ظرفیت سردخانه

اولین عامل تاثیرگذار در سرمایه مورد نیاز برای تاسیس سردخانه ظرفیت سردخانه می باشد. هرچه شما نیاز به سردخانه با ظرفیت بالاتری داشته باشید هزینه تاسیس آن بیشتر می شود و همانطور درآمد سردخانه نیز افزایش می یابد. سردخانه ها در ظرفیت های مختلفی از 10 تن تا 100 هزار تن طراحی و اجرا می شوند و با توجه به سرمایه و زمینی که در اختیار دارید باید برای ظرفیت آن تصمیم گیری نمایید.

برای براورد هزینه و محاسبه سرمایه تاسیس سردخانه خود همین حالا به صفحه محاسبه قیمت سردخانه مراجعه نمایید.

نوع سردخانه

سردخانه ها در مدل های مختلفی طراحی و اجرا می شوند که در ادامه مدل های مختلف آن را به شما معرفی می نماییم.

  • سردخانه زیر صفر

  • سردخانه بالای صفر

  • سردخانه آمونیاکی

  • سردخانه فریونی

سردخانه زیر صفر

در سردخانه زیر صفر محصولاتی مانند گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات منجمد مانند پنیر پیتزا، بستنی، کره، برخی دارو ها، واکسن و سایر محصولات منجمد را در دمای حدود 18- الی 40- درجه سانتی گراد نگهداری می نمایند. این سردخانه ها نیاز به بار برودتی زیادی دارند و همچنین سالن های این سردخانه ها باید با عایق قوی حرارت ساخته شوند تا از نفوذ گرما به درون آن جلوگیری شود.

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس سردخانه زیر صفر نسبت به سردخانه بالای صفر بیشتر می باشد و به همین نسبت درآمد بیشتری دارد.

محاسبه قیمت سردخانه

سردخانه بالای صفر

از سردخانه بالای صفر برای نگهداری محصولات به صورت تازه استفاده می شود. محیط این نوع سردخانه دارای دمایی بین 0 الی 12+ درجه سانتی گراد می باشد و در آن محصولاتی مانند میوه، سبزی، دارو و غیره را در این سردخانه نگهداری می نمایند.

در سردخانه های بالای صفر علاوه بر دما، میزان رطوبت و درصد گازهای محیط نیز برای نگهداری برخی از محصولات کنترل می شود تا مدت زمان نگهداری این گروه مواد غذایی افزایش و با کیفیت بهتری به بازار عرضه شوند. به همین دلیل ممکن است که سرمایه تاسیس سردخانه بالای صفر در ظرفیت یکسان نسبت به سردخانه زیر صفر بیشتر شود.

سرمایه تاسیس سردخانه آمونیاکی

برای تاسیس سردخانه آمونیاکی نیاز به سرمایه زیادی می باشد به این دلیل که این نوع سردخانه ها را معمولا به صورت صنعتی و در ظرفیت های بالایی طراحی و اجرا می نمایند. احداث سردخانه آمونیاکی در ظرفیت پایین هزینه بسیار بالایی دارد و توجیه اقتصادی ندارد.

سردخانه های آمونیاکی راندمان بالایی دارند و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آنها پایین می باشد به همین دلیل اغلب صنعتگران در این حوزه سردخانه های آمونیاکی احداث می نمایند.

سرمایه تاسیس سردخانه فریونی

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس سردخانه فریونی کاملا به ظرفیت آن وابسته می باشد این سردخانه ها را می توان در ابعاد کوچک و بزرگ طراحی و اجرا نمود و بهترین گزینه برای ساخت سردخانه های کوچک می باشد.

شرایط آب و هوایی منطقه

شرایط آب و هوایی در محاسبات انتخاب تجهیزات سردخانه تاثیر گذار می باشد و در ظرفیت نامی تجهیزات برودتی، نوع سازه و نوع تجهیزات تاثیر گذار می باشد به همین دلیل بر سرمایه تاسیس سردخانه نیز تاثیر می گذارد.

در مناطق گرم و خشک نیاز به تجهیزات برودتی با ظرفیت بالاتر نسبت به مناطق سردسیر یا معتدل می باشد و همچنین در مناطق گرم باید از ساندویچ پانل های ضخیم تری برای ساخت سازه استفاده نمود که باعث افزایش سرمایه اولیه تاسیس سردخانه می شود.

درب سردخانه

تجهیزات سردخانه

در تاسیس سردخانه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در سرمایه مورد نیاز سردخانه تاثیر گذار می باشد. عواملی چون برند، نوع، تعداد شیرآلات و کنترلجات باعث تغیر قیمت سردخانه می شود.

مجریان سردخانه برای افزایش ضریب اطمینان سردخانه باید در تاسیس این سازه صنعتی از شیرآلات و کنترلجات کاملی برای مدیریت دقیق سیستم تبرید و جلوگیری از بروز ایراد و خطا استفاده نمایند. این مساله باعث ایجاد اختلاف قیمت در سرمایه تاسیس سردخانه در حالت های مختلف می شود که پیشنهاد می کنیم کامل ترین سیستم را انتخاب نمایید به این دلیل که در طولانی مدت توجیه اقتصادی بالایی دارد.

برند قطعات و تجهیزات سردخانه عامل دیگری می باشد که سرمایه تاسیس سردخانه را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از شیرآلات و کنترلجات برندهای دانفوس و کستل، کمپرسور های بیتزر، دانفوس، دورین و کوپلند، اواپراتور و کندانسور نیک و سایر تجهیزات که از برندهای معروف و با کیفیت می باشند سرمایه مورد نیاز برای تاسیس سردخانه را افزایش می دهند.

یکی دیگر از تجهیزات مهم در ساخت سردخانه ها درب آن می باشد شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه درب سردخانه مراجعه نمایید.

سرمایه تاسیس سردخانه به عواملی چون امکانات و ویژگی های سردخانه نیز بستگی دارد. هرچه سردخانه شما از امکانات و ویژگی های بیشتری برخوردار باشد هزینه ساخت آن نیز افزایش می یابد و نیاز به سرمایه بیشتری برای تاسیس آن می باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم تا حدودی سوال تاسیس سردخانه چقدر سرمایه نیاز دارد را شفاف نماییم و برای شما شرح دهیم که جواب این سوال ساده به عوامل و معیار های مختلفی بستگی دارد. شما می توانید برای استعلام هزینه ساخت سردخانه خود و برآورد سرمایه مورد نیاز به وبسایت صنایع برودتی نوری بخش سردخانه مراجعه نمایید.