بسیاری از افراد قبل از مراجعه به فروشگاه‌ها و تهیه نیازهای روزانه خود، ترجیح می‌دهند به بررسی محصول موردنظر در اینترنت بپردازند. با این وجود کسب‌وکارهای بسیاری از این موضوع بی‌خبر می‌باشند و اهمیت داشتن وبسایت را به درستی درک نکرده‌اند. حضور قوی و فعال در دنیای مجازی به عنوان یک برگ برنده و مزیت رقابتی بسیار موثر برای بیزنس‌ها محسوب می‌شود.

داشتن یک وبسایت باکیفیت و استاندارد منجر به فروش بیشتر و در نتیجه افزایش درآمد می‌شود. البته لازم است این موضوع را درنظر داشته باشید که هر چه کیفیت سایت بالاتر باشد، موفقیت بیشتری نصیبتان خواهد شد. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا اهمیت داشتن وبسایت برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز را شرح دهیم.

دلایل تردید افراد برای حضور در دنیای دیجیتال

افراد به دلایل مختلفی برای حضور در دنیای دیجیتال مردد می‌شوند. برخی به دلیل عدم آگاهی از فناوری‌های روز و نداشتن دانش کافی در زمینه طراحی سایت، برای حضور در دنیای وب دچار هراس و سردرگمی می‌شوند. برخی دیگر نگران هزینه‌های تهیه و نگهداری سایت هستند و ترجیح می‌دهند به دلیل مسائل مالی از ورود به این حوزه پرهیز نمایند.

خبر خوب برای صاحبان صنایع و کسب‌وکارها این است که راه‌حل‌های کاربردی و کارساز برای کاهش نگرانی‌های آن‌ها تعبیه شده است. بنابراین اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و هنوز نسبت به داشتن یک وبسایت حرفه‌ای برای موفقیت خود مردد هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود.

چرا به سایت نیاز داریم؟

دلایل بسیاری به روشنی نشان می‌دهند که داشتن وبسایت برای کسب موفقیت ضروری می‌باشد که در ادامه به بررسی برخی از این دلایل می‌پردازیم.

اعتبار Credibility

اعتبار Credibility

یکی از دلایل اصلی برای داشتن وبسایت، افزایش اعتبار کسب‌وکار می‌باشد. در هر کسب‌وکاری که فعالیت می‌کنید رقبای بسیاری دارید که خدمات و محصولات مشابه شما را ارائه می‌دهند. یکی از راه‌های ایجاد تمایز بین خود و رقبایتان، داشتن یک وبسایت با ظاهر خوب است که اطلاعات معتبر و باکیفیتی را به مخاطبان شما عرضه کند.

مشروعیت کسب‌وکارهایی که در دنیایی وب فضایی را برای معرفی خود ندارند از نظر مشتریان زیر سوال می‌رود. از اینرو داشتن سایت یک فرصت استثنایی برای ایجاد یک تاثیر مثبت اولیه عالی است و به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که کسب‌وکار شما یک تجارت واقعی و مطمئن است.

برند Brand

یکی از مهم‌ترین نتایج داشتن وبسایت، معرفی نام تجاری به مشتریان احتمالی می‌باشد. شما می‌توانید از سایت به عنوان یک پلت‌فرم برای معرفی کسب‌وکار خود و ارائه اطلاعات دقیق از حوزه فعالیت و اینکه دقیقا چه کسی هستید، استفاده نمایید. ارائه اطلاعات واضح و دقیق از شما و کسب‌وکارتان، شانس تبدیل مشتری احتمالی به خریدار واقعی را افزایش می‌دهد.

معرفی بیزنس‌ها از طریق سایت یک روش بسیار کاربردی برای ایجاد تمایز بین شما و رقبایتان می‌باشد. بدون حضور در دنیای دیجیتال، افراد نمی‌توانند اطلاعات باکیفیت و قابل اعتمادی را در رابطه با کسب‌وکار شما پیدا کنند و ممکن است مشتریان خود را به دلیل عدم اعتماد از دست بدهید.

سرنخ‌ها Leads

از دلایل دیگر ضرورت تهیه وبسایت برای کسب‌وکارها این است که حضور در دنیای وب، شانس شما را در دیده‌ شدن توسط کاربران افزایش می‌دهد. هنگامی که افراد بصورت آنلاین با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند و به خدمات و محصولات شما علاقه نشان می‌دهند، وجود یک وبسایت کارآمد باعث ایجاد یک پل ارتباطی آسان و در دسترس بین شما و مشتریانتان می‌شود.

کاربران با مراجعه به صفحه تماس با ما که در سایت قرار دارد، براحتی می‌توانند ارتباط برقرار کرده و از شما خرید کنند. سهولت در برقرای ارتباط با مشتری، احتمال فروش را افزایش می‌دهد، بنابراین با وجود پرداخت هزینه‌های اولیه برای طراحی سایت، در صورت استفاده صحیح از این پلت‌فرم می‌توانید بازگشت سرمایه مثبتی را تجربه کنید.

ترافیک ارگانیک Organic Traffic

هنگامی که در دنیای آنلاین حضور دارید و یک وبسایت بهینه‌ شده برای موتورهای جستجوگر دارید ، شانس حضور در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل را خواهید داشت. زمانیکه افراد در موتورهای جستجو به دنبال خدمت یا محصولی می‌گردند، این احتمال وجود دارد که با وبسایت شما در صفحه نتایج جستجو مواجه شوند.

سئو سایت

افراد با کلیک روی لینک سایت شما وارد صفحات ارائه دهنده خدمات و محصولات می‌شوند و امکان خرید از شما افزایش پیدا می‌کند. هر چه سایت در رتبه‌های بالاتری از گوگل به نمایش گذاشته شود، افراد بیشتری به بازدید از صفحات سایت ترغیب می‌شوند و ترافیک ارگانیک سایت بصورت صعودی افزایش پیدا می‌کند.

نکته مهم: یکی از راهکارهای بهبود سئو، استفاده از خدمات تولید محتوای متنی برای سایت است. همچنین خدمات سوشیال سیگنال هم تاثیر بسیار ویژه‌ای بر سئوی کسب و کارهای اینترنتی می‌گذارند.

صرفه‌جویی در زمان Save your Time

بسیاری از مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی شما برای پرسیدن آدرس، ساعات کاری و سوالات ساده‌ای از این دست با شما تماس می‌گیرند. عدم‌ پاسخگویی به تماس‌ها باعث نارضایی مشتریان می‌شود و ممکن است برخی از آن‌ها را برای همیشه از دست بدهید. همچنین پاسخگویی به این سوالات ساده، تمرکز کارمندان را از بخش‌های مهم‌تر منحرف می‌کند.

وجود یک وبسایت کارآمد و باکیفیت، تماس‌های غیرضروری را کاهش و بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد. همچنین به مشتریان و کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنند که در نهایت منجر به تجربه کاربری بهتری می‌شود.

به‌روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌ها Updates and Announcements

از آنجاییکه وبسایت‌ها بصورت 24 ساعته و هر روز هفته فعال و در دسترس کاربران می‌باشند، امکان اطلاع‌رسانی درباره جدیدترین اخبار مرتبط با کسب‌وکار شما فراهم می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید موجودی محصولات جدید را به مشتریانی که منتظر آن‌ها بودند خبر دهید.

همچنین هر گونه اطلاع‌رسانی در زمینه تخفیفات و جشنواره‌ها از طریق سایت، افراد بیشتری را از این موضوع آگاه می‌کند که در نهایت منجر به افزایش فروش می‌شود.

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

اگر قصد دارید از طریق بازاریابی دیجیتال در جهت یافتن سرنخ‌ها و رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید، لازم است ترافیک عظیمی از کاربران را به سایت یا صفحه فرود خود هدایت کنید. برای کسب موفقیت در این زمینه لازم است از تاریخچه ترافیک‌های هدایت شده به سایت خود استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

با کمک این اطلاعات می‌توانید مشتریان واجد شرایط را به عنوان کاربران هدف انتخاب کنید و تمرکز فروش را روی آن‌ها قرار دهید. برای انجام درست بازاریابی دیجیتال لازم است به تاریخچه‌ای از رفتار مشتریان داخل صفحات سایت خود دسترسی داشته باشید. داشتن وبسایت یک سرمایه‌گذاری امن و بلندمدت با هدف کسب موفقیت و در جهت افزایش درآمد می‌باشد.

توجه: یکی از مهم‌ترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، علم سئو است که هر کسب و کاری باید نسبت به آن توجه داشته باشد و بر روی آن سرمایه گذاری کند. تاثیرات سئو بر کسب و کارهای اینترنتی بعد از گذشت 6 ماه الی 1 سال به خوب قابل مشاهده خواهد بود. اگر فکر می‌کنید که به مشاوره سئو سایت نیاز دارید، از سایت نت بازده می‌توانید کمک بگیرید.

سخن پایانی

امروزه وجود وبسایت برای کسب‌وکارها به امری ضروری تبدیل شده است. تجارت‌هایی که هنوز برای داشتن یک وبسایت تردید دارند، در آینده محکوم به شکست و نابودی می‌شوند. داشتن وبسایت به عنوان یک مزیت رقابتی بسیار قوی عمل می‌کند و شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌سازد.

اگر هنوز برای داشتن سایت گامی برنداشته اید، قویا توصیه می‌کنیم هر چه زودتر کسب‌وکار خود را وارد دنیای دیجیتال نمایید. شما می‌توانید با یک وبسایت ساده شروع کنید و با گذشت زمان به بهینه‌سازی و بهبود کیفیت آن بپردازید. توجه داشته باشید که نکته کلیدی این است که همین امروز شروع کنید.