باید بدانید برای اینکه به یک معامله گر منحصر به فرد تبدیل بشوید نیاز دارید که در بحث تحلیل تکنیکال با سبک های برتر دنیا آشنا شوید؛ هر یک از این سبک ها به دید خودشان نمودار را به طور خاصی نگاه می کنند و از نظر آن ها در مناطقی خاص سفارش وجود دارد که دلیل حرکت قیمت می باشد.

اولین سبک معاملاتی، پرایس اکشن آل بروکس است

اولین سبک معاملاتی، پرایس اکشن آل بروکس است

پرایس اکشن یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی در دنیا محسوب می شود که برای کسب سود در بازارهای مالی همچون بازار ارز دیجیتال استفاده می شود. در واقع پرایس اکشن نوعی از تکنیک های بازار مالی بوده که این قابلیت را به معامله گران می دهد تا با بررسی حرکات قیمت، تصمیم خود را برای انجام معامله بگیرند. پرایس اکشن آل بروکس به عنوان یکی از بهترین روش های پرایس اکشن در تحلیل بازارهای معاملاتی شناخته می شود که معامله گران برای کسب سود از این روش استفاده می کنند.

در پرایس اکشن آل بروکس توضیحات پایه بر مبنای چارت های پنج دقیقه ای بوده اما در کنار این چارت های پنج دقیقه ای، چارت های روزانه و هفتگی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. برای تسلط نیازی به استفاده از نرم افزارهای پیچیده و اندیکاتورهای فراوانی نیست، با یادگیری روند جزء به جزء کندل ها و تعیین صحیح نقاط ورود و خروج می توانید به راحتی کسب سود داشته باشید. به همین خاطر است که معامله گران بازارهای ارز دیجیتال، انجام معاملات به روش پرایس اکشن ال بروکس را جزو بهترین دوره های پرایس اکشن در جهان می دانند که از طریق آن می توان درآمدهای کلانی بدست آورد.

آل بروکس کیست؟

ال بروکس متولد 23 فوریه 1952 است که بیش از 30 سال تجربه کاری در بازارهای مالی دارد. وی فارغ التحصیل رشته چشم پزشکی از دانشگاه شیکاگو است که در زمینه بیماری ها و جراحی چشم مقالات بی شماری نوشته است اما وی شغل چشم پزشکی را رها کرده و به عنوان یک معامله گر حرفه ای وارد بازارهای مالی شد. وی یک موسسه آموزشی در لس آنجلس دارد اما قبل از موسسه آموزشی خود در دانشگاه Emory مشغول آموزش های معامله گری بود. وی در دانشگاه تکنیک های پیشرفته اسکلیپیگز را در بورس کالای شیکاگو تدریس کرده و ده ها هزار کنفرانس های معامله گری برگزار کرده است که در طی این کنفرانس ها، روش های معامله گری را به کاربران آموزش داده است. علاوه بر این، کتاب هایی که ال بروکس در حوزه بازارهای مالی نوشته است به زبان های مختلفی ترجمه شده است.

دلیلی که باعث شد ال بروکس از حرفه چشم پزشکی خود دست بکشد و وارد بازارهای مالی و معامله گری شود، آموزش به معامله گران در سراسر جهان بود. هدف آل بروکس، ارائه بهترین ابزارهای معاملاتی برای کمک به موفقیت معامله گران بود. دوره آموزشی پرایس اکشن آل بروکس، مجموعه ای از اطلاعات بی نظیر در خصوص پرایس اکشن بوده که این قابلیت را به معامله گران می دهد تا استراتژی های حرفه ای برای انجام معاملات خود داشته باشند. در واقع پرایس اکشن آل بروکس، همان تکنیک های معامله گری از نوع پرایس اکشنی است که معامله گران حرفه ای و مدیران سرمایه هر روز از آن استفاده می کنند.

دومین سبک معاملاتی، ترید به روش بانک ها یعنی اسمارت مانی است

دومین سبک معاملاتی، ترید به روش بانک ها یعنی اسمارت مانی است

پول هوشمند یا اسمارت مانی SMART MONEY سرمایه ای است که توسط سرمایه گذاران نهادی، صاحبان بازار، بانک های مرکزی، صندوق ها و سایر متخصصان مالی در بازار قرار می گیرد. پول هوشمند یا همان اسمارت مانی (Smart money) به نیرویی اشاره دارد که بر بازارهای مالی تأثیر می گذارد و آنها را به حرکت در می آورد که اغلب توسط اقدامات بانک های مرکزی هدایت می شود؛ هدف اسمارت مانی این است که شما بدانید نقدینگی کجاست؟ به گفته جناب مایکل بنیان گذار سبک ICT اگر نمی دانید نقدینگی چیست، بدانید که خودتان نقدینگی هستید! نقدینگی جاییست که استاپ بیشتر معامله گران آنجاست، حال آیا سبک های قدیمی در بین عام مردم جا افتاده اند یا سبک های مدرن و جدید؟ قطعا جواب به این سوال می تواند به شما این نکته را بیاموزد که استاپ گذاری این افراد توسط بزرگان بازار یا همان بانک ها شکار خواهد شد.

سبک اسمارت مانی شامل شناسایی روندها در بازارهای مالی قبل از تبدیل شدن به اخبار اصلی است. این کار از طریق تجزیه و تحلیل منابع داده‌ های مختلف مانند گزارش ‌های بازار، صورت ‌های مالی و سایر شاخص ‌های اقتصادی همراه با تحلیل تکنیکال انجام می‌ شود. سرمایه گذاران پول هوشمند درک عمیقی از بازار دارند و از تخصص خود برای شناسایی روندهایی که منجر به سرمایه گذاری سودآور می ‌شود استفاده می‌ کنند.

اسمارت مانی در کدام بازارها ایجاد می ‌شود؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است کمی به عقب ‌تر برگردیم به اینکه چه کسانی اسمارت مانی را ایجاد می ‌کنند؟ پاسخ ثروتمندان و کسانی که بازار را می گردانند این است: هر موسسه بانکی یا مالی و یا شخصی که پول زیادی دارد؛ می تواند مومنتوم را در بازار ایجاد کند و به اصطلاح به مارکت جهت می دهند؛ این سبک در تمامی بازارهای مالی کار می کند اما در ابتدا مفهوم پول هوشمند از بازارهای قدیمی تر همچون بازار فارکس بیرون آمده است.

سومین سبک معاملاتی، پرایس اکشن آر تی ام یا RTM است

سومین سبک معاملاتی، پرایس اکشن آر تی ام یا RTM است

پرایس اکشن RTM یکی از انواع پرایس اکشن هاست که می تواند به تریدر یا معامله گر در جهت کسب سود بیشتر کمک بزرگی کند. سرمایه گذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، فارکس و حتی بورس از روش پرایس اکشن آر تی ام به میزان زیادی برای معاملات خود استفاده می کنند. این روش بدون استفاده از هیچ اندیکاتوری و تنها با استفاده از فاکتور قیمت و گذشته مسیر قیمتی آن دارایی مورد نظر صورت می گیرد. به همین خاطر این روش یکی از محبوب ترین روش های تحلیل است؛ توجه داشته باشید سبک های تکنیکال در تمامی بازارهای مالی موجود، مورد استفاده قرار می گیرد.

پرایس اکشن RTM مخفف اسم شخص خاصی نیست، برای مثال پرایس آل بروکس به احترام این شخص نام گذاری شده است اما RTM مخفف (Read The Market) است. معنی این سه کلمه این است که شما با این روش می توانید مارکت یا همان بازارهای مالی را بخوانید، جوابی که در نهایت شما با آموزش دیدن این سبک بدست می آورید این است که قیمت چه هدفی دارد؟ الان کجاست؟ از کجا آمده است و به کجا خواهد رفت؟ این ها تماما از دل فلگ ها و دقیق تر از آن، در دل اف ال هاست (FL)، چرا که سفارش های اصلی در این بخش از بازار بارگذاری می شوند؛ پیچیدگی و دقت این سبک نسبت به سبک های دیگر بسیار بالا بوده و یادگیری آن بسیار مهم است که از چه شخصی باشد.