گوشی A23 یکی از گوشی‌های سامسونگ است که می‌توان آن را با بهترین قیمت و مهلت تست 7 روزه از فروشگاه آوند‌موبایل خریداری کرد. این گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ امتیازات خوبی در بخش دوربین، طراحی و پردازنده کسب کرده است. در ادامه به بررسی گوشی فوق‌العاده جذاب ای 23 سامسونگ خواهیم پرداخت.

گوشی گلکسی A23 متفاوت از سایر محصولات سامسونگ، با طراحی جذاب و قیمت پایین خود پلی است میان محصولات اقتصادی و میان‌رده شرکت سامسونگ. قیمت گوشی ای 23 با توجه به امکانات خوبی از جمله تراشه اگزینوس 850 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، بسیار منصفانه است. گوشی A23 برای کاربری که علاقه‌ای به انجام بازی با گرافیک بالا یا عکاسی حرفه‌ای ندارد، انتخاب بسیار خوبی است.

گوشی گلکسی سامسونگ مدل A23 از نظر طراحی

سامسونگ در طراحی قاب پشتی و پنل دوربین گوشی ای 23، مانند گوشی A53 عمل کرده است. این گوشی سامسونگ بسیار زیبا و چشم‌نواز است. پنل جمع و جور دوربین و هم‌رنگ با قاب پشتی، ظاهر متفاوت و جذابی برای این گوشی پرفروش سامسونگ رقم زده است.

گلکسی A23 سامسونگ با رنگ‌های متفاوت و ملایم هلویی، آبی پاستلی، سفید و مشکی به بازار عرضه شده است. ضخامت این گوشی هم تنها 8.8 میلی‌متر است و گرفتن گوشی در دست حس بسیار لذت‌بخشی را به کاربر منتقل کرده و خرید گوشی سامسونگ را به یک انتخاب منطقی تبدیل می‌کند.

نمایشگر گوشی گلکسی A23 سامسونگ

نمایشگر گوشی گلکسی A23 سامسونگ

نمایشگر و پنل جلویی گوشی ای 23 سامسونگ، به محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 مجهز شده که اتفاق خوبی در گوشی‌های اقتصادی این شرکت است و نشان می دهد سامسونگ اخیرا سیاست پیشین خود را در خصوص گوشی‌های ارزان‌قیمت خود در پیش گرفته است.

صفحه‌نمایش اما از پنل امولد بهره‌ای نبرده و به پنل LCD PLS مجهز شده است که نکته مثبت آن پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتز و رزولوشن 1080 در 2408 است. در مجموع این نمایشگر علاوه بر اینکه شدت روشنایی قابل قبولی را ارائه می‌دهد و کار با آن زیر نور مستقیم خورشید آسان است، قابلیت خوبی هم در نمایش تصاویر و تماشای فیلم دارد.

سیستم عامل و پردازنده گوشی گلکسی ای 13 سامسونگ

پردازنده به کار رفته در A23 تراشه قدرتمند اسنپدراگون 680 است. تراشه Snapdragon 680 عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. این تراشه علاوه بر خوش مصرف بودن و مصرف کم باتری، محیط روان و تقریبا بدون باگی را برای وب‌گردی و باز‌هایی با فریم ریت متوسط ایجاد می‌کند.

سیستم عامل با نسخه اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 گوشی موبایل جدید ای 23، از جدیدترین امکانات نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. A23 با قابلیت‌های جدیدی که دارد، امکان تنظیم ظاهر و تم گوشی بر اساس والپیپر و افزایش و کاهش حافظه رم مورد نیاز اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم آورده است. گوشی جدید ای 23 سامسونگ در انواع حافظه‌های داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت و حافظه رم 3 ،4 و 6 گیگابایت عرضه می‌شود.

عملکرد دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A23

عملکرد دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A23

پنل دوربین گوشی A23 از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. بنابراین در این گوشی جدید ارزان‌قیمت با یک پنل کامل از دوربین طرف هستیم که اتفاق بسیار خوبی با توجه به قیمت ای 23 است.

لنز اصلی 50 مگاپیکسلی پنل دوربین گوشی A23 در کنار پردازنده اگزینوس به کاربر اجازه می‌دهد در محیط‌های پرنور قادر به ثبت تصاویری باکیفیتی باشد. همچنین با استفاده از قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی Scene Optimizer، دوربین این گوشی جدید می‌تواند به صورت هوشمند، تصاویر را برای ثبت شدن به بهترین حالت، بهینه و تنظیم کند.

