سال 1402 با طوفانی ترین حالت ممکنه کار خود را آغاز کرد. یکی از دلایلی که این طوفان در آغاز سال ایجاد شد این است که پس از فروردین ماه به طور کلی قیمت های ملک و خودرو به صورت فزاینده ای افزایش داشته است، از سوی دیگر این افزایش قیمت تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشته است. این در حالی می باشد که پس از آغاز خرداد ماه بازار به طور کلی تغییر کرده است.

 نیازمند ثبات بیشتر در بازار مسکن

در ماه اردیبهشت بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده است و این افزایش قیمت ها سبب شده تا ما رکود بازار مسکن را مشاهده کنیم. چرا که قیمت ها به صورت ماهیانه نه بلکه به صورت روزانه در حال افزایش بوده است و از سوی دیگر هر اقدامی در حوزه مسکن برای افراد یک ریسک بزرگ به شمار می رود و سبب شد تا مردم در بازار مسکن درست به هیچ گونه اقدامی نزنند و بازار تا اواخر اردیبهشت ماه به طور کلی با رکود و عملا خالی از هرگونه معامله ای بوده است. 

این در حالی می باشد که پس از وارد شدن به ماه خرداد قیمتها به طور کلی سقوط کرده و ضرر های میلیاردی را برای افرادی که در ماه های اردیبهشت معامله خرید انجام داده اند به همراه داشته باشد. این موارد برای برخی از خانه ها ضرر های میلیاردی می باشد چرا که افراد با خرید ملک در نواحی گران قیمت تهران ضرر های بیشتری کرده اند؛ برای این نوع از بازار پیشنهاد می کنیم به سراغ آگهی آپارتمان با متراژ های بالا در نیاوران تهران نباشید!

قیمت های نامتعارف در بازار مسکن مناطق تهران

برای خرید ملک در منطقه های برتر تهران بهترین زمانی که می توانید اقدام کنید همین حالا می باشد؛ شما می توانید با نازل ترین قیمت ها به سراغ خرید آپارتمان با متراژ مناسب در قیطریه تهران باشید. منطقه 1 تهران یکی از بخش های گران و لوکسی می باشد که می توانید برای خرید ملک در نظر داشته باشید. در حال حاضر یکی از بخش هایی که با افت قیمت همراه بوده است نیاوران می باشد، آپارتمان های نیاوران تهران با قیمت های مناسب برای معامله های ملکی آماده می باشند.

قیمت های ملکی در سال 1402 | انفجار قیمت مسکن در سال 1402

از دیگر نواحی در تهران می توان به منطقه 2 تهران اشاره کرد. شهرک غرب تهران از جمله بخش هایی می باشد که خرید ملک در آن ها می تواند برای شما سود آوری بسیاری را به همراه داشته باشد، شما به جای خرید آپارتمان در نیاوران می توانید از آگهی های آپارتمان در قیطریه با متراژ 100 متر را برای زندگی در منطقه 1 تهران در نظر داشته باشید.

حذف واسطه ها 

از دیگر عمده دلایلی که می توان برای کاهش قیمت مسکن به آن اشاره کرد حذف شدن برخی از واسطه ها برای خرید ملک می باشد، این مورد در برخی از ناحیه های تهران به چشم می خورد. برای نمونه در منطقه 22 تهران در بسیاری از موارد برای خرید واحد در برج شما تنها با مراجعه به شرکت های سازنده و یا تعاونی ها می توانید بدون واسطه خرید ملکی خود را انجام دهید. این در حالی می باشد که میزان واسطه گری در برخی مناطق از جمله منطقه 1 و 2 تهران بسیار به چشم می خورد.

یکی از عمده دلایلی که قیمت ملک در منطقه 1 تهران بالا می باشد وجود واسطه ها و تعداد بالای رقابت املاک در منطقه 1 تهران است. این که قیمت خرید ملک در شما تهران  بالا باشد کاملا معمول بوده و این منطقه در دسته مناطق لاکچری تهران به شمار می آید اما این افزایش قیمت هایی که در برخی از موارد مشاهده میکنید ممکن است در بسیاری از موارد به دلیل واسطه هایی باشد که در بازار در حال فعالیت می باشند.

نمودار قیمت مسکن در 10 سال گذشته | نمودار خرید ملک در تهران

خرید آپارتمان با قیمت مناسب در منطقه لوکس تهران 

اگر به دنبال خرید ملک در منطقه 1 تهران می باشید املاکی های معتبر بسیاری در این حوزه می توانند به شما یاری برسانند؛ اما اگر به دنبال خرید خانه در شمال تهران می باشید بهتر است به سراغ نیاوران و یا قیطریه بروید. این دو ناحیه برای خرید ملک در دسته بهترین ها قرار دارند و می توانند برای شما از بهترین گزینه ها برای خرید ملک به شمار آید اما قبل از هر اقدامی حتما از املاکی های منطقه 1 تهران در این حوزه استعلامات لازم را بگیرید.