این شهر می تواند یک تجربه تعطیلات ارتقا یافته را به هر بازدید کننده تور آنتالیا ارائه دهد زیرا تنوع جالبی از سواحل، گزینه های گشت و گذار، فرهنگ ریشه دار و انبوهی از شگفتی های طبیعی را نشان می دهد. بنابراین، گزینه های متعددی برای همه مسافرانی که تور ارزان آنتالیا را رزرو می کنند وجود دارد که طیف وسیعی از علایق را پوشش می دهد.

این تصور تصادفی نیست که این مقصد دومین شهر پربازدید ترکیه با تور لحظه آخری آنتالیا است. در این مقاله 5 دلیل برای تبدیل آنتالیا به مکانی ارزشمند برای بازدید ارائه می کنیم. آنتالیا شهری ساحلی مدیترانه‌ای، که آب‌های آبی شفاف را با یک شهر قدیمی تاریخی و گنجینه‌های دوران رومی ترکیب می‌کند.

آیا تورهای آنتالیا در سال 1402 ارزش دیدن دارد؟

  • سواحل دیدنی

آنتالیا به عنوان یک شهر معمولی مدیترانه ای، میزبان افتخاری از سواحل زیبا است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرند. در سواحل آنتالیا از شلوغ تا خلوت، و از جهان‌وطنی تا آرام، هیچ شکی وجود ندارد. برخی از شناخته شده ترین نقاط شنا در این منطقه عبارتند از کنیالتی و لارا در مرکز شهر و همچنین ساحل بدنام کلئوپاترا.

  • تاریخ غنی

آنتالیا همچنین می تواند به عنوان یک مقصد برتر برای کسانی که مایل به کشف تاریخ شهر و منطقه هستند، شناخته شود. فرصت های دیدنی شامل موزه ها و بسیاری از مکان های دیدنی دیگر است که ارزش بازدید دارند. مسافران ممکن است در مرکز شهر قدم بزنند تا جواهرات پنهان شهر را کشف کنند یا به یکی از سفرهای جالب به سمت معبد آپولو در ساید بپیوندند که در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است.

  • سنت آشپزی

منطقه وسیع تر آنتالیا نه تنها می تواند توجه شما را به خود جلب کند، بلکه حواس شما را نیز تقویت می کند. این منطقه به دلیل ترکیب کامل مواد و طعم ها در یک سنت آشپزی فوق العاده خوشمزه شناخته شده است. سفری شگفت‌انگیز را تجربه کنید و برخی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای منطقه را در هر گوشه شهر بچشید.

سبک زندگی روستایی اصیل را تجربه کنید

منطقه وسیع تر دارای برخی از دیدنی ترین نقاط زیبایی طبیعی است. کاوش در کوه های خوش نام توروس برای کسانی که مایل به تجربه ماجراجویی و اکتشافات فرهنگی هستند یک نکته جالب توجه خواهد بود. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، لذت بردن از جیپ سافاری است که در طی آن شرکت کنندگان از روستاهای کوچک حومه شهر بازدید می کنند و زیبایی طبیعت را تحسین می کنند.

  • تعطیلات خانوادگی

آنتالیا یک گزینه ایده آل برای تعطیلات برای خانواده هایی با بچه های کوچک است. این به این دلیل است که، تنوع شگفت انگیزی از فعالیت ها را برای سرگرمی و همچنین برای یادگیری ارائه می دهد. خانواده ها می توانند از روز خود در پارک های آبی محلی لذت ببرند یا از آکواریوم آنتالیا دیدن کنند. علاوه بر این، چندین سفر روزانه با قایق و پارک موضوعی Land of Legends وجود دارد.

touryabtravel بهترین تورها و گشت و گذارهای موجود در آنتالیا و اطراف آن را به شما ارائه می دهد. توریاب همکاری با بهترین آژانس های مسافرتی در شهر و بهترین قیمت ممکن، تعطیلات فراموش نشدنی تابستان امسال را در آنتالیا به شما پیشنهاد می کند.

در آنتالیا در سال 2023 چه کنیم؟

آنتالیا به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات ترکیه، می‌تواند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و کارها را برای همه انجام دهد. این شهر و همچنین منطقه وسیع‌تر میزبان مکان‌های دیدنی واقعاً دیدنی برای کسانی است که می‌خواهند به گشت و گذار ادامه دهند. علاوه بر این، نقاط متعددی با زیبایی های طبیعی استثنایی و سواحل وجود دارد که آرامش را برای دوستداران طبیعت فراهم می کند. آنتالیا یکی از آن شهرهایی است که می تواند شما را سرگرم کند و از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید. در زیر، می توانید برخی از کارهایی را که می توانید در آنتالیا انجام دهید، بیابید.

  • حمام ترکی را تجربه کنید

حمام ترکی یا همان حمام یکی از چیزهایی است که در آنتالیا باید امتحان کنید. حمام ترکی معمولاً در ابتدای تعطیلات پیشنهاد می شود زیرا به بدن و ذهن کمک می کند تا آرامش پیدا کند و در حال و هوای تعطیلات باشد. در طول مدتی که در آنجا هستید، تجربیات حمام ترکی با طراحی خاصی وجود دارد که به شما امکان می دهد احساس سرزندگی و آرامش کنید. این تجربه شامل سونا، حمام بخار، و ماساژ فوم و روغن است. بازدید از حمام فرصتی بی نظیر برای کشف سنت حمام عثمانی و درک اهمیت آن است.

  • از پارک ملی دره کوپرولو دیدن کنید

در طول تعطیلات خود در آنتالیا، می توانید از پارک ملی Koprulu Canyon دیدن کنید و از آرامش و زیبایی طبیعت لذت ببرید. پارک ملی تقریباً 90 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد و هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند زیرا طولانی ترین پارک در نوع خود در ترکیه است و در لیست طولانی ترین های قاره اروپا قرار دارد. بسیاری از فعالیت های افزایش دهنده آدرنالین وجود دارد که می توانید در آنجا انجام دهید، مانند رفتینگ، تا خاطراتی ماندگار با دوستان و خانواده خود بسازید.

  • شهر قدیمی را کاوش کنید

یکی از جالب ترین کارهایی که در آنتالیا می توان انجام داد، کاوش در شهر قدیمی جذاب و در عین حال پیچ و خم مانند است. بازدیدکنندگان تورهای ارزان آنتالیا می‌توانند عمارت‌های عثمانی را که کاملاً بازسازی شده‌اند مشاهده کنند و ویژگی‌های معماری آن‌ها را تحسین کنند. فروشگاه‌های کوچک، گالری‌های هنری و رستوران‌ها در خیابان‌های شهر قدیمی مملو شده‌اند و پس‌زمینه‌ای بی‌نقص و جوی ایجاد می‌کنند. شهر قدیمی همچنین میزبان بناهای تاریخی جالبی مانند برج ساعت و مساجد است.

  • در ساحل لارا استراحت کنید

لارا به دلیل فضای جهانی و ویژگی های زیبای آن یکی از محبوب ترین سواحل آنتالیا است. این ساحل دارای ماسه های نرم و سفید است و به اندازه کافی طولانی است که به راحتی همه را در خود جای دهد. در آنجا بازدیدکنندگان می توانند از آفتاب گرفتن لذت ببرند و به ورزش های آبی بپردازند تا هیجان خود را افزایش دهند.

در ساحل لارا استراحت کنید

  • در سفر با قایق شرکت کنید

به عنوان یک شهر مدیترانه ای، منطقه وسیع تر آنتالیا دارای برخی از باورنکردنی ترین سواحل است که می توان در این سواحل ترکیه دید. یکی از فعالیت هایی که در آنتالیا باید امتحان کنید، شرکت در سفر با قایق و داشتن شانس شنا در آب های شفاف است. سفر با قایق می تواند سرگرم کننده و آموزنده باشد زیرا برخی از آنها شامل بازدید از مکان های دیدنی مهم است. علاوه بر این، آنها برای افراد در هر سنی ایده آل هستند و یک روز باورنکردنی پر از خنده، آرامش و هیجان را تضمین می کنند.