قابلیت  Auto HDRهم در در تنظیمات دوربین گوشی  A23به کار رفته است. این قابلیت نور و دامنه دینامیکی را برای ثبت محتوای بهتر، به صورت خودکار تنظیم می‌کند. بنابراین حتی اگر در پشت سوژه اصلی یک منبع نور زیاد وجود داشته باشد، تصویر ضد نور نخواهد شد و قابلیت تنظیم وجود دارد.

در کنار دوربین اصلی ای 13، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید هم وجود دارد که  قابلیت ثبت تصاویر با زاویه دید ۱۲۳ درجه را به کاربر می‌دهد. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال بهره نگرفته و طبیعتا کیفیت آن به پای کیفیت دوربین اصلی نمی‌رسد. اما با توجه به داشتن قابلیت‌های Scene Optimizer یا Auto HDR دامنه دینامیکی تصاویر قابل قبولی داشته و ثبت تصاویر را لذت‌بخش می‌کند.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در گوشی A23 سامسونگ برای ثبت تصاویر از فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری از سوژه، عملکرد مناسبی دارد. در صورت وجود نور کافی، ثبت تصاویر از وضوح و جذابیت قابل قبولی برخوردار است. بهتر است از این دوربین توقع زیادی نداشته باشید، چرا که صرفا جهت کامل شدن پنل دوربین و لذت نسبی عکاسی تعبیه شده است.

اگر علاقه‌مند به عکاسی پرتره هستید باید بگوییم که گوشی A23 سامسونگ در ثبت تصاویر پرتره، عملکرد مناسبی دارد. به طوری که دوربین اصلی حتی بدون کمک سنسورهای اضافی سنجش عمق هم قابلیت این را دارد که عکس‌های پرتره زیبا را خلق کند. اما خب دوربین ۲ مگاپیکسی تشخیص عمق در گوشی موبایل جدید سامسونگ، ثبت این عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند.

عملکرد دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گلکسیA23، مناسب بوده و قابلیت خوبی هم در ثبت تصاویر پرتره دارد. این دوربین پس‌زمینه را به خوبی از سوژه اصلی تشخیص می‌دهد و به شکل طبیعی آن را بلور می‌کند. همچنین وجود قابلیت Skin Smoothness هم به کاربر کمک می‌کند تا هنگام عکاسی، پوست را صاف و زیبا کند.

فیلم‌برداری: گوشی سامسونگ مدل ای 13 قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه است و به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است که باعث شده تا ویدیوها را با ثبات و پایداری بیشتری بتوان ضبط کرد.

بررسی گوشی A23 از نظر شارژدهی و عملکرد باتری

ظرفیت باتری گوشی A23 سامسونگ 5000 میلی‌آمپر ساعت است که مدت زمان قابل قبولی کاربر این گوشی سامسونگ را همراهی خواهد کرد. گرچه به مصرف کم انرژی تراشه اگزینوس 850 نیز باید اشاره کرد که در افزایش دوام شارژ نقش مهمی دارد.

گوشی سامسونگ مدل A23با یک بار شارژ، برای یک روز کامل دوام می‌آورد و می‌توان از آن به راحتی برای انجام کارها و حتی بازی استفاده کرد. همچنین با استفاده کم‌تر، این زمان می‌تواند به 2 روز هم برسد که نکته بسیار خوبی است. سامسونگ برای گوشی گلکسی ای 13، قابلیت شارژ 25 وات را در نظر گرفته است که به کاربر اجازه خواهد داد در زمان نسبتا کوتاهی باتری حجیم این گوشی موبایل را شارژ کنید.

قیمت گوشی گلکسی ای 13 سامسونگ مدل جدید  Galaxy A13

قیمت گوشی سامسونگ مدل ای 23 یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت آن است. پردازنده و نمایشگر گوشی A23، ویژگی‌های ارزنده‌ای هستند که باعث افزایش ارزش خرید گوشی سامسونگ A23 شده است. در مجموع قیمت گوشی ای 23 در بازار امروز ایران، برای در دست داشتن یک گوشی از برند باکیفیت سامسونگ و پنل دوربین کامل بسیار مناسب است.