها است و به‌عنوان ارزان‌ترین سنگ ساختمانی شناخته‌ می‌شود. سنگ ترامیت را بیشتر برای کف، راه پله و نمای بیرونی ساختمان‌ها در مناطق با آب‌وهوای خشک استفاده می‌کنند. در بین سنگ‌های ترامیت، سنگ ترامیت سفید از سفیدترین سنگ‌های ساختمانی و خاص‌ترین سنگ ترامیت با ویژگی‌های شبیه سنگ‌های تراورتن برای نمای داخلی و کف است.

نکات مهم خرید سنگ ارزان قیمت

خیلی از افراد بدون توجه به خصوصیات و کیفیت سنگ‌ها فقط به خرید سنگ با قیمت ارزان توجه می‌کنند و این اشتباه بزرگی است. خرید سنگ ارزان و نامرغوب هزینه شما را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه به‌خاطر کیفیت کم خیلی زود سنگ‌ها دچار مشکل می‌شوند و هزینه نگهداری یا خرید مجدد را به شما تحمیل می‌کنند. برای همین هنگام خرید سنگ‌ ساختمانی ارزان قیمت باید به موارد زیر توجه کنید تا سنگ باکیفیتی بخرید.

مقاومت سنگ در برابر هوازدگی و نور خورشید

مقاومت سنگ در برابر هوازدگی و نور خورشید

سنگ‌های ساختمانی که برای نمای بیرون از ساختمان استفاده می‌شوند باید دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی و نور خورشید باشند. به‌عنوان مثال برای نمای بیرونی استفاده از سنگ نما شکلاتی تراورتن با خصوصیت مقاومت بالا در برابر تغییرات آب‌وهوایی و خورشید بدون تغییر رنگ است.

برای سنگ‌های کف، پله‌‌ها و سرویس بهداشتی داشتن قدرت جذب آب کم و مقاومت بالا در برابر ضربه، ساییدگی و مواد شوینده لازم است.

میزان تخلخل

میزان تخلخل در کیفیت سنگ و چسبندگی آن نقش مهمی دارد. برای دیوار و نما استفاده از سنگ نما با تخلخل بالا گزینه مناسبی است.

کاربرد و رنگ سنگ

توجه به کاربرد و رنگ سنگ نیز در انتخاب سنگ مناسب و قیمت آن نقش مهمی دارد. اگر قصد ساخت نمای لاکچری و مدرن دارید انتخاب سنگ نما کرم برای شما مناسب‌تر است. در بین سنگ‌ها، بعضی از سنگ نماها قیمت بالاتر و بعضی ارزان‌تر دارند. به‌عنوان مثال تراورتن کرم عباس آباد، قیمت بالاتری از تراورتن کرم یزد دارد.

کلام آخر

استفاده از سنگ‌های ساختمانی مرغوب جلوه باشکوهی به فضای بیرونی و درونی ساختمان‌ها می‌بخشد. با توجه به بخش‌های مختلف ساختمان‌ها و خاصیت سنگ‌ها، هر نوع سنگی برای قسمتی مناسب‌ است. در بین سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های تراورتن به‌خاطر سطح براق، درخشندگی، عایق بودن در برابر صوت و حرارت جزء بهترین‌ گزینه‌ برای نمای ساختمان هستند. برای محل‌های پر رفت‌وآمد مثل پله‌ها، پارکینگ و کف سنگ گرانیت بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

برای برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال استفاده از سنگ در ساختمان، می‌توانید سنگ ترامیت را انتخاب کنید. در ضمن، هنگام انتخاب هر نوع سنگی حتی ترامیت برای حفظ کیفیت کار، درجه و سورت سنگ را مدنظر قرار دهید.