رپرتاژ آگهی: دکتر هدایت‌الله سلیمی گفت: اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای الکترونیک امروزه به یکی از مجاری اصلی درآمدی نسل جوان تبدیل شده و حضور آن در زندگی مردم به بخشی واقعی و جدایی ناپذیر بدل شده تا حدی که دیگر عبارت «فضای مجازی» حق مطلب را در مورد آن ادا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: با توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد تجارت الکترونیک طبیعتا خلاقیت و نوآوری در این حوزه نیز افزایش پیدا می‌کند. مؤسس پیشخوان ملی همچنین یکی از حوزه‌های مهم نوآوری را حوزه فناوری‌های نوین مالی و اقتصادی عنوان کرد که در سال‌های گذشته به تولید استارتاپ‌هایی نوظهور و بسیار کاربردی منجر شده است.

به گفته سلیمی، کاربردی بودن این استارتاپ‌ها و نقش آنها در آسان و ساده سازی امور مالی روزمره و مهم،  آنها را بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اقتصادی افراد جامعه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این کسب و کارها در تسهیل امور برای تمام اقشار جامعه، امروزه نهادهای قانون گذار و سازمان‌های متولی باید توجه بیشتری به این موضوع نشان دهند، چرا که خلاف آن می‌تواند خلاقیت و توسعه محوری گسترده در این استارتاپ‌ها که مورد نیاز کشور و مردم است را  تحت تاثیر قرار داده و کند نماید.

این کارشناس ارشد اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت صمت اخیرا با طرحی به نام «سند باکس» تلاش دارد تا خود را با شتاب نوآوری اقتصاد دیجیتال همراه کند و اگر این رویکرد در آینده جدی تر و با نگاه حمایت گرانه دنبال شود، قطعا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی الکترونیک خواهیم بود.

سلیمی یادآور شد: ایران امروز کشوری تاثیر گذار بر منطقه و جهان است و طبعیتا بیشتر از همیشه به توان و انگیزه نخبگان خود و اقتصاد دانش‌بنیان احتیاج دارد اما متاسفانه بروکراسی ناکارآمد به پاشنه آشیل کسب و کارهای دیجیتال فناور تبدیل شده و با محدود کردن امکان نوآوری اقتصادی، نخبگان جوان و تازه نفسی را که در تلاش برای ورود به این بازار و کارآفرینی در این حوزه هستند مستاصل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد در راستای منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های سازماندهی و تسهیل کسب و کار ادامه یافته و با رویکرد حمایتی و البته تخصصی تکمیل شود.

گفتنی است، هدایت‌الله سلیمی؛ دکترای مدیریت کسب و کار، کارآفرین برتر حوزه فناوری‌های نوین مالی و خالق چندین استارتاپ موفق تجارت الکترونیک از جمله سکوی ملّی گلد و صرافی ملّی چنج و سامانه ملّی استارتاپ است.

