رپرتاژ آگهی: اگر می‌خواهید در دنیای مدرن یک ایده مناسب برای کسب‌وکار و کار خود پیدا کنید، این مقاله ایده‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و فراتر از آن، با فروشگاه ساز شما را در مسیر دستیابی به آرزوهایتان یاری می‌کند.

10 ایده کسب‌و‌کار کوچک اینترنتی

شاید ایده‌های زیادی برای کسب‌و‌کار اینترنتی به ذهن شما برسد، اما همه آنها قابل اجرا نیستند. اما لیست زیر از جمله کسب‌و‌کار کوچک اینترنتی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند.

ایده اول: تولید محتوای اینترنتی

یک راه ساده برای کسب درآمد از راه دور این است که محتوا تولید کنید. در دنیای جدید، محتوا پادشاه است. یک محتوای خوب می‌تواند یک کسب‌وکار را ارتقا دهد و به رتبه‌های برتر سرچ گوگل برساند. می‌توانید از استخدام در سایت‌های تولید محتوای آنلاین شروع کنید. آنها معمولا به‌ دنبال یک آزمون نویسندگی، شما را استخدام می‌کنند.

اگر می‌خواهید فراتر بروید، می‌توانید به کمک فروشگاه ساز، یک سایت تولید محتوا بسازید. ساخت این سایت‌ها شباهت زیادی به طراحی فروشگاه اینترنتی دارد؛ زیرا در آن مبادله مالی انجام می‌شود. اگر یک سایت تولید محتوا درست کنید، می‌توانید چند نویسنده استخدام کنید و حتی بدون نوشتن، درآمد خوبی کسب کنید.

با یک بازاریابی مختصر، شرکت‌های زیادی به شما سفارش محتوا خواهند داد.

ایده دوم: ساخت و فروش محصولات دست‌ساز

کار دست در این روزها طرفداران زیادی دارد. بسیاری از محصولات موجود در بازار به شکل کارخانه‌ای و با کیفیت نه‌چندان‌بالا تولید می‌شوند. محصول دست‌ساز شما هرچیزی می‌تواند باشد. مثال‌های زیر می‌توانند شما را در تولید این محصولات کمک کنند:

  • ساخت ظروف سرامیکی: اگر در رشته متالورژی درس‌خوانده‌اید، لازم نیست حتما بیرون از خانه کار کنید. با یک کوره کوچک پخت سرامیک، می‌توانید محصولات عالی سرامیکی (مثل ظروف سرامیکی، عروسک، قاب و...) را بسازید و با کمک فروشگاه ساز با قیمت خوبی بفروشید.

  • بافتنی، گلدوزی و هنرهای دستی: هنرهای دستی بسیار ارزشمند هستند و افراد زیادی پول خوبی برای آنها پرداخت می‌کنند. با کمی ابتکار می‌توانید فابل‌های خوبی برای ارائه هنر دستی خود پیدا کنید.

  • زیورآلات: اگرچه افراد زیادی زیورآلات دست‌ساز می‌فروشند، اما کارهای با‌کیفیت، همیشه مشتری خود را پیدا می‌کنند.

  • کارهای چوب: یک راه دیگر برای کسب‌و‌کار اینترنتی، ساخت و فروش اجسام چوبی مانند گلدان‌های تزئینی است، که محبوبیت زیادی دارد.

فرقی نمی‌کند چه چیزی را با دست‌های خود بسازید؛ در هر حال لازم است هنر دست خود را به نمایش بگذارید. این کار را می‌توانید با ساخت فروشگاه اینترنتی انجام دهید. فروشگاه ساز به شما کمک می‌کند تا در یک قاب زیبا، هنر دست خود را به جهان معرفی کنید.

ایده سوم فروش علم

ایده سوم: فروش علم!

علم یک کالای گران‌بها است. اگر در رشته خاصی تخصص دارید، با برگزاری وبینارهای مجازی می‌توانید کسب درآمد کنید. همچنین، با استفاده از فروشگاه ساز، به‌راحتی می‌توانید یک سایت جامع برای فروش محصولات علمی خود درست کنید. در این سایت، دوره‌ها، آموزش‌ها و بسته‌های خود را عرضه کنید و امکان خرید اینترنتی آنها را فراهم نمایید. طراحی این نوع سایت‌ها نیز تا حد زیادی با طراحی فروشگاه اینترنتی مشابهت دارد.

ایده چهارم: سایت واسط تبلیغی

درآمد فروشگاه‌های مشهور مثل دیجی‌کالا بسیار بالا است. اما اگر بتوانید محصولات خود آنها را در سایت خود معرفی کرده، تحلیل کنید و سپس با استفاده از یک لینک، مشتریان را به سایت خرید راهنمایی کنید، می‌توانید درآمد خوبی به‌عنوان پورسانت به‌دست بیاورید.

ایده پنجم: سایت واسط خدماتی

افراد زیادی قصد دارند خدمات خود را بفروشند، اما به‌دنبال یک جای مطمئن برای ارائه خدمات و حتی کالای خود می‌گردند. با ساخت یک سایت خدماتی واسط توسط فروشگاه ساز، می‌توانید از افراد مختلف برای ارائه خدماتشان میزبانی کنید و درصدی از مبلغ دریافتی را به‌شکل پورسانت دریافت نمایید. سایت‌هایی مانند آچاره همین‌کار را انجام می‌دهند.

ایده ششم: سئوی سایت

سئوی سایت یکی از کسب‌و‌کارهای اینترنتی پردرآمد و نوین است که نیاز به تحصیلات در رشته خاصی ندارد. لازم است در چند دوره تخصصی سئو شرکت کنید و قدری سابقه داشته باشید. علاوه‌بر کار برای سایت‌های مختلف می‌توانید یک سایت شخصی با کمک فروشگاه ساز تاسیس کرده و خدمات سئو خود را معرفی کنید. این روزها گرداندن یک کسب‌و‌کار اینترنتی به معنای بهبود سئوی سایت است؛ پس احتمالا می‌توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.

ایده هفتم: راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگرچه برای بسیاری از کسب‌و‌کارهای معرفی‌شده می‌توانید با کمک فروشگاه ساز، یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید. اما می‌توانید به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به‌شکل مستقل هم نگاه کنید. شاید یکی از دوستانتان محصولاتی برای فروش داشته باشد و یا از آن بهتر، خودتان محصولات مختلفی را مانند خاربار، لوازم بهداشتی و .... در فروشگاه تاسیس‌شده خود بفروشید. با این حال، باید در نظر بگیرید که روش دوم، نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و همچنین انبار دارد.

طراحی اپلیکیشن

ایده هشتم: طراحی اپلیکیشن

اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید اپلیکیشن بسازید و یا با ساخت پلاگین سئو کسب و درآمد کنید. فروشگاه‌های خاص و متنوعی برای فروش پلاگین‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

ایده نهم: مدیریت شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی زیادی تولید شده‌اند. هر کسب‌وکار در چندین شبکه اجتماعی فعالیت داشته و نیاز دارد که همه این شبکه‌ها به‌شکل یکپارچه مدیریت شوند. اگر اهل شبکه‌های اجتماعی هستید، مدیریت این شبکه‌ها می‌تواند برای شما جذاب باشد.

ایده دهم: ساخت و فروش قالب وردپرس

اگر برنامه‌نویس هستید، قالب‌های وردپرس فروش خوبی دارند. می‌توانید انواع آنها را بسازید و با راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود بفروشید. همچنین، می‌توانید در فروشگاه‌های رایگان که برای این کار طراحی شده‌اند آنها را عرضه کنید. با این حال، تاسیس و طراحی فروشگاه اینترنتی شخصی، با سود بیشتری همراه است.

فرقی نمی‌کند برای چه کاری فروشگاه بخواهید، شما می‌توانید انواع و اقسام فروشگاه‌های اینترنتی را با استفاده از فروشگاه ساز بسازید و از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، قدم اول در رونق کسب‌وکار، طراحی فروشگاه اینترنتی است.