رپرتاژ آگهی: آیا شما هم می‌خواهید برای تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کنید؟ آیا به شرایط کشور مقصد خود فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید تحصیل در کدام کشورها مناسب است و آینده شغلی شما را تضمین می‌نماید؟ آیا در جریان هستید که در کدام کشور پذیرش آسان‌تری برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد؟

بر اساس آمارهایی که مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه نموده، مشخص شده است که پذیرش دانشجویان در ایتالیا روندی بسیار ساده و سریع دارد. البته اگر بتوانید در استرالیا و کانادا به تحصیل بپردازید، ممکن است پذیرش شما آسان‌تر انجام شود.

مسئله این است که پس از پذیرش باید بتوانید بورسیه‌های موردنظر را دریافت نمایید. تعداد بورسیه‌هایی که به دانشجویان بین‌المللی در کشور ایتالیا اعطا می‌شود، بسیار بیشتر از سایر کشورهای هم‌تراز است. در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه باید در مورد شرایط مهاجرت تحصیل در ایتالیا بدانید را به شما آموزش دهیم.

شرایط تحصیلی در کشور ایتالیا

قبل از آنکه به روش‌های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بپردازیم باید با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید. سپس این شرایط را با روحیات خود تطبیق داده و در نهایت تصمیمی درست بگیرید. دوره‌های آموزشی در این کشور به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی برگزار می‌شود.

برای آنکه بتوانید در دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش شوید باید مدرک آیلتس یا مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید. برخی از دانشگاه‌ها نیز برای پذیرش دانشجویان آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند. البته در بسیاری از دانشگاه‌ها نیز شرط معدل برای پذیرش دانشجو کافی است.

علاوه بر بورسی‌های تحصیلی که به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود، هر دانشجو می‌تواند با حداقل ۲۰ ساعت کار در هفته، هزینه‌های تحصیلی خود را پوشش دهد. اگر می‌خواهید اطلاعات مفصل‌تری در این باره به دست آورید همین الان با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

کسانی که دارای مدارک و شرایط زیر هستند می‌توانند به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا بپردازند:

  • مدرک زبان ایتالیایی معادل با سطح B2 یا آیلتس با حداقل نمره ۶ را دریافت نمایند.

  • متقاضی باید تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را داشته باشند. اگر در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شوید، بین ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال پرداخت خواهید کرد. در صورت پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی نیز باید بین ۶۰۰۰ تا ۲۰ هزار یورو به دانشگاه‌های ایتالیا بپردازید.

  • متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی باید در آزمون IMAT قبول شوند. آزمون GMAT، TIL و TOLC نیز از آزمون‌های دانشگاهی ایتالیا هستند.

  • شایان ذکر است که برای پوشش هزینه‌های تحصیلی خود می‌توانید از بورسیه‌های مختلفی مانند بورسیه‌های دولتی، بورسیه دانشگاه میلان، بلوگنا و پاویا استفاده کنید. این بورسیه‌ها فقط به افراد نخبه و استعدادهای برتر اعطا می‌گردد.

فراموش نکنید حتی اگر تمام مدارک و شرایط فوق را فراهم کنید پذیرش شما در دانشگاه‌های ایتالیا تضمین نمی‌شود. برای آنکه شانس قبولی خود در دانشگاه ایتالیا را افزایش دهید باید از خدمات یک شرکت حقوقی مانند مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی استفاده نمایید.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا چه مزیت‌هایی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد برای مهاجرت به ایتالیا، ادامه تحصیل در این کشور را انتخاب می‌کنند. اما این نوع مهاجرت مزایای دیگری نیز به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور ایتالیا عبارت است از:

  • زندگی با سطح کیفی بالا: وضعیت اقتصادی ایتالیا در دنیا بسیار مطلوب بوده و نرخ بیکاری آن در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد. شاغلین ایتالیایی از خدمات درمانی و رفاهی متنوعی برخوردار هستند همچنین مزایای خوبی به این افراد پرداخت می‌شود. البته سطح زندگی افراد غیرشاغل نیز در کشور ایتالیا بسیار بالاست زیرا امکانات رفاهی و سیستم حمل‌ونقل عمومی خوبی در این کشور وجود دارد.

  • امنیت خوب: اگر به آمار جرم و جنایت در کشور ایتالیا نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که امنیت خوبی در کشور ایتالیا برقرار است. ایتالیا هشتمین کشور امن در قاره اروپا و چهلمین کشور امن در رنکینگ جهانی است.

  • وجود دانشگاه‌های برتر: در کشور ایتالیا بیشتر از ۵۰ دانشگاه وجود دارد که رتبه جهانی بسیار خوبی دارند. این رتبه را مدیون سیستم آموزشی نظام‌مند و باکیفیت خود هستند. دانشگاه‌هایی که در کشور ایتالیا مشغول به فعالیت هستند با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا رقابت می‌کنند.

  • هزینه تحصیلی مقرون‌به‌صرفه: کشور ایتالیا تلاش کرده است تا تحصیل را برای تمام شهروندان خود رایگان کند. همچنین هزینه بسیار کمی از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کند. این امر برای کسانی که به دنبال کشوری برای مهاجرت تحصیلی می‌گردند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

  • مهمان‌نواز بودن ایتالیایی‌ها: در کشور ایتالیا بیشتر از ۶ میلیون تبعه خارجی وجود دارد. این تعداد از مهاجران فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگونی داشته و به خوبی در میان مردم ایتالیا پذیرفته می‌شوند. خونگرم بودن ایتالیایی‌ها از دیگر مزایایی است که دانشجویان را به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا ترغیب می‌نماید.

  • پیشنهادهای شغلی فراوان: اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیل خود در کشور موردنظر اقامت کنید فقط کافی است تا استعداد و مهارت خود را به کارفرمایان این کشور نشان داده و آن‌ها را متقاعد کنید.

کلام پایانی

در این مطلب همه آنچه که باید در مورد شرایط مهاجرت تحصیل در ایتالیا بدانید را به شما گوشزد کردیم. گاهی اوقات در روند مهاجرت با مشکلاتی روبرو می‌شوید که باید یک مشاور حقوقی برای حل آن در کنار شما باشد. مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی با به‌کارگیری برترین وکلا تاکنون به افراد زیادی برای مهاجرت به کشورهای مختلف کمک کرده است.

شما نیز می‌توانید برای آسان‌تر کردن یا حتی کوتاه‌تر کردن پروسه مهاجرت خود، از خدمات این شرکت استفاده کنید. توجه داشته باشید که با دریافت بورسیه استانی ایتالیا هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور ایتالیا کمتر شده و می‌توانید با کمترین هزینه در یکی از شهرهای ایتالیا مانند میلان، رم، پیزا، پادوا و پاویا به تحصیل بپردازید.

شانس دریافت بورسیه برای تحصیل در کشور ایتالیا بسیار کم است و باید راهکارهای افزایش شانس خود را بدانید. در این راستا وکلای مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانند به شما کمک‌های زیادی بکنند. پس همین حالا اولین قدم را برای مهاجرت به کشور ایتالیا بردارید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید!