واردات قطعات الکترونیک بسیار پرسود است

قطعات الکترونیکی مانند خازن‌ها، میکروچیپ‌ها، سوکت‌ها و آی‌سی‌ها در ساخت انواع دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی بسیار پرکاربرد هستند.  این قطعات عموما در کشورهای صاحب تکنولوژی مانند چین و آمریکا تولید می‌شوند و به همین خاطر امکان تهیه آن‌ها از شرکت‌های ایرانی وجود ندارد. به همین خاطر بهترین راهکار برای تهیه قطعات الکترونیک خاص و کمیاب، واردات آن‌ها از کشورهای صاحب تکنولوژی است. در این مطلب با مزایای واردات این قطعات و سپس بهترین واردکننده قطعات الکترونیک در ایران آشنا می‌شویم.

واردات قطعات الکترونیک چه مزایایی دارد؟

به‌طور کلی واردات قطعات الکترونیک به ایران از مبدا کشورهایی مانند چین و دبی انجام می‌شود. باید اشاره کرد که شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه، دارای همکاری نزدیک با شرکت‌های تولیدکننده این قطعات هستند و کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت مستقیم از این شرکت‌ها خریداری می‌کنند. هرچند که واردات عموما از گمرک کشورهای امارات و چین انجام می‌شود. واردات قطعات الکترونیک به‌جای خرید آن‌ها از بازار داخلی ایران مزایای بی‌شماری مانند کاهش هزینه و اطمینان از اصالت قطعات دارد. در ادامه با این مزایا بیشتر آشنا می‌شویم.

قطعات الکترونیکی خاص تنها در کشورهای خارجی تولید می‌شوند

با توجه به فرایند پیچیده تولید قطعات الکترونیک، تنها کشورهای صاحب تکنولوژی مانند آمریکا و چین توانایی تولید این قطعات را دارند. به همین خاطر امکان تهیه قطعات الکترونیک از شرکت‌های تولیدکننده داخلی وجود ندارد. شما با واردات قطعات الکترونیک از کشورهای تولیدکننده مادر، می‌توانید به خاص‌ترین و کمیاب‌ترین مدل‌ها دسترسی داشته باشید. برای مثال کشور چین اصلی‌ترین تولیدکننده میکروچیپ‌ها در جهان به‌شمار می‌آید و شما برای خرید این قطعات، راهی جز واردات قطعات الکترونیکی از چین ندارید.

هزینه تمام شده واردات قطعات الکترونیک بسیار مناسب است

با توجه به این که شرکت‌های بازرگانی قطعات الکترونیک را در تعداد بالا به کشور وارد می‌کنند، هزینه تمام شده واردات این قطعات بسیار مناسب است. درصورتی‌که شما برای خرید قطعات الکترونیک از بازار داخلی باید هزینه بسیار بالایی را پرداخت کنید. یکی دیگر از دلایل مقرون‌به‌صرفه‌ بودن واردات قطعات الکترونیک، حذف واسطه‌ها است. با واردات مستقیم، شما با شرکت تولیدکننده در ارتباط هستید و هیچ واسطه‌ای در میان شما و شرکت تولیدکننده قرار ندارد. در نتیجه این امر، هزینه تمام شده واردات کاهش پیدا می‌کند.

با واردات مستقیم، قطعات الکترونیک را اورجینال خریداری می‌کنید

یکی از مشکلات اصلی در تهیه قطعات الکترونیک خاص و کمیاب، وجود نمونه‌های تقبلی در بازار است. چرا که دسترسی به شرکت‌های تولیدکننده در کشورهای خارجی برای مشتریان معمولی بسیار دشوار و در بیشتر موارد غیر ممکن است. درصورتی‌که شما با واردات مستقیم این قطعات، می‌توانید به‌صورت مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده یا نمایندگی‌های آن‌ها در ارتباط باشید. در نتیجه این امر، خیال شما از اصالت قطعات خریداری شده راحت خواهد بود.

پرفروش‌ترین قطعات الکترونیک برای واردات

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه واردات قطعات الکترونیک برای بازرگانان اهمیت بالایی دارد، میزان تقاضا برای انواع این قطعات است. به‌طور کلی قطعات خاص وارداتی مانند میکروکنترلرها، کانکتورها، آی‌سی‌ها و ... تقاضای بالایی در بازار ایران دارند. چرا که از این قطعات در ساخت بسیاری از دستگاه‌های الکترونیک مانند تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شود. به همین خاطر شما برای تضمین سود خود باید به دنبال قطعات الکترونیک محبوب در بازار باشید. در ادامه با پرفروش‌ترین قطعات در این زمینه آشنا می‌شویم.

