در صورتی که وجه نقدی در اختیار دارید و به فکر رشد و ارتقای آن هستید، خرید متری ملک یک روش مناسب برای سرمایه ­گذاری خواهد بود. به ­طور کلی هر فردی سعی دارد تا پس ­انداز خود را در مسیر درستی سرمایه گذاری کند و از این راه به کسب سود بپردازد که می­توان گفت بازار املاک یکی از بهترین روش­ها برای این کار است.

با در نظر گرفتن رشد تورم و همچنین عدم ثبات برخی از بازارهای مالی، خرید ملک همیشه از گزینه­ هایی است که اغلب افراد برای حفظ ارزش پول نقد خود آن را انتخاب می­کنند. در این مقاله سعی داریم در خصوص خرید ملک به­ صورت متری اطلاعاتی را برای شما ارائه دهیم و یک پلتفرم مطمئن را برای این منظور به شما معرفی کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا سرمایه ­گذاری در ملک مناسب است؟

به­ طور معمول یکی از دغدغه­ هایی که اکثر افراد همیشه با آن مواجه هستند ارتقای ارزش پول نقد بوده که در همین راستا سرمایه­گذاری در ملک روشی مناسب برای برآورده ­کردن این خواسته است. با خرید ملک این امکان برای شما فراهم می­شود تا وجه نقد خود را به یک دارایی باارزش تبدیل کنید که در صورت ارتقای قیمت، امکان فروش با قیمت بالاتر برای شما ایجاد شده و می­توانید به سود مناسبی برسید.

در واقع هدف افرادی که به این روش سرمایه­ گذاری رو می ­آورند رشد، توسعه و حفظ سرمایه خود و همچنین بهره ­مندشدن از منافع آن در آینده است. بازارهای مالی مختلف معمولا میزان ریسک بالایی دارند و بسیاری از افراد تمایل دارند تا روشی مطمئن و ایمن برای ارتقای سرمایه خود پیدا کنند.

موانعی که می­تواند شما را از خرید ملک منصرف کند

  • وجود واسطه ­هایی که در بازار املاک فعالیت می­کنند تا حدودی باعث ایجاد سختی­ هایی برای افراد می­شود و ممکن است شما را از انتخاب این روش منصرف کند.

  • مطمئنا سرمایه گذاری در ملک روشی مطمئن و ایمن برای رشد پول نقد خواهد بود اما مسئله حائز اهمیت این است که نیاز به سرمایه بالایی دارد.

  • در حال حاضر در سراسر کشور شاهد رشد قیمت ملک هستیم و بدون شک برای خیلی از افراد که درآمد متوسط و سطح سرمایه پایینی دارند انتخاب این بازار مناسب نخواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که سرمایه­ گذاری در این بازار تنها به خرید و فروش املاک با وسعت بالا و سرمایه ­های زیاد محدود نمی­شود و در حال حاضر خرید متری نیز امکان­پذیر است. با توجه به این مسائل خرید متری ملک به شما کمک می­کند تا با استفاده از پس ­انداز و سرمایه پایینی که در اختیار دارید نیز در بازار املاک فعالیت داشته باشید و از این راه به کسب سود بپردازید.

خرید متری ملک و مزایایی که برای شما دارد

مهم­ترین مانعی که باعث می­شود تا شما بازار امن و مطمئنی همچون ملک را برای رشد سرمایه خود نادیده بگیرید، نیاز به سرمایه بالا است، از همین رو با خرید متری ملک دیگر مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. البته باید این را هم در نظر بگیرید که شما برای خرید و فروش یک ملک و برگشت سرمایه باید زمان زیادی را صرف کنید در حالی که خرید متری به­ راحتی قابلیت نقدشدن دارد.

در واقع همراه با موج افزایش قیمت ملک پیش می­روید و در زمان مناسب، فرصتی را برای فروش پیدا کرده تا به سود مناسب دست پیدا کنید. هنگام خرید و فروش زمین، ملک تجاری یا مسکونی لازم است تا بخشی از سود خود را به ­عنوان پورسانت به مشاورین املاک پرداخت کنید، در کنار آن نیز هزینه ­های مربوط به ثبت سند نیز وجود دارد.

