رپرتاژ آگهی: بهترین کتاب‌های خودشناسی، آن دسته از کتاب‌ها هستند که بعد‌از خواندشان، تغییر و تحول در دیدگاه‌تان نسبت ‌به مسائل روزمره را احساس کنید. هرکسی که موفق به شناخت دیگران شود عاقل و هرکس که موفق به شناخت خود شود، روشن‌فکر می‌شود.

خودشناسی زوایای پنهان شخصیت را نشان می‌دهد و با موفقیت رابطه مسقیم دارد. در این مقاله بهترین کتاب‌های خودشناسی را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کتاب جاده شخصیت از دیوید بروکس

کتاب جاده شخصیت از دیوید بروکس یکی‌از بهترین کتاب‌های خودشناسی محسوب می‌شود. در این کتاب نویسنده قصد دارد با نگاه روان‌شناسی به این سوال پاسخ دهد که چرا جامعه امروزی روی شهرت، ثروت و محبوبیت تمرکز کرده و به چه علت موارد ذکر شده موجب دور‌شدن انسان از ارزش‌های اخلاقی بنیادین شده است.

دیوید بروکس به شما می‌آموزد مولفه‌های اصلی انسان، مهربانی، شجاعت، صداقت و تعهد است و باید روی این‌ها تمرکز کنیم. این کتاب از شما دعوت ‌به فروتنی می‌کند. به اصل خودتان برگردید و از چیزی که جامعه به شما تحمیل کرده فاصله بگیرید.

دیوید در این کتاب می‌گوید انسان امروزی رو به زوال است و هر‌چه دولت‌ها بخواهند ارزش‌های بشری را فریاد بزنند باز هم نمی‌توانند این حقیقت آشکار را پنهان کنند.

نویسنده تاکید می‌کند چیزی که جامعه بشری را نسل‌به‌نسل به اینجا رسانده‌، همین اصول اخلاقی ‌انسانی است، اما در عصر‌حاضر بدون توجیح و دلیل و کاملا ناخواسته آن‌ها را دور می‌اندازیم. با خرید کتاب روان شناسی و خودشناسی جاده شخصیت، کیفیت را در زندگی‌تان بالا ببرید.

کتاب اثر لوسیفر، ترسناک ولی واقعی

کتاب اثر لوسیفر، ترسناک ولی واقعی

کتاب اثر لوسیفر برمبنای یک آزمایش واقعی وحیرت‌انگیز نوشته شده که با تغییر رفتار شیطانی شرکت‌کننده‌ها و برگزارکننده‌ها متوقف شد. این کتاب می‌گوید همه‌ ما آدم‌ها بعضی مواقع، هیچ ترسی از انجام کارهای شرورانه نداریم.

در‌واقع هدف نویسنده از نوشتن این کتاب، برملا‌کردن شخصیت تاریک انسان است و به‌خاطر همین پردازش متفاوت، این کتاب در لیست بهترین کتاب‌های خودشناسی قرار دارد. تابه‌حال در مواقعی که کسی حواسش به شما نیست چیزی را برداشته‌اید که مال شما نیست؟ بیشتر انسان‌ها این کار را کرده‌اند.

نویسنده سراغ افراد شرور تاریخ می‌رود و سوال مهمی می‌پرسد. آیا این افراد از بدو تولد شرور و بدطینت بودند؟ جواب کتاب به این سوال یک نه قاطع است. این کتاب نشان می‌دهد شرایط محیطی باعث می‌شود تا نیک‌ترین افراد هم دست به شرورانه‌ترین کارها بزنند. برای اثبات گفته‌های خود آزمایش‌های علمی متفاوتی انجام می‌دهد تا صحت ادعاهایش تائید شود.

کتاب ایگو دشمن من است نوشته رایان هالیدی

اکثر ما این‌طور فکر می‌کنیم که عوامل بیرونی، بزرگترین مانع برای رسیدن به موفقیت و یک زندگی خوب است اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که بزرگترین مانع، عامل درونی است.

اسم این عامل درونی، ایگو است. به‌ همین ‌علت کتاب ایگو دشمن من است، نام دارد. ایگو همان چیزی است که باعث می‌شود دنبال یادگیری نرویم. ایگو چیزی است که از نقد شدن و نقد شنیدن می‌ترسد چون انتقاد باعث زیرسوال رفتن خودش خواهد شد. اگر دقیق‌تر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد ایگو از چیزهایی می‌ترسد که باعث می‌شود انسان زندگی بهتر و موفق‌تر داشته باشد.

با راه‌حل‌های این کتاب می‌توانید نفس درونی یا همان ایگو را کنترل کنید. نویسنده اعتقاد دارد هرکسی بتواند ایگو خود را کنترل کند در‌حقیقت زندگی‌اش را کنترل کرده است.

