علاوه بر ثبت نام، ارسال فاکتورها در بازه زمانی تعیین شده نیز به همان اندازه ضروری است. برای رسیدن به مهلت ثبت نام و ارسال فاکتور، شرکت ها باید سیستم ها و فرآیندهای کارآمدی ایجاد کنند که ورود سریع داده ها و ارسال اسناد را تسهیل کند.

زمان ثبت‌نام و ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

فراخوان اول

تاریخ اجرای این فراخوان به‌عنوان یک فراخوان داوطلبانه، ۷/۱/۱۴۰۱ بود و برخی از مودیان خاص مانند شرکت‌های دولتی و شرکت‌های بورسی و مالیات‌دهندگان موضوع بودجه ۱۴۰۱، می‌توانستند روند ثبت نام خود را انجام دهند.

فراخوان دوم

تاریخ اجرای این فراخوان به‌عنوان اولین فراخوان الزامی، ۱/۱۰/۱۴۰۱ بود و کلیه اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید، می‌بایست در این فراخوان، ثبت نام خود را انجام می‌دادند.

فراخوان سوم

تاریخ اجرای این فراخوان به‌عنوان اولین فراخوان سال جدید، ۱/۱/۱۴۰۲ بود و کلیه اشخاص حقیقی مشمول فراخوان هشت‌گانه مالیات بر ارزش افزوده، در این مرحله باید ثبت نام می‌کردند.

فراخوان چهارم

تاریخ اجرای این فراخوان، ۱/۴/۱۴۰۲ است و در این مرحله کلیه کسب‌وکار‌های مشمول گروه‌‌های اول و دوم موضوع آیین‌نامه موضوع ماده ۹۵ قانون م.م، باید ثبت نام خود را انجام دهند.

 فراخوان پنجم

تاریخ اجرای این فراخوان، ۱/۱۰/۱۴۰۲ است و در این مرحله کلیه مشمولین باقی‌مانده ثبت نام خود را انجام خواهند داد.

مراحل ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

  • ثبت نام در سایت my.tax.gov

  • تهیه پایانه فروشگاهی جهت صدور صورتحساب

  • اخذ گواهی امضاء الکترونیکی یا مهر سازمانی

  • دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

  • پیکربندی و ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی در کارپوشه

  • اخذ شناسه کالا و خدمت جهت صدور صورتحساب الکترونیکی

  • صدور صورتحساب الکترونیکی

  • ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان تمدید شد

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد : با توجه به درخواست‌های مکرر مودیان و چالش‌ها و مشکلات مودیان در جریان ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی صادر شده ایشان به سامانه مودیان و عدم ارسال برخی صورتحساب‌ها در موعد مقرر طبق مصوبه جلسه مورخ 20/03/1042 کارگروه راهبری سامانه مودیان موضوع ماده یک قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که به تصویب وزاری محترم امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیده ،است سامانه مذکور برای صورتحساب‌های صادره تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ که در مهلت مقرر به سامانه مؤدیان ارسال نشده است تا تاریخ 31/04/1402 در دسترس مؤدیان مورد اشاره قرار گرفته و صورتحساب‌های الکترونیکی ارسال شده توسط مؤدیان تا مهلت زمانی یادشده، به عنوان صورتحساب‌های ارسالی در موعد مقرر پذیرفته می شود.

بهترین راه برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

اگر می‌خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید، بدون شک به بهترین نرم افزار واسط سامانه مودیان نیاز خواهید داشت. بهترین نرم افزار ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان می‌تواند بسیاری از کارهای خسته کننده مرتبط با حسابداری، مانند ثبت صورت‌حساب و تهیه گزارش‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.

بر همین اساس مجموعه نرم افزاری هوفر ، امکان اتصال نرم‌افزار حسابداری هوفر به سامانه مودیان را ایجاد کرده تا حسابداران به محض اجرایی شدن این قانون، به راحتی صورت‌حساب الکترونیک را به سامانه ارسال کنند. اما اگر شما از نرم افزار حسابداری دیگری استفاده می‌کنید و نرم افزار حسابداری شما قابلیت ارسال فاکتور به سامانه مودیان را ندارد می‌توانید بدون تغییر نرم افزار حسابداری از نرم افزار سامانه مودیان هوفر استفاده کنید.

نرم‌افزار حسابداری هوفر

نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان هوفر تمام ویژگی‌های لازم بهترین نرم افزار واسط دارد و به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه صورت حساب‌های خود را در هر زمانی که می‌خواهید به سامانه مودیان ارسال کنید. پس از ارسال با گرفتن استعلام از سامانه وضعیت فاکتور‌ها و فاکتورهای برگشت از فروش ثبت شده در سامانه را مشاهده کنید.

نرم افزار سامانه مودیان هوفر توسط شرکت پرنیان پردازش پارس با 17 سال سابقه تولید نرم افزارهای سازمانی ارائه شده است. این شرکت با بیش از 10 سال تجربه ارائه نرم افزارهای ابری دارای مجوز دانش بنیان، مجوز شورای عالی انفورماتیک، پروانه بهره برداری تولید نرم افزار و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هوفر در تماس باشید

دریافت مشاوره رایگان : ۴۲ ۳۳ ۰۱ ۹۱ ۰۲۱