کانکتورها و سوکت‌ها

یکی از قطعات الکترونیک پرکاربرد در ساخت انواع تجهیزات مخابراتی، کانکتورها یا سوکت‌ها هستند. در صنعت الکترونیک ایران، این قطعات نقشی بسیار حیاتی دارند و به همین خاطر تقاضا برای واردات آن‌ها بسیار بالا است. به همین خاطر خرید عمده این قطعات توسط بازرگانان از شرکت‌های معتبر واردکننده می‌تواند سود بالایی برای آن‌ها داشته باشد. از جمله برندهای معتبر تولید‌کننده این قطعات می‌توان به شرکت‌های هوبر شانر و آی تی تی اشاره کرد.

انواع آی‌سی‌ (IC)

آی‌سی‌ها از دیگر قطعات پرفروش در بازار داخلی ایران هستند که در ساخت انواع تجهیزات الکترونیک از آن‌ها استفاده می‌شود. عموما واردات این قطعات از کشور چین انجام می‌شود. چرا که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده آی‌سی در این کشور قرار دارند. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم واردات این قطعات خاص را به شرکت‌های معتبر در زمینه واردات قطعات الکترونیک سفارش دهید تا از مزایای خرید عمده آن‌ها بهره‌مند شوید.

ماژول‌های الکترونیکی

ماژول‌های الکترونیکی

یکی از پرکاربردترین قطعات الکترونیکی که در صنعت الکترونیک کاربرد بسیاری زیادی دارند، ماژول‌های الکترونیکی هستند. به علت پیچیده‌تر شدن ساخت دستگاه‌های الکترونیکی، ماژول‌ها نقش پررنگی در کارایی این دستگاه‌ها دارند. واردات ماژول‌های الکترونیکی نیز به‌صورت مستقیم از کشورهای صاحب تکنولوژی و با همکاری با شرکت‌های تولیدکننده اصلی انجام می‌شود. در نتیجه قطعات وارد شده اورجینال بوده و کارایی بسیار ایده‌آلی دارند.

واردات خازن بسیار پرتقاضا است

شرکت‌هایی مانند چاینا مارکت (China Market) و AVX از مشهورترین تولیدکنندگان انواع خازن‌های الکترونیک هستند. این دسته از قطعات الکترونیک نیز در صنعت بسیار کاربرد دارند و به همین خاطر واردات مدل‌های اورجینال آن‌ها می‌تواند سود بالایی داشته باشد.

بهترین مبدا برای واردات قطعات الکترونیک کدام کشور است؟

همان‌طور که عنوان شد، عموما واردات قطعات الکترونیک از کشورهای چین و امارات به ایران انجام می‌شود. چرا که دسترسی مناسبی به بنادر این کشورها برای شرکت‌های واردکننده وجود دارد و بیشتر شرکت‌های تولیدکننده قطعات الکترونیک خاص وارداتی نیز در این کشورها دارای نمایندگی هستند. برای مثال، واردات قطعات الکترونیکی از دبی طی سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. چرا که فاصله دریایی میان بنادر این شهر و بنادر اصلی ایران بسیار کم بوده و قطعات مورد نظر در سریع‌ترین زمان ممکن به دست بازرگانان می‌رسند. همچنین شرکت‌های اماراتی با تخفیف بسیار مناسب قطعات الکترونیک را در تعداد بالا می‌فروشند.

قطعات الکترونیک

واردات خاص‌ترین قطعات الکترونیک را به بای بست الکترونیک بسپارید

اگر قصد خرید عمده قطعات الکترونیک را دارید و یا می‌خواهید به‌عنوان یک تولیدکننده این قطعات را در تعداد بالا خریداری کنید، مجموعه بای بست الکترونیک نزدیک به 20 سال سابقه در زمینه واردات قطعات الکترونیکی خاص از کشورهای خارجی دارد. این مجموعه با بسیاری از شرکت‌های مشهور آمریکایی و چینی در حال همکاری است و در این زمینه یکی از بهترین‌ مراجع به‌شمار می‌آید. بای بست الکترونیک یکی از معدود شرکت‌هایی است که واردات قطعات الکترونیک را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه، قطعات الکترونیک مورد نیاز خود را به‌صورت تکی و عمده خریداری کنید.