آب آلوده می تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی شود، به همین دلیل است که داشتن یک دستگاه تصفیه آب در خانه بسیار مهم است. اما با وجود گزینه های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب چندان آسان نیست. در این راهنمای جامع، ما به شما کمک می کنیم بفهمید کدام دستگاه تصفیه، آب سالمتری تولید می کند و چه عواملی را قبل از خرید باید در نظر بگیرید. پس در ادامه با  سارنیاواتر همراه باشید.

انواع دستگاه های تصفیه آب

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب در بازار موجود است که در اینجا ما به توضیح مختصری در مورد هر کدام از آنها می پردازیم:

دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس

دستگاه های تصفیه اسمزمعکوس یکی از محبوب ترین انواع دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار است که از یک غشای نیمه تراوا برای حذف ناخالصی ها و آلاینده ها از آب استفاده می کند. دستگاه های تصفیه اسمزمعکوس در حذف فلزات سنگین، باکتری ها، ویروس ها و سایر مواد مضر از آب موثر عمل می کنند.

دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون

این دستگاه ها مشابه دستگاه های اسمزمعکوس عمل می کنند اما از غشای بزرگتری برای حذف ناخالصی ها استفاده می کنند. همچنین در حذف باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم ها از آب موثر هستند اما برای حذف املاح و مواد معدنی محلول از آب مناسب نمی باشند

دستگاه های تصفیه آب با کربن فعال

این دستگاه ها از فیلتر کربن برای حذف ناخالصی ها و آلاینده ها از آب استفاده می کنند. این تصفیه کننده ها در حذف کلر، آفت کش ها و سایر ترکیبات آلی از آب موثر هستند. اما برای حذف املاح و مواد معدنی محلول از آب مناسب نمی باشند.

دستگاه تصفیه آب فرابنفش یا یو وی

دستگاه تصفیه آب فرابنفش یا یو وی

این دستگاه از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در آب استفاده می کنند. این تصفیه کننده ها در کشتن میکروارگانیسم ها و اطمینان از سالم بودن آب برای آشامیدن موثر هستند. اما برای از بین بردن ناخالصی ها و آلاینده ها از آب مناسب نیستند.

کدام دستگاه تصفیه، آب سالمتری تولید می کند؟

اگر سطوح بالایی از مواد جامد محلول در آب خود دارید و به دنبال تصفیه کننده ای هستید که بتواند آنها را به طور موثر حذف کند، و در این مورد دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. تنها در صورتی باید یک دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس بخرید که آبی که باید تصفیه شود سختی بالایی داشته باشد . اگر تی دی اس آب زیر 500 باشد، مطلقا نیازی به استفاده تصفیه کننده اسمزمعکوس وجود ندارد.

برای کسانی که به دنبال یک دستگاه تصفیه آب هستند که بتواند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد، یک دستگاه تصفیه آب با اشعه فرابنفش یو وی توصیه می شود. اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه آب هستید که نگهداری آن آسان باشد و به حداقل نگهداری نیاز داشته باشد، یک دستگاه تصفیه آب کربن فعال انتخابی عالی است.

برای آب نرم با آلودگی بیولوژیکی بالا به سراغ دستگاه تصفیه آب اشعه فرا ینفش یا اشعه فرابنفش+ اولترافیلتراسیون بروید. برای آب با سختی بالا تصفیه کننده های اسمزمعکوس بهترین گزینه هستند. برای آب سخت با آلودگی بیولوژیکی بالا به سراغ دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس+ اشعه فرابنفش یا دستگاه تصفیه آب دارای اشعه فرابنفش+اسمزمعکوس+ الولترافیلتراسیون بروید.

فیلترهای اولترافیلتراسیون بهتر است با یک سیستم تصفیه دیگر استفاده شوند. زیرا هیچ میکروارگانیسمی را در آب آلوده از بین نمی برند و تنها مواد معلق جامد را از آب حذف میکنند. دستگاه های تصفیه آب مبتنی بر کربن فعال برای حذف کلر اضافی از آب مناسب هستند.

فاکتورهایی که در انتخاب دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفته شود. انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب می تواند کار سختی باشد و بهتر است فاکتورهای زیر را در انتخاب دستگاه تصفیه آب مورد توجه قرار دهید.

کیفیت آب: قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، مهم است که آب خود را آزمایش کنید تا از میزان ناخالصی ها و آلاینده های موجود در آن مطلع شوید. انواع مختلف دستگاه های تصفیه آب برای حذف انواع مختلف آلاینده ها طراحی شده اند. بنابراین، دانستن کیفیت آب به شما کمک می کند تا دستگاه تصفیه آب مناسب را انتخاب کنید.

منبع آب: نوع دستگاه تصفیه آب که انتخاب می کنید به منبع آب نیز بستگی دارد. اگر منبع آب شما چاه یا تانکر باشد،ممکن است به یک دستگاه تصفیه آب پیشرفته‌تر نیاز داشته باشید.

ظرفیت ذخیره سازی: ظرفیت ذخیره سازی یک دستگاه تصفیه آب عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، پس باید یک دستگاه تصفیه آب با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر انتخاب کنید. با این حال، اگر خانواده کوچکی دارید، یک دستگاه تصفیه آب با ظرفیت ذخیره سازی کمتر کافی است.

تعمیر و نگهداری: تعمیر و نگهداری منظم برای عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب ضروری است. بنابراین، مهم است که یک دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز داشته باشد و به راحتی تمیز شود.

بودجه: دستگاه‌های تصفیه آب در محدوده‌های قیمتی مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین تعیین بودجه قبل از انتخاب دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است. بسته به بودجه خود می توانید از دستگاه های تصفیه آب معمولی تا پیشرفته را انتخاب کنید.

برند و گارانتی: انتخاب دستگاه تصفیه آب از یک برند معتبر که خدمات پس از فروش و گارانتی خوبی ارائه می دهد، مهم است. چرا که این اطمینان را در شما ایجاد می کند که دستگاه تصفیه آب شما بادوام و قابل اعتماد است.

لوازم مصرفی و قطعات یدکی: هنگام خرید حتی اگر دستگاه تصفیه آب آمریکایی مدنظر شما باشد. وجود لوازم مصرفی و قطعات یدکی مرتبط با آن در بازار را، در نظر بگیرید. دستگاه که لوازم مصرفی و یدکی آن در بازار موجود نباشد ارزش خرید ندارد. چرا که آب تصفیه کن شما بعد از مدتی به قطعات مصرفی مثل فیلتر و قطعات یدکی و تعمیر نیاز دارد.

با در نظر گرفتن این فاکتورها می توانید دستگاه تصفیه آب خانگی، یا رومیزی مناسب و متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در نهایت، مهم است که یک دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید که با نیازها و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد و آب آشامیدنی سالم و تمیز را برای شما فراهم کند.

تحقیقات خود را انجام دهید، گزینه های مختلف را مقایسه کنید و دستگاه تصفیه آبی را انتخاب کنید که برای شما و خانواده شما مناسب است. شما می توانید جهت خرید یک آب تصفیه کن خوب و با کیفیت به همراه قطعات مثل فیلتر دستگاه تصفیه آب، شیرالات و اتصالات به فروشگاه اینترنتی سارنیاواتر مراجعه کنید. ضمن دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید ،بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید..