بوروسکوپ ها که به نام دوربین شلنگی نیز شناخته می شوند، دستگاه های نوری هستند که برای کارهای بازرسی بصری طراحی شده اند. این دستگاه ها برای اندازه گیری نواحی غیرقابل دسترسی به وسیله های دیگر و تشخیص عیوب مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها جایگزین های بسیار خوبی برای روش های اندازه گیری هستند که نیازمند فعالیت های گران، زمان بر یا مخرب هستند.

دوربین های شلنگی ابزار بسیار خوبی برای بازرسی موتورهای خودرو، موتورهای دیزلی، موتورهای کامیون، توربین های بخار، توربین های گاز صنعتی مشتق از هوا و موتورهای هواپیما هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر می خواهید دوربین بورسکوپ شلنگی بخرید، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ بیایید بیشتر بدانیم!

دوربین شنلگی چیست؟

دوربین های شلنگی ابزار یا دستگاهی هستند که دارای یک شلنگ با طول 5 تا 10 متر میباشند که در سر شلنگ یک لنز به قطر کمتر از 1 سانت قرار دارد. میتوانید شلنگ دوربین را در مناطق تنگ و باریک وارد کنید و تصویر را داخل مانیتور دوربین یا از طریق تلفن همراه خود مشاهده کنید. این دستگاه ها که بروسکوپ صنعتی شناخته میشوند ابزار بسیار مفیدی برای بازرسی حفره ها و مناطق تاریک کوچک هستند.

دوربین شلنگی معمولا دارای 2 نوع مانیتور دار و بدون مانیتور هستند. در مدل مانیتور دار کار بسیار راحت تر است زیرا تصویر مستقیم به مانیتور خود دستگاه ارسال میشود و احتیاج به لوازم اضافی و زمان نصب ندارد. اما در مدل بدون مانیتور داستان متفاوت است شما میباستی دستگاه را به تلفن همراه خود از طریق وای فای متصل کنید یا اینکه کابل OTG مربوطه را متصل کنید. دوربین شلنگی بدون مانیتور بسیار ارزان تر از مدل مانیتور دار میباشد.

اندازه دوربین

در برخی موارد، اندازه دوربین بازرسی شلنگی اهمیت دارد. دوربین های بزرگ‌تر اغلب تصاویر واضح‌تری ارائه می‌کنند، اما در کار چندان راحت نیستند. اگر نیاز به اندازه گیری مناطق کوچکتر دارید، بهتر است از بورسکوپ های کوچکتر استفاده کنید زیرا استفاده از آنها راحت تر است. این مبادله شامل تصاویر با کیفیت پایین تر و کمبود فناوری است.

فناوری روشنایی

وقتی نوبت به بررسی فضاهای تاریک در یک حفره می رسد، به نوعی از نور نیاز دارید. برای جلوگیری از آلودگی و مشکلات گرمایشی (ناشی از لامپ ها و لامپ های رشته ای)، باید دوربن شلنگی صنعتی با کیفیتی را انتخاب کنید که نور فیبر نوری را ارائه می دهند. این نوع روشنایی دارای الیاف شیشه ای است که نور را از یک منبع نور خارجی می رسانند. سپس نور از طریق بورسکوپ به انتهای کار می رود. اگر می خواهید ایمنی، کارایی و راحتی را در حین انجام کار افزایش دهید، این یک ویژگی ضروری در بورسکوپ شما است.

اثر بزرگنمایی

یک دستگاه بورسکوپ خوب به اپراتور نیازی به تمرکز مجدد به طور منظم ندارد. باید دسترسی تقریبا نامحدودی داشته باشد. وقتی نوبت به محاسبه بزرگنمایی می‌رسد، می‌توانید از یک قانون ساده استفاده کنید که هم برای دوربین های شلنگی انعطاف‌پذیر و هم برای محفظه‌های صلب کار می‌کند، یعنی سطح بزرگ‌نمایی زمانی که جسم به لنز نزدیک‌تر است، بیشتر است.

میدان دید

سوپاپ هایی که در نزدیکی سوراخ های شمع (موتورهای خودرو) قرار دارند، مناطق صعب العبور محسوب می شوند. بهتر است این نواحی را با یک بورسکوپی 120 درجه به عقب بررسی کنید. بسته به وظایف اندازه گیری خود، باید مراقب بورسکوپ های شلنگی با زاویه های مختلف باشید. با تغییر میدان دید یا جهت دید خود، می توانید تمام اضلاع یک حفره را بررسی کنید.

انعطاف پذیری یا سختی

دو نوع اصلی از دوربین های شلنگی صنعتی وجود دارد: انعطاف پذیر و سخت. معمولاً به شکل لوله بستگی دارد. در مورد دوربین هایی با شلنگ انعطاف پذیر (غیر مفصلی یا مفصلی)، لوله ای که چشمی و عدسی را به هم متصل می کند، معمولاً الاستیک است. از سوی دیگر، بورسکوپ های سفت و سخت دارای نسخه غیر متحرک لوله هستند. این باعث می شود آنها برای اندازه گیری مواردی مانند تفنگ، هیدرولیک، سیلندر یا انژکتور سوخت انتخاب خوبی باشند.

قطر و طول مناسب

هدف شما اندازه گیری یا بازرسی منطقه به کارآمدترین روش است. ضروری است که دستگاهی را انتخاب کنید که طول و قطر مناسبی داشته باشد. لوله های بلندتر می توانند منطقه بیشتری را پوشش دهند در حالی که لوله های کوتاه تر دقیق تر هستند. نوک دوربین با قطر کمتر می تواند مناطق کوچکتر را بررسی کند. شما عکس را دریافت می کنید.

یک نمونه (دوربین شلنگی آندوسکوپی ۱۰ متری)

دوربین شلنگی 10 متری متصل به موبایل

دوربین شلنگی 10 متری متصل به موبایل

  • پشتیبانی از 100٪ تلفن آندروید و رایانه  ،OTG و USB  

  • سنسور CMOS فوق العاده Hi-Vision با 2 میلیون پیکسل

  • عکس یا فیلم با وضوح 640x480 ،1280x720 پیکسلی

  • ۱۰ متر کابل قابل انعطاف اعلاء، چرخش 360 درجه شلنگ دوربین به راحتی

  • دوربین سیمی ضد آب 7 میلی متر می تواند منطقه زیر آب، شکاف ها و سوراخ ها را بررسی کند

  • 6 چراغ LED قابل تنظیم برای داشتن تصویر واضح تر در مناطق تاریک

برای مشاهده لینک خرید این دوربین اینجا کلیک کنید.

راهنما و محل خرید

وب سایت مینی دی وی پرو به صورت تخصصی روی دوریبن های فیلمبرداری تمرکز کرده است. یکی از پر فروش ترین محصولات این وب سایت دوربین شلنگی صنعتی میباشد چرا که توانسته با ارائه انواع مدل از این نوع دوربین و پشتیبانی و خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان را جلب نماید. شما همواره میتوانید با تماس با مرکز خرید این مجموعه قبل از خرید خود با مشاورین تماس تلفنی داشته و با راهنمایی های کارشناسان فروش، بهترین مدل دوربین شلنگی را برای خود انتخاب کنید.