این در حالی است که با خرید متری دیگر نیازی نیست نگران مراحل قانونی و هزینه ­های مربوط به واسطه ­ها باشید؛ چراکه کارمزد پرداختی در این روش بسیار پایین است.

برای خرید متری ملک به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید متری ملک به کجا مراجعه کنیم؟

در نظر داشته باشید که شما به­ منظور سرمایه گذاری در ملک به روش متری نیازی نیست به ­صورت حضوری به ارگان یا سازمانی مراجعه کنید، زیرا پلتفرم آنلاین مترا این امکان را برای شما فراهم کرده است. این سامانه یک روش مطمئن و ایمن برای سرمایه­ گذاری در بازار املاک است که به شما اجازه می­دهد تا حداقل سرمایه خود را از مسیری مناسب ارتقا دهید.

شما می­توانید در این سامانه آنلاین نسبت به خرید بخشی از املاک مسکونی، تجاری و اداری اقدام کنید و به­ عنوان یکی از مالکان شناخته شوید. از همین رو می­توان گفت که یکی دیگر از موقعیت ­های بسیار خوبی که خرید متری ملک در اختیار شما قرار می­دهد این است که بدون نیاز به فرایندهای پیچیده مدیریتی از مزایای مالکیت خود مانند دریافت اجاره ­بها بهره ­مند می­شوید.

در ضمن این سامانه به­ صورت کامل از قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران شامل حمایت از حقوق مصرف­ کننده، جرایم رایانه ­ای و همچنین ضوابط و آیین­ نامه ­های مسکن، مالی، پولی و بانکی پیروی می­کند.

فرایند خرید متری ملک در سامانه مترا

در این مجموعه، جمعی از فعالان بازار سرمایه و مسکن فعالیت دارند که با بررسی­های انجام گرفته ملک مناسبی را روی سایت قرار می­دهند تا کاربران نسبت به خرید متری آن اقدام کنند. از همین رو شما نیازی ندارید که شخصا به بررسی بازار ملک و شرایط حاکم بر آن بپردازید؛ چرا که متخصصان این سامانه مسیر را برای شما هموارتر کرده­اند.

برای اینکه بتوانید در این سامانه آنلاین، سرمایه­گذاری خود را انجام دهید می­توانید به بررسی لیست املاک مترا بپردازید و متراژ مورد نظر خود را تعیین کنید. میزان متراژی که قادر هستید در این سامانه انتخاب کنید نیز از یک صدم مترمربع شروع شده و با ایجاد حساب کاربری و ثبت تمام اطلاعات اجازه خرید و فروش به شما داده می­شود.

دارایی شما در واقع حکم سهام را دارد و شما با استفاده از این سامانه یک قرارداد دریافت می­کنید که نشان­دهنده اطلاعات مربوط به سرمایه­گذاری است. در نهایت نیز زمانی که قیمت ملک مورد نظر افزایش پیدا کند می­توانید در سریع­ترین زمان ممکن و بدون معطلی نسبت به فروش آن اقدام کنید.

جمع بندی

خرید متری ملک، موقعیتی را برای افراد فراهم می­کند تا بتوانند با سرمایه پایین نیز در بازار املاک فعالیت داشته باشند و به کسب سود بپردازند. جذابیت­های بازار ملک و همچین روند رو به­رشد آن باعث می­شود تا این روش به ­عنوان یک سرمایه­ گذاری مطمئن و پرسود شناخته شود.

البته یکی از دلایلی که ممکن است باعث عدم توجه برخی از افراد به سمت این بازار شود میزان سرمایه بالایی است که نیاز دارد، برای رفع این مانع، پلتفرم مترا به شما کمک می­کند تا خرید ملک به­صورت متری را تجربه کنید.