لندتک چیست؟

اصطلاح لندتک (LendTech) برگرفته از دو واژه (lend) یعنی قرض دادن و (tech) به معنای تکنولوژی است. لندتک به عنوان یک نوآوری فناورانه در زمینه وام‌دهی شناخته می‌شود. اکنون دیجی شهر، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه لندتک جهت وام دهی آنلاین به متقاضیان خرید کالا و خدمات، گامی نوین برای ارائه وام به شهروندان برداشته است که تحولی شگرف در مدت زمان تسویه وام، اقساط بلند مدت‌تر و اعتباری بیشتر نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. 

لندتک با استفاده از یک پلتفرم دیجیتال، برای کاربران مختلفی که متقاضی دریافت وام هستند، با جذب و انتقال سرمایه وام دهندگان، و بهره‌برداری از فناوری‌های جدید نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کند. به کمک فناوری لندتک، افراد این توانایی را خواهند داشت تا در قالب یک پلتفرم امن و به صورت فرد به فرد، به مبادله وام بین متقاضیان وام و وام‌دهندگان بپردازند. همچنین افراد و کاربران عادی و حتی کسب و کارهای کوچک هم این توانایی را خواهند داشت تا از متقاضیان دریافت وام باشند. 

به طور مثال می‌توان بلاک چین، کلان داده‌ها، چت بات‌ها، ربات‌های مشاور و... را به عنوان نمونه‌های شناخته شده‌ای از فناوری‌هایی که در لندتک مورد استفاده واقع می‌شوند نام برد.  بعضی از افراد اعتقاد دارند که افزایش استفاده از فین‌تک، منجر به افزایش بیکاری و همچنین گسترش سیستم اتوماسیون خواهد شد؛ اما طبق آمارهای معتبر بین‌المللی، استفاده از این بستر نه تنها منجر به بیکاری نمی‌شود، بلکه باعث افزایش فرصت‌های شغلی نیز در سراسر جهان خواهد شد.

علت محبوبیت لندتک‌ها چیست؟

اکنون که دانستید لندتک چیست و وام دهی آنلاین چه مزایایی به همراه دارد، خوب است به برخی از مهم‌ترین مزایای این سرویس وام‌دهی هم اشاره کنیم که عبارتند از:

  • حذف واسطه‌های بزرگ

  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جانبی

  • کاهش نرخ بهره‌ وام

  • عدم وجود محدودیت جغرافیایی

لند تک چگونه کار می‌کند؟ 

هر کدام از پلتفرم‌های دیجیتالی که در لندتک مشغول فعالیت هستند از مدل‌های تجاری گوناگونی کمک می‌گیرند. با این وجود، روند کلی کار هیچ تفاوتی ندارد و تا اتمام این پروسه ثابت باقی خواهد ماند. در واقع می‌توان اینطور گفت که پلتفرم‌های لند تک نقش واسط را در میان طرفین وام بازی می‌کنند. شرکت‌هایی که بر پایه این اصول استوار هستند، باعث سهولت در روند وام‌دهی شده و با حذف واسط، به کمک فناوری‌های اینترنتی ثابت، موانع سخت و زمان بر دریافت وام به روش سنتی را از بین می‌برند.

نحوه عملکرد در لندتک‌ها به این صورت است که وام‌گیرندگان باید اطلاعات شخصی و اعتباری‌شان را در سامانه‌‌های آنلاین وارد کنند. پس از دریافت اسناد و مدارک هویتی، درخواست متقاضی وارد مرحله بررسی و پردازش می‌شود و جواب از طریق پیامک کوتاه (SMS) به کاربر اطلاع داده خواهد شد. لندتک‌ های ایران و به طور کلی این سیستم پرداخت وام پتانسیل و توانایی تغییر و تحول بزرگی در صنعت خدماتی مالی را دارد. دیجی‌شهر به عنوان یکی از فعالین این عرصه با ارائه خدمات گسترده‌تر و بهتر به کاربران خود، توانسته همواره شرایط ارائه وام را سهل‌تر کند.

لندتک در ایران

فناوری لندتک به عنوان یک صنعت نوپا در ایران جهت وام دهی آنلاین به مشتریان خرد محسوب می‌شود و هرچند به اندازه کشورهای پیشرفته هنوز نتوانسته جای پای خود را در حوزه مالی و وام باز کند، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر لندتک های ایران توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و به کمک این فناوری متقاضیان بسیاری موفق به دریافت وام شده‌اند. دیجی‌شهر به عنوان استارتاپی متعلق به شرکت نوآوران تجارت گستر آفرین که از زیرمجموعه‌های بانک شهر است، یکی از کسب‌وکارهای موفق در این حوزه به منظور ارائه تسهیلات آسان و مقرون‌به‌صرفه به کاربران است. 

چه کسانی از لندتک استفاده می‌کنند؟

کلیه کاربران واجد شرایط دریافت وام می‌توانند از خدمات لندتکی و وام دهی آنلاین استفاده کنند. همچنین خوب است بدانید که با توجه به خُرد بودن وام‌هایی که در این بستر به متقاضیان ارائه می‌شود، بیشتر مخاطبان لندتک را کسب‌وکارهای کوچک و اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند.

بنابراین، شرکت های لندتک بیشتر مخاطبان خود را از بین اشخاص حقیقی انتخاب می‌کنند که به دنبال دریافت اعتبار برای خرید کالا یا خدماتی خاص هستند.

دیجی‌شهر، ارائه دهنده به‌روزترین خدمات لندتک 

دیجی‌شهر، (نوآوران تجارت گستر فرین) استارتاپی متعلق به بانک شهر در زمینه وام دهی آنلاین و فروش اقساطی کالا و خدمات است که در سال 1400 تاسیس شد. دیجی‌شهر در حوزه لندتک فعال بوده و توانسته بستری مناسب برای اعطای وام به مشتریان جهت خرید کالا و خدمات ایجاد کند. مهم‌ترین موازینی که دیجی‌شهر به آن‌ها وفادار است و به عنوان اصول خدشه‌ناپذیر از آن‌ها عدول نمی‌کند عبارتند از:

  • دریافت وام ارزان با کمترین کارمزد تسهیلات

  • امکان دریافت وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

  • بازپرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰ ماه

از این رو دیجی شهر، با فراهم کردن زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی به منظور ارائه کالا و خدمات به عموم مشتریان، تداوم خرید اعتباری کالا با استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک شهر، در اقساط ۶۰ ماهه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، امکان بی‌نظیری را برای کاربران فراهم آورده است تا بتوانند از این بستر به خوبی استفاده کنند. دیجی‌شهر چشم‌انداز آینده خود را در این می‌بیند تا بتواند با ارائه اعتبار بیشتر به مشتریان و کاربران عزیز، در بستری قابل اعتماد و مناسب، تجربه خریدی بهتر را ایجاد کند.

برای اطلاع بیشتر از نحوه درخواست وام، شرایط و قوانین، اطلاع از سقف وام و تعداد اقساط متنوع و مختلف به شما پیشنهاد می‌کنیم با کلیک بر روی اطلاع از شرایط درخواست وام دیجی‌شهر، اطلاعات خود را در این زمینه کامل‌تر کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، از شما صمیمانه قدردانیم و امیدواریم نکاتی که درباره صنعت لندتک گفته شد، برایتان مفید بوده باشد.