ازدواج یک رویداد مهم در زندگی است. با این حال، ازدواج جنبه های زیادی دارد که بسیاری از افراد تا زمانی که آن را تجربه نکنند، از آن آگاه نیستند. زن و مرد هر دو نیازهای جسمی، عاطفی و جنسی متفاوتی دارند. حتی طرز فکر و درک آنها معمولاً با یکدیگر متفاوت است. بسیاری از افراد نابالغانه، ناسالم و آسیب دیده، به روابط گذشته خود ادامه می‌دهند و اغلب فکر می‌کنند ازدواج مسائل شخصی آنها را حل می‌کند و کشمکش های درونی آنها را التیام می‌بخشد. ما در عصری زندگی می‌کنیم که می‌دانیم این درست نیست. حقیقت این است که ازدواج مشکلات شما را از بین نمی‌برد و مشکلات شما همچنان وجود خواهند داشت، اما اهمیت مشاوره پیش از ازدواج آنجایی خود را نشان میدهد که میتواند زمینه ساز یک ازدواج موفق باشد.

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

مشاوره قبل ازدواج به آمادگی ذهنی زوجین برای ازدواج کمک می کند. مشاوره پیش از ازدواج https://www.wikiravan.com/premarriage به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که شما و همسرتان می‌توانید یک رابطه قوی و سالم در طول زندگی خود داشته باشید. مشاوره پیش از ازدواج به بهبود روابط زوجین قبل از ازدواج کمک می‌کند و می‌تواند از طلاق جلوگیری کند. به همین خاطر روانشناسی تاکید زیادی بر ضرورت آموزش پیش از ازدواج دارد.

مشاوره قبل ازدواج چیست؟

wikiravan premarriage counselling

مشاوره قبل از ازدواج شکلی از زوج درمانی است که می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا برای ازدواج آماده شوید. مشاوره پیش از ازدواج به شما و شریک زندگیتان کمک می‌کند تا در مورد چندین موضوع مهم، از مسائل مالی گرفته تا فرزندآوری صحبت کنید تا هر دو به نتیجه برسید.

همچنین می‌تواند به شناسایی موضوعات درگیری احتمالی کمک کند و شما و شریک زندگی تان را با ابزارهایی برای هدایت موفقیت آمیز آنها مجهز کند. مشاوره بعد ازدواج آنلاین https://www.wikiravan.com/marriage برای حل مشکلات زندگی مشترک و افزایش کیفیت رابطه ازدواج انجام می شود، اما زن و مردی که اهمیت مشاوره پیش از ازدواج رادرک کرده و از آن استفاده کرده اند با مشکلات کمتری روبرو هستند.

هدف مشاوره قبل از ازدواج کمک به شما برای ایجاد یک پایه قوی برای ازدواج است. مشاوره پیش از ازدواج به زوج ها کمک میکند تا طرحی برای زندگی مشترک خود ایجاد کنند. موضوعات زیر در مشاوره قبل از ازدواج مورد بحث قرار می‌گیرد:

  • امور مالی 

  • شیوه ارتباط

  • باورها و ارزش ها

  • نقش ها در ازدواج

  • محبت و رابطه جنسی

  • کودکان و فرزندپروری

  • روابط خانوادگی 

  • تصمیم گیری‌ها

  • مقابله با خشم

  • زمان صرف شده با هم

  • اهمیت مشاوره قبل ازدواج

دیگر زوایای تاثیر مشاوره قبل از ازدواج بر زندگی زوجین

در پاسخ به این سوال که چرا مشاوره قبل ازدواج مهم است، باید گفت مشاوره قبل از ازدواج به کاهش ناامیدی و عصبانیت در مورد مسائلی که بر رابطه تأثیر می‌گذارد کمک می‌کند و هنگامی که از قبل بدانید وارد چه چیزی شده اید و نظر همسرتان در مورد ازدواج چیست، وقتی مسائل خاصی پیش بیاید شوکه نخواهید شد. آگاه بودن به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرید و این کاری است که مشاوره قبل از ازدواج انجام می‌دهد، به شما کمک میکند تا آگاه باشید و با وضوح و با احساسات خود تصمیم بگیرید.

مشاوره قبل ازدواج می‌تواند زمینه‌ای را برای هر دو نفر فراهم کند تا اگر بعداً در ازدواج (https://ecoiran.com/tags/ازدواج) خود دچار مشکلات روابط شوند، به دنبال راهنمایی حرفه‌ای باشند. در ادامه به اینکه چرا مشاوره قبل ازدواج مهم است بیشتر می‌پردازیم.

wikiravan.com counselling

1. اهداف و راهکارهای مشترک

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در ایجاد اهداف مشترک است. با صحبت از قبل درباره آنچه که امیدوارید از ازدواج خود به دست آورید، می‌توانید اهداف و راه حل های بالقوه خود را برای تعارضات ازدواج تعیین کنید. وقتی هر دوی شما اهداف و خواسته های خود را برای رابطه درک می‌کنید، حتی زمانی که صحبت از مباحث دشوار مانند رابطه جنسی یا حل تعارض میشود، ممکن است نسبت به شریک خود احساس دلسوزی بیشتری داشته باشید و انگیزه های او را درک کنید.

2. شناخت بیشتر با مشاوره قبل ازدواج

مشاوران وقتی با زوج‌ها کار می‌کنند سوالات زیادی می‌پرسند. گوش دادن دقیق به پاسخ های شریک زندگی خود، راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن فرد است. مشاوران می‌توانند به ارائه اطلاعات مهمی کمک کنند که ممکن است یک شریک تمایلی به به اشتراک گذاشتن آنها نداشته باشد. همچنین فضای امنی برای به اشتراک گذاشتن چیزهایی است که زوج‌ها از آنها عصبی یا ناراحت هستند.

3. برنامه‌ریزی برای آینده

مشاوره قبل ازدواج همچنین به افراد کمک می‌کند تا به طور فعال برای آینده برنامه ریزی کنند. مشاور میتواند به زوج ها در تعیین اهداف مالی یا تنظیم خانواده کمک کند و به آنها کمک کند تا راه هایی را برای دستیابی به این اهداف بیابند. مشاوره قبل از ازدواج مکان مناسبی برای زوجین است تا در مورد انتظاراتی که از زندگی زناشویی دارند و اینکه شخصاً در آینده چه میخواهند صحبت کنند. مشاوران پیش از ازدواج به مراجعان خود کمک میکنند تا روی اهداف سالم و تغییرات روابط تمرکز کنند.

4. ایجاد مهارت های ارتباطی

زوج‌هایی که مشاوره قبل ازدواج را پشت سر می‌گذارند، مهارت‌های ارتباطی بهتری کسب می‌کنند. زیرا یک فرد بی‌طرف دارند تا به آنها کمک کند یکدیگر را درک کنند. بدون شک این یکی از بزرگترین علل اینکه چرا مشاوره قبل ازدواج مهم است میباشد. زوج‌ها علاوه بر یادگیری نحوه برقراری ارتباط بهتر با نیازها و خواسته‌های فردی، یاد می‌گیرند چگونه یکدیگر را بهتر درک کنند. آن‌ها مهارت‌های شفقت و ارتباطی را به دست می‌آورند که آنها را از شرایط سخت عبور می‌دهد.

5. رسیدگی به مشکلات دیگر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج است

تاثیر مشاوره قبل از ازدواج این است که فرصتی عالی برای زوجین فراهم می‌کند تا با مسائلی که می‌تواند منجر به طلاق شود، قبل از جدی شدن مواجه شوند. از طریق صحبت با یک مشاور، زوج ها ممکن است بتوانند اختلافات مالی را حل کنند یا در مورد برنامه های خود برای بچه دار شدن صحبت کنند. پرداختن به مسائل قبل از ازدواج بهترین راه برای اطمینان از یک پایه محکم برای آینده و جلوگیری از درگیری های جدی بعد از ازدواج است. البته، برای زوجین مهم است که هنگام شرکت در مشاوره قبل از ازدواج رک و راست باشند. این تنها راه برای درک مزایای این نوع مشاوره است.

نتیجه گیری: آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است یا نه

بسیاری از مردم به دلیل ترس از چیزی که ممکن است فاش شود و به دلیل ترس از لغو عروسی از مشاوره قبل از ازدواج اجتناب می‌کنند، اما بهتر است به جای اینکه منتظر بمانید تا ازدواج کنید بعد تصمیم بگیرید که با مسائل کنار بیایید، از قبل روی مسائل کار کنید.

کار کردن زودهنگام روی رابطه به شما کمک میکند تا با هم رشد کنید، بنابراین اشتباهی را که بسیاری قبلا مرتکب شده‌اند مرتکب نشوید، اهمیت مشاوره پیش از ازدواج را در نظر بگیرید و قبل از ازدواج روی رابطه خود سرمایه گذاری کنید. مشاوره قبل از ازدواج به درک یکدیگر به عنوان یک زوج و انتظارات افراد از ازدواج کمک می‌کند. میتوانید مشاور پیش از ازدواج در ویکی روان پیدا کرده و جلسه برگزار کنید. مشاوره بهترین راه سنجش سلامت یک ازدواج است تا با کمک روانشناس تصمیم خود را بررسی کنید.

تمام فارسی زبانان میتوانند در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان از خدمات روان درمانی آنلاین تلفنی و نوشتاری استفاده کنند.