رپرتاژ آگهی: از همان ابتدا برنامه ریزی دقیق و هدفمندی بر افزایش تولید، ارتقاء کیفیت محصولات، توسعه شرکت و صنایع پایین‌دستی، تنوع‌بخشی به سبد محصولات، بومی‌سازی قطعات و بالا بردن کیفیت محصولات انجام شده است. با اتکا به دانش، تخصص و روحیه جهادی مدیرعامل و پرسنل متعهد شرکت، برنامه‌های مدون و هدفمندی را برای نیل به این اهداف تدوین و با بسیج امکانات و جلب مشارکت کارکنان، در مسیر تحقق این برنامه‌ها گام‌های موثری برداشته شد .

برنامه‌ریزی‌های هدفمند

مهندس احمدرضا حیدرنیا گفت: با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند و درک عمیق از چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی شرکت، برنامه‌های راهبردی بلندمدت و کوتاه‌مدتی را برای توسعه و تعالی پتروشیمی شیراز تدوین کرده‌ایم.

او ادامه داد: این برنامه‌ها با مشارکت کارکنان در سطوح مختلف و با لحاظ کردن نظرات و پیشنهادات آنها تهیه شده و به‌طور مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی شیراز مهم‌ترین برنامه‌ هدفمند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز تصریح کرد : طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در نوسازی و بهینه‌سازی خطوط تولید، برنامه‌ریزی شده است تا ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی شیراز به طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

ارتقاء کیفیت محصولات

وی افزود: استقرار سیستم‌های نوین کنترل کیفیت، به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا و آموزش تخصصی کارکنان از جمله برنامه‌های تدوین شده برای ارتقاء کیفیت محصولات این شرکت است.

توسعه بازارهای صادراتی

حیدرنیا با اشاره به هدف افزایش سهم پتروشیمی شیراز در بازارهای بین‌المللی ادامه داد: برنامه‌های جامعی برای توسعه بازارهای صادراتی و حضور فعال در بازارهای هدف تدوین شده است.

حمایت از نوآوری و فناوری

این مقام مسئول گفت: در شرکت پتروشیمی شیراز توجه ویژه‌ای به مقوله نوآوری و فناوری داریم و از ایده‌های خلاقانه و فناورانه کارکنان در جهت ارتقای سطح عملکرد شرکت استقبال می‌کنیم.

توسعه آموزش و توانمندسازی کارکنان

او گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان، زمینه لازم برای افزایش بهره‌وری و خلق ارزش بیشتر در سازمان فراهم شده است ؛ افزایش سطح دانش و تخصص کارکنان در راستای افزایش سطح بهره وری این سرمایه اجتماعی از برنامه های همیشگی و ارزشمند شرکت پتروشیمی شیراز است که با نگاه ویژه ادامه خواهد یافت .

حیدرنیا با تاکید ویژه بر ایجاد محیط کاری امن و سالم برای کارکنان گفت: برنامه‌های متعددی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت محیط کار اجرا شده است و به امید خداحرکت در این مسیر با قدرت ادامه خواهد یافت.

توجه به معیشت و رفاه کارکنان

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی گفت: در تلاش هستیم تا با ارائه مزایا و تسهیلات رفاهی مناسب، به معیشت و رفاه کارکنان و خانواده‌های آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 مسئولیت‌های اجتماعی

وی ادامه داد: همواره توجه ویژه‌ای به ایفای نقش و رسالت اجتماعی پتروشیمی شیراز شده است که از جمله آنها می‌توان به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و‌ حفاظت از محیط زیست به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌های پتروشیمی شیراز در قالب برنامه‌های حمایتی و‌ اتخاذ رویکردی پایدار و زیست‌محیطی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت با اشاره به ضرورت توسعه پایدار منطقه گفت: این شرکت با حمایت از طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه، در جهت توسعه پایدار و آبادانی منطقه گام برمی‌داردو طرج ها و پروژه های بسیاری را جهت رفاه حال مردم منطقه به اجرا درآورده است.

حیدرنیا در ادامه به نقش محوری پتروشیمی شیراز در اقتصاد استان فارس به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشوراشاره و اضافه کرد: با تکیه بر مدیریت جهادی، تحول‌خواهانه و مبتنی بر برنامه‌ریزی، این مجموعه در مسیر رونق و شکوفایی قرار گرفته و منافع قابل توجهی را برای استان و کشور به ارمغان آورده است و حاصل تلاش‌های تیم مدیریتی و کارکنان شرکت افزایش قابل توجه تولید، ارتقای کیفیت محصولات، تنوع‌بخشی به سبد محصولات، بومی‌سازی قطعات، ایجاد و توسعه صنایع پایین‌دستی و تحقق برنامه‌های هدفمند بوده است.

چشم‌اندازی روشن برای آینده

در ادامه مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز گفت :با وجود اقدامات ارزشمندی که در این دوره ایشان انجام شده، چشم‌انداز آینده پتروشیمی شیراز روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد

ماهان شجاعی افزود :تعهد، تخصص، روحیه جهادی، نگاه توسعه‌گرایانه و برنامه‌ریزی‌های هدفمند مدیرعامل شرکت ، این مجموعه را در مسیر تبدیل شدن به یکی از پیشرانان صنعت پتروشیمی کشور و زمینه‌ساز رونق و شکوفایی روزافزون برای استان فارس و ایران اسلامی قرار خواهد داد.

شجاعی کرد: بدون شک، رهبری قاطع، ابتکار عمل و تعهد مدیرعامل به توسعه پایدار، پتروشیمی شیراز را در مسیر تبدیل شدن به یک مجموعه صنعتی پیشرو و الگویی در سطح ملی و بین‌المللی قرار خواهد داد.