در این مطلب قصد داریم تا دستگاه‌های لیزر خانگی را به شما معرفی کنیم. آیا این دستگاه‌ها عملکردی متفاوت از دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای دارد؟ آیا استفاده از این دستگاه‌ها برای افراد شامل محدودیت‌ است؟ آیا استفاده از این دستگاه عوارضی برای بدن دارد؟ تعداد جلسات این دستگاه نسبت به دستگاه‌های حرفه‌ای متفاوت است؟ آیا امکان سوختن پوست در این روش وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ این سوالات پیشنهاد می‌کنیم که در این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر خانگی چیست؟

یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد بدن استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی است. این روش بیشتر توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که زمان مراجعه به کلینیک یا شرایط دسترسی به آن را ندارند. استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی امروزه طرفدار بسیاری پیدا کرده است. اما سوالی اینجا مطرح می‌شود، آن است که آیا این دستگاه‌ها عملکرد مناسب و موثری دارند؟ آیا می‌توان تنها با استفاده از آن‌ها و بدون نیاز به کلینیک، موهای زائد بدن را از بین برد؟

به طور کلی بخش‌های مختلفی از بدن چون زیر بغل، پاها، دست‌ها و.... شامل موهای زائد هستند. اما آیا می‌توان با کمک دستگاه لیزر خانگی این موهای زائد را از بین برد؟ براساس گزارشات منتشر شده لیزر موهای زائد بدن به عنوان سومین عمل متداول با تهاجم بسیار کم در جهان معرفی شده است. لیزر موهای زائد بدن بعد از بوتاکس و ژل رتبه سوم را در خدمات و جراحی زیبایی به خود اختصاص داده است. این روش درمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن معمولا بعد از دو جلسه نتیجه خود را نشان خواهد داد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که لیزر موهای زائد بدن اگر با استفاده از دستگاه‌های پالس نوری یا دستگاه‌های لیزر خانگی نباشند بسیار موثرتر خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های لیزر خانگی به دنبال آن هستند تا با قیمتی بسیار کمتر این دستگاه را در اختیار افراد قرار دهند. در صورتی که نتیجه و بازده آن به مراتب بسیار ضعیف‌تر از دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای می‌باشد. اما یکی از مزایای مهمی که باعث شده بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند، قیمت کمتر آن است. در مقایسه با لیزر موهای زائد بدن قیمت بسیار کمی دارد.

آیا دستگاه لیزر خانگی موثر است؟

برای پاسخ به این سوال که آیا دستگاه‌های لیزر خانگی می‌توانند موثر باشند یا نه، ابتدا بهتر است کمی با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. روی این دستگاه‌ها دکمه‌ای قرار دارد که با فشردن آن تابش روی سطح پوست انجام می‌شود. اگر تابش این دستگاه با پوست شما سازگار باشد، اشعه ساطع شده موجب از بین رفتن فولیکول‌های مو می‎‌شود. در این زمان می‌توان در رابطه با میزان تاثیر لیزر خانگی روی موهای زائد بدن نظر داد. موثر بودن لیزر خانگی به عوامل بسیاری بستگی دارد که نوع دستگاه، رنگ پوست، ضخامت موها و.... بستگی دارد.

دستگاه لیزر خانگی چیست؟

در این روش هم مانند دستگاه‌های حرفه‌ای امکان سوختن پوست به شدت زیاد است. در واقع یکی از شایع‌ترین عارضه‌های پوستی در این روش درمانی، سوختن پوست است. از این رو بهتر است حتما قبل از استفاده از آن، نسبت به آموزش دستگاه آگاهی کامل داشته باشید.

قیمت دستگاه لیزر خانگی چقدر است؟

قیمت دستگاه‌های لیزر خانگی را نمی‌توان به طور قطعی بیان کرد. اما معمولا قیمت این دستگاه‌ها در ایران بین 2تا 10 میلیون تومان است. البته در کنار هزینه دستگاه، هزینه لامپ و نگهداری آن هم وجود دارد که با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. به همین دلیل هزینه دستگاه لیزر خانگی شامل دو بخش هزینه خرید دستگاه و هزینه نگهداری آن است. در حال حاضر دستگاه‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه شده است، شما می‌توانید با توجه به عملکرد و ویژگی آن‌ها یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

محدودیت‌های دستگاه لیزر خانگی چیست؟

محدودیت‌های دستگاه لیزر خانگی چیست؟

از بین بردن موهای زائد بدن چه با دستگاه‌های حرفه‌ای چه با دستگاه‌های خانگی، با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو است. استفاده از لیزر زمانی می‌تواند موثر واقع شود که رنگ پوست با رنگ موهای بدن تضاد داشته باشد. در اینصورت می‌توان فولیکول را تحت تاثیر قرار داد و آن را از بین برد. معمولا دستگاه لیزر خانگی روی پوست‌هایی که روشن هستند و موهای تیره‌ای دارند، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت. در حال حاضر این محدودیت برای برخی از دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای وجود دارد. این دستگاه‌ها به دلیل بهره‌گیری از فناوری پیچیده و جدید، روی تمام تیپ‌های پوستی مثبت عمل می‌کنند. در حال حاضر دستگاه لیزر اندیاگ می‌تواند پوست‌های برنز و تیره را هم لیزر کرده و موهای زائد را از بین ببرد.

البته این موضوع هم باز شامل محدودیت‌هایی می‌شود. این تیرگی و برنزه بودن پوست باید مادرزادی باشد. تیرگی ناشی از حمام آفتاب یا سولاریوم قطعا نتیجه منفی روی لیزر موهای بدن خواهد داشت.

در کل برای شناخت محدودیت‌های دستگاه‌های لیزر خانگی بهتر است دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. در هر یک از این دستگاه‌ها محدودیت‌های خاصی برای استفاده وجود دارد، دانستن این محدودیت‌ها از تاثیر منفی روی پوست و نتیجه لیزر موهای زائد بدن جلوگیری می‌کند.  

بهتر است از دستگاه لیزر خانگی در نواحی گوش‌ها، ابروها، لیزر بیکینی، صورت مردان، محل تاتو، خال و برای کودکان استفاده نکنید.

مزایا و معایب دستگاه لیزر خانگی

مزایا و معایب دستگاه لیزر خانگی

دستگاههای لیزر خانگی هم مانند لیزرهای حرفه‌ای دارای مزایا و معایبی هستند. مزایا و معایب این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.

مزایای دستگاه لیزر خانگی

  • استفاده بسیار آسان و راحت

  • قدرت انعطاف‌پذیری بالا

  • کاهش درد و سوزش در زمان لیزر

  • کاهش حجم موها در مصرف طولانی مدت

  • اختصاصی و تنها برای استفاده فرد

معایب دستگاه لیزر خانگی

  • هزینه نگهداری، سرویس و تعمیر قطعات

  • دارای محدودیت

  • نتیجه ضعیف در مقایسه با لیزر حرفه‌ای

  • بسیار وقت گیر

  • تعداد جلسات درمانی بیشتر

  • نیاز به آموزش و آگاهی برای استفاده

جمع بندی

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی از بین بردن موهای زائد بدن شود، لیزر است. در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توانند لیزر موهای زائد پوست‌های مختلف را انجام دهند. رنگ پوست دیگر تفاوت چندانی ندارد. در این بلاگ سعی کردیم تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات جامع و کامل درباره دستگاه لیزر خانگی، انتخاب را برای شما راحت‌تر کنیم.