اما به تدریج شرکت های تولید کننده و عرضه کننده پاک کننده های صنعتی دستگاه های اپیلاسیون برقی را برای رفع چنین مشکلاتی معرفی کردند. یکی از این ابزارها دستگاه واکس کفش است که در مدل برقی و اتوماتیک موجود است. 

دستگاه واکس کفش اداری چیست؟

همانطور که گفتیم روش های واکس قدیمی دارای مشکلاتی از جمله نیاز به استفاده از برس، آلودگی ناشی از آن، وجود روغن در ساختار موم های سخت قدیمی و همچنین مواردی مانند تغییر شکل و لایه برداری سطح پوست و مواد زائد بود.همه این مشکلات منجر به ایجاد دستگاه های واکس اتوماتیک مانند دستگاه پولیش کفش در مطب شده است.

در واقع این دستگاه ابزاری برای واکس زدن کفش به روش های اتوماتیک است. بنابراین نیازی به درگیر کردن دست در استفاده از پارافین روی کفش نیست. معمولا دستگاه هایی از این نوع دارای چندین برس برای مالش و جلا دادن کفش هستند نه به صورت دستی. ضمناً در این نوع دستگاه ها مخازنی برای نگهداری موم مایع و شیر مکانیکی یا اتوماتیک تعبیه می شود تا پس از ریختن موم مایع از داخل مخزن، کفش ها را بر روی برس ها مالید.

چند نوع دستگاه واکس کفش وجود دارد؟

به طور کلی در ابتدا دستگاه های براق کننده کفش برای استفاده در ارگان ها و سازمان های دولتی به فروش می رسید و به تدریج پس از رواج این نوع دستگاه ها، دستگاه های خانگی و سایز کوچک نیز تولید و به فروش رسید.  دستگاه های واکس کفش از نظر سایز شامل چهار مدل برقی، مدل خانگی، مدل دستی کوچک و مدل اداری می باشد که برای مصارف اداری، شرکتی و خانگی طراحی شده اند.

0087734000284_A-1.webp

 دستگاه واکس کفش برقی نیمه اتوماتیک

این مدل از دستگاه دارای دو برس می باشد که به صورت نیمه اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می شود. مدار این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فقط می تواند دستگاه را روشن و خاموش کند و بر خلاف دستگاه تمام اتوماتیک تنها یک دکمه استارت برای راه اندازی دستگاه دارد و پس از 40 ثانیه به صورت خودکار خاموش می شود. این بدان معنی است که کاربر نمی تواند دستگاه را خاموش کند تا زمانی که تایمر منقضی شود.

ضمناً شیر تعبیه شده در این دستگاه نیز مکانیکی می باشد. این بدان معنی است که جریان موم روی کفش نیاز به چرخاندن شیر دارد.

دستگاه واکس کفش برقی تمام اتوماتیک

این دستگاه تمام اتوماتیک و دارای چهار برس می باشد. اصل کار این دستگاه بدین صورت است که مدار اتوماتیک آن دارای تایمر بوده و پس از راه اندازی دستگاه به مدت چهل ثانیه شروع به کار کرده و سپس به صورت خودکار خاموش می شود. البته اگر فردی بخواهد قبل از گذشت 40 ثانیه دستگاه را خاموش کند، می تواند از کلید خاموش استفاده کند. علاوه بر این، این دستگاه افراد مدار دارای چندین چراغ LED است که با فشار دادن دکمه استارت به تدریج روشن می شوند. چراغ های نشانگر به ترتیب نشان دهنده حذف گرد و غبار، انتخاب رنگ موم، سفت شدن و سفت شدن هستند.

از مزایای دستگاه برقی کفش تمام اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • - با صرف 40 ثانیه تمیز کردن و واکس در زمان صرفه جویی کنید

  • - بدون نیاز به مداخله دستی

  • - عدم وجود پارافین و رنگ در موم مایع

  • - امکان واکس زدن به رنگ های مختلف کفش اعم از مشکی، قهوه ای، قهوه ای تیره و ....

  • - بهداشتی و بدون گرد و غبار و بوی شیمیایی

دستگاه واکس برقی خانگی

دستگاه واکس برقی خانگی در دو نوع شارژی و برقی عرضه می شود و منبع تغذیه دستگاه واکس برقی خانگی 220 ولت می باشد. همچنین جنس بدنه معمولا از پلی اتیلن می باشد. مدل خانه مومی زنانه دارای دو برس گردان است که وظیفه این برس ها گردگیری و واکس زدن کفش می باشد. برخی از مدل های دستگاه واکس خانگی دارای تایمر هستند. پس از قرار دادن کفش ها در دستگاه و فشار دادن پدال، عملیات گردگیری و واکس زدن شروع می شود و پس از مدت زمان مشخصی (معمولاً 40ثانیه) دستگاه خاموش می شود.

نگهداری چرم توسط دستگاه واکس

دستگاه واکس برقی به دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می شود که دارای دو یا چند برس گردان و مخزن موم می باشد. در این دستگاه موم مایع به مخزن اضافه می شود. در برخی موارد مایع ماشین واکس برقی فاقد پارافین و رنگ است و به همین دلیل می توان از آن برای طیف وسیعی از کفش ها استفاده کرد. نکته مهم این است که برای استفاده از این مدل از دستگاه واکس در فضاهای بسته باید شرایط اتصال زمین به زمین فراهم شود.

دستگاه واکس کفش برقی نیمه اتوماتیک: سیستم عملکرد این نوع واکس کفش به صورت پدالی یا فشاری است که با فشار دادن پدال یا شیر فشار، دستگاه شروع به کار می کند و مایع موم روی کفش ریخته می شود و تمیز کاری انجام می شود. عملیات انجام می شود. با برس مومی انجام خواهد شد.

دستگاه واکس برقی اتوماتیک: این مدل دستگاه واکس دارای 4 برس می باشد. دو برس مخصوص مشکی و قهوه ای و دو برس دیگر برای تمیز کردن و جلا دادن کفش ها هستند. این دستگاه همچنین دارای دو مخزن برای استفاده از واکس های مختلف می باشد. پس از راه اندازی دستگاه اپیلاسیون اتوماتیک، در مدت زمان کوتاهی عملیات اپیلاسیون را شروع و به پایان می رساند.

دستگاه واکس برقی

روش گیرش دستگاه واکس برقی نیمه اتوماتیک به صورت پدال یا سیستم فشاری است و عملیات پولیش و واکس زدن با چرخش برس ها تامین می شود.

دستگاه واکس کفش برقی اتوماتیک

دستگاه واکس برقی اتوماتیک دارای 4 عدد برس مشکی و قهوه ای و دو مخزن واکس مایع می باشد. سیستم اپیلاسیون اتوماتیک مکانیزه بوده و با راه اندازی دستگاه، عملیات اپیلاسیون شروع شده و پس از 45 ثانیه چرخش برس به پایان می رسد.

دستگاه واکس کفش اداری

دستگاه واکس کفش اداری مناسب برای واکس زدن و پولیش کفش در محیط های اداری مانند شرکت ها و سازمان های دولتی می باشد و طراحی شیک و مدرنی دارد. دستگاه واکس اداری برای اتصال مستقیم به برق 220 ولت شهری راه اندازی شده و دارای 2 عدد برس و یک عدد واکس مایع بی رنگ جهت نظافت کفش کارمندان و مشتریان می باشد.

روش های واکس قدیمی دارای مشکلاتی از جمله نیاز به استفاده از برس، آلودگی ناشی از آن، وجود روغن در ساختار موم های سخت قدیمی و همچنین مواردی مانند تغییر شکل و لایه برداری سطح پوست و مواد زائد بود.همه این مشکلات منجر به ایجاد دستگاه های واکس اتوماتیک مانند دستگاه پولیش کفش در مطب شده است.

فروشگاه اینترنتی صنعت شرق جاروبرقی صنعتی و سایر محصولات و تجهیزات صنعتی را ارائه می نماید. صنعت شرق sanatshargh  با سابقه طولانی فعالیت و تجربه کافی فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات زیربنایی به شرکت ها و ادارات آغاز کرده است. این شرکت در همان ابتدا به دلیل کیفیت بالای محصولاتش اعتبار زیادی در بازار کسب کرده است .