درب ضدسرقت دربی مستحکم است که بر اساس تکنولوژی خاصی طراحی و تولید می‌شود. این محصول نسبت به دیگر درب‌های ورودی مشخصات فنی متفاوت‌تری دارد و به همین خاطر استفاده از آن طی چند سال گذشته در صنعت ساختمان بسیار رواج پیدا کرده است. اما هر دربی که لقب درب ضد سرقت را یدک می‌کشد نمی‌تواند از لحاظ فنی با مشخصات یک محصول استاندارد مطابقت داشته باشد. این به این معنی است که درب‌های ضد سرقت استاندارد دارای ویژگی‌هایی هستند که عدم وجود هر کدام از آنها، می‌تواند روی اعتبار محصول اثرگذار باشد.

در ادامه علاوه بر معرفی انواع درب ضد سرقت، در مورد ویژگی‌هایی که این محصول را متمایز و مناسب برای استفاده به عنوان درب ورودی لابی می‌سازد توضیح می‌دهیم.

انواع درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت را بر اساس فاکتورهای مختلفی می‌توان به انواع گوناگون دسته‌بندی کرد. به عنوان مثال اگر برای خرید این محصول به یکی از بورس‌های فروش درب در شهر تهران مراجعه کرده باشید حتما می‌دانید که این محصولات بر اساس کشور سازنده به سه دسته درب‌های چینی، درب‌های ایرانی و درب‌های ترک تقسیم می‌شوند.

این 3 محصول از نظر کیفیت و قیمت نقاط تمایز زیادی با یکدیگر دارند. مثلا درب‌های چینی موجود در بازار که غالبا ساخت برندهای بی‌کیفیت هستند؛ از نظر قیمت ارزان‌تر و از نظر استحکام بدنه و قفل ضعیف‌تر از محصولات تولید داخل هستند. این در حالی است که درب‌های ترک در این طیف از نظر کیفیت رتبه بهتری نسبت به درب‌های ایرانی دارند ولی گران‌ترند. بنابراین طبق یک دسته‌بندی کلی، درب‌های ساخت چین، ایران و ترکیه به ترتیب از نظر قیمت و کیفیت روند صعودی دارند.

یعنی برخی از درب چینی ارزان‌تر و ضعیف‌تر از درب ایرانی و برخی از درب‌های تولید داخل نیز ارزان‌تر و بی‌کیفیت‌تر از درب‌های ساخت کشور ترکیه هستند. البته این قانون در مورد همه تولیدات صدق نمی‌کنند. در واقع برخی از محصول ایرانی حتی باکیفیت‌تر و استانداردتر از درب‌های ترک هستند. علاوه بر کشور تولیدکننده، درب‌های ضد سرقت را می‌توان بر اساس فاکتورهای دیگری نیز به دسته‌های مختلف زیر طبقه بندی کرد.

درب ضد سرقت بدنه چوبی

درب ضد سرقت بدنه چوبی

درب‌های ضد سرقت بدنه چوبی، همانطور که از نام‌شان پیداست؛ بدنه‌ای ساخته شده از چوب طبیعی یا فرآورده‌های چوبی مانند ورق MDF دارند. به همین جهت از نظر زیبایی، شکیل‌تر از درب  ضد سرقت فلزی ولی از نظر دوام و استحکام کمی ضعیف‌تر از محصولات مشابه بدنه فلزی هستند. البته با وجود اینکه رویه این درب‌ها از جنس چوب یا فرآورده‌های چوبی است؛ ساختار اصلی و هسته مرکزی آنها از ورق فولاد تشکیل شده است.

درب ضد سرقت بدنه فلزی

نوعی دیگر از درب ضد سرقت نیز در بازار وجود دارد که علاوه بر هسته مرکزی، رویه آن نیز از فلز بادوام و مستحکم تشکیل شده است. به این نوع از درب‌‎های ضد سرقت، درب ضد سرقت فلزی گفته می‌شود. گرچه روکش فلزی که به عنوان نمای اصلی روی درب کار گذاشته شده است باعث استحکام بیشتر محصول در برابر ضربه و فشار می‌شود؛ اما این نوع درب از نظر ظاهری قابل رقابت با درب‌های ضد سرقت بدنه چوبی نیست. ضمن اینکه معمولا اجرای هر نوع طرحی روی فلز امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر درب‌های ضد سرقت بدنه فلزی تنوع طرحی کمتری نسبت به درب‌های چوبی دارند.

آشنایی با ویژگی‌های درب ضد سرقت لابی

آشنایی با ویژگی‌های درب ضد سرقت لابی

درب‌های ضد سرقت هم به عنوان درب ورودی واحدها در مجتمع‌های آپارتمانی کاربرد دارند و هم با استفاده از آنها می‌توان بخش‌های مشاع ساختمان را از یکدیگر جدا کرد. یکی از بخش‌های اصلی در هر مجتمع آپارتمانی که امکان استفاده از این نوع درب در آن وجود دارد؛ لابی است. لابی در واقع فضایی است که از آن برای انتظار مهمانان و یا برگزاری جلسات دوره‌ای ساختمان استفاده می‌شود. به همین خاطر عموما این اتاق مجهز به امکانات و تجهیزاتی مانند مبلمان و اکسسوری‌های تزئینی است.

از طرفی مهندسان ساختمان معمولا محلی را برای لابی ساختمان در نظر می‌گیرند که ساکنین و افراد غریبه برای ورودی به فضاهای مشاع مانند راهرو و دسترسی به راه‌پله‌ها و آسانسور باید از لابی عبور کنند. به همین خاطر تامین امنیت این فضا باید در اولویت باشد. یکی از بهترین اقدامات برای ایمن‌سازی فضای لابی، تهیه یک درب استاندارد ضد سرقت با ویژگی‌ها و مشخصات زیر است.

  • دارای ضخامت مناسب و مقاوم در برابر ضربه و دیلم

  • مجهز شده به قفل استاندارد و ایمن

  • دارای ابعاد مناسب (به دلیل اینکه لابی یک فضای عمومی است و ممکن است در طول روز ترددهای زیادی در آن جریان داشته باشد؛ معمولا درب ورودی آن را بزرگ‌تر از درب واحدها در نظر می‌گیرند. درب‌های دو لنگه یا یک و نیم لنگه بسیار مناسب برای استفاده به عنوان درب لابی هستند)

  • تناسب طرح و رنگ بدنه با سبک دکوراسیون سایر بخش‌های ساختمان

  • مجهز شده با تجهیزات ایمنی اضافه مانند چشمی و قفل شب‌بند

  • استفاده از لولای مقاوم برای نصب درب

  • دارای چهارچوب فلزی مستحکم که با ورق فلزی ضخیم تولید شده است

 

از کجا می‌توان یک درب ضد سرقت لابی استاندارد خریداری کرد؟

در حال حاضر واحدهای صنعتی متعددی در کشور در حال تولید و عرضه انواع درب‌های ضد سرقت استاندارد به بازار هستند. محصولات اکثر این شرکت‌ها از نظر ایمنی، استاندارد و قابل اعتماد بوده و می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند. اما تولیدات برخی از کارخانه‌ها به جهت رعایت نکات اصولی در طراحی و تولید، از نظر کیفی کمی متمایز با محصولات مشابه هستند.

 به عنوان مثال شرکت سهند درب یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید انواع درب ضد سرقت است که محصولات متنوعی را با تکیه بر توان مهندسان داخلی و همچنین تجهیزات جدید موجود در کارخانه خود، روانه بازار می‌کند.

درب ضد سرقت سهند درب (https://www.sahanddarb.com/) یکی از بهترین درب‌های ضد سرقتی است که می‌توانید آن را در ابعاد و طرح‌های مختلف سفارش داده و هم به عنوان درب اصلی واحدها و هم به عنوان درب ورودی بخش‌‌های مشاع ساختمان مانند درب لابی از آنها استفاده کنید. این درب‌ها تاییدیه‌های فنی و استانداردهای ایمنی بسیاری را دریافت کرده و از نظر کیفیت، جزء ایمن‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند.