IFIA یکی از سازمان‌های پیشگام درحوزه اختراعات و نوآوری است و یکی از اهداف اصلی فدراسیون بین‌المللی مخترعان، قدردانی از جامعه مخترعین و نوآوران است. این سازمان هر سال طی مراسمی به برترین مخترعان که از سراسر جهان گردهم جمع می‌شوند با اهدای گواهینامه INV؛ آنها را به عضویت رسمی این سازمان می‌پذیرد.

گواهینامه INV؛ در واقع مدرکی است برای مخترعان و کارآفرینان است که سوابق برجسته در زمینه‌های اختراع و نوآوری دارند که این رزومه‌ها توسط هیئت داوران ارزیابی می‌گردد و پس از تایید هیئت داوران، با اهدای گواهی INV متقاضیان می‌توانند از این نام در مسابقات، نمایشگاه‌ها و... برای خود استفاده کنند.

فاطمه شریفیون عضو رسمی IFIA شد

مخترع فاطمه (بهاره) شریفیون با ثبت اختراع خود با نام«گجت کامپکت هوشمند خودرو» توانست خود را به عنوان یکی از بانوان مخترع و خلاق ایرانی در عرصه جهانی معرفی نماید و گواهی عضویت دائم مخترعین و هم چنین مدال بهترین زن فدراسیون بین المللی انجمن‌ مخترعان (IFIA) را که از بین 740 اختراع از 32 کشور در  سال 2022  برای بار دوم در حال برگزاری بود کسب نماید. هم اکنون مخترع فاطمه (بهاره) شریفیون در میان جامعه مخترعان، مبتکران، سرمایه‌گذاران و همه کسانی که به این اکوسیستم متصل هستند، شناخته شده می‌باشد و فرصتی دارند تا از این پلتفرم IFIA برای تبادل دانش با اعضا استفاده کند.

فاطمه شریفیون عضو رسمی IFIA شد

مخترع فاطمه (بهاره) شریفیون، دارای مدرک فوق لیسانس در رشته MBA از دانشگاه امیرکبیر و برلین آلمان است و با راه‌اندازی کسب‌وکار خود به نام «بیمه دات کام» نیز در اکوسیستم استارتاپی ایران چهره‌ای شناخته شده است. «بیمه دات کام» بستری برای ارائه خدمات B2B و B2C در صنعت بیمه می‌باشد.

فاطمه (بهاره) شریفیون، به عنوان مدیرعامل این شرکت همواره نوآوری در صنعت بیمه را یکی از مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌های خود دیده، از این رو همیشه به دنبال ارائه راهکارهای برای تسهیل خدمات بیمه‌‌ای بوده است. 

فاطمه شریفیون عضو رسمی IFIA شد

سرکار خانم شریفیون با ترکیب تجربه فنی و اطلاعات علمی خود و با هدف کمک و بهبود صنعت بیمه، دستگاهی را طراحی کرد تا بتواند به عنوان مکملی در کنار شرکت‌های بیمه برای مدیریت ریسک‌ها و خسارات احتمالی مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا ایشان « گجت کامپکت هوشمند خودرو» را اختراع کردند.

«گجت کامپکت هوشمند خودرو»؛ در واقع دستگاهی است که قابلیت اتصل به کامپیوتر خودرو را داشته و تمامی نواحی داخلی خودرو را کنترل و مدیریت می‌کند و با نصب سنسورهایی مانند اکسیژن، سنسور ضربه و ... اطلاعات هر حادثه‌ای را ثبت می‌نماید. این دستگاه می‌تواند تمامی موارد خطرناکی را که برای خودرو اتفاق می‌افتد را شناسایی کند. این اطلاعات می‌تواند برای سازمان‌های متولی و تهیه گزارش کامل و طبقه‌بندی شده از حادثه مورد استفاده قرار گیرد.

اکنون این ایده با نام «گجت کامپکت هوشمند خودرو» که توسط بهاره شریفیون ارائه گردیده، در سطح بین المللی به ثبت رسیده است.