این اثر رایان هالیدی، مانند بقیه آثار او تحت‌‌تاثیر فلسفه است و با خواندن آن بینش نابی به‌دست می‌آورید که در کمتر کتابی پیدا می‌شود. اگر دوست دارید یکی ‌از بهترین کتاب های خودشناسی را بخوانید در خواندن این کتاب درنگ نکنید.

کتاب پشت پرده ریاکاری به نویسندگی دن آریلی

آیا احتمال گیر افتادن در احتمال تقلب کردن انسان‌ها تاثیری می‌گذارد؟ آیا دین‌ها، صداقت را در افراد افزایش می‌دهند؟ آیا همکاری با انسان راست‌گو باعث راست‌گویی ما هم می‌شود؟ کتاب پشت پرده ریاکاری با آزمایش‌های متنوعی به این سوال‌ها جواب می‌دهد و سعی می‌کند شما را قانع کند.

اکثر ما خودمان را افراد صاف‌و‌صادقی می‌دانیم اما واقعیت این است که ما آب ندیدیم، وگرنه شناگر ماهری هستیم. از واشنگتن تا وال استریت، از مدرسه تا محل کار، به هر‌سمت که نگاه کنید رفتارهای غیرصادقانه را به وفور خواهید دید.

 دن آریلی در این کتاب درباره پشت پرده ریاکاری می‌گوید. چه چیزهایی باعث می‌شود ما دروغ بگوییم؟ چه عواملی باعث می‌شود دست به تقلب بزنیم؟ تحت چه شرایطی حاضر به دزدی از دیگران می‌شویم؟ این کتاب درباره زاویه‌ای از شخصیت پنهان افراد سخن می‌گوید که کمتر کسی به آن پرداخته است. بنابراین، ما با یکی ‌از بهترین و متفاوت‌ترین کتاب‌های‌ خودشناسی طرف هستیم.

کتاب موهبت کامل نبودن اثر برنه براون

در کتاب موهبت کامل نبودن، برنه براون می‌گوید طی تحقیقاتی که درباره شرمندگی و تاثیراتش در مغز انسان‌ها انجام دادم، هزاران داستان مختلف از مردم آمریکا جمع‌آوری کردم. همه این داستان‌ها الگوی مشخص و باقدرت داشتند،کسانی که نقص‌هایشان را می‌پذیرند، خوشحال‌تر هستند و زندگی بهتری دارند.

اولین و مهم‌ترین قدم، شناخت نقص‌ها است، اما این کافی نیست. شما زمانی به توانایی واقعی دست پیدا می‌کنید که یاد بگیرید خودتان را با نقص‌های‌تان دوست داشته باشید. کتاب موهبت کامل نبودن تاکید دارد الان همه ما نیازمند به پرورش احساس ارزشمندی، پذیرفته شدن و عشق به خود هستیم.

در دنیایی که توهین‌ها، انتقادات و ترس‌ها در کنار پیام‌های زیبایی درباره دستاوردها، انتظارات غیرواقعی و بیش ‌از حد سخاوتمندانه پخش می‌شوند ما به‌دنبال کاوش عمیق در زندگی و پیدا کردن راه هایی برای رسیدن به حقیقت و قدردانی در زندگی‌مان هستیم.

کتاب موهبت کامل نبودن اثر برنه براون

جمع‌بندی

تا مادامی که ما دلیل رفتارهای‌مان را ندانیم، نقاط ضعف ‌و قدرت خود را شناسایی نکنیم و برای ایجاد تحول در زندگی برنامه نداشته باشیم، رسیدن ‌به خود بهتر و دوست‌داشتنی‌تر غیرممکن است. خودشناسی راه را برای رسیدن ‌به خود بهتر و دوست‌داشتنی‌تر هموار می‌کند. به‌ همین‌ علت است که ‌خواندن کتاب‌های خودشناسی اهمیت بالایی دارند.

با خواندن کتاب روان‌شناسی خوب به خودشناسی می‌رسید و پتانسیل حقیقی خود را کشف می‌کنید. کتاب خوب باید تاثیر مثبت ‌و عمیق داشته باشد. هدف ما در این مقاله این است که شما با کتاب‌هایی که تاثیرگذار هستند و باعث تحول عمیقی در افکار و اندیشه شما می‌شوند آشنا شوید. امیدوارم زندگی شما به قبل ‌و‌ بعد از این کتاب تقسیم شود و با خواندن این کتاب‌ها به خود حقیقی‌تان، نزدیک‌تر شوید. خود دوست‌داشتنی‌تر در انتظار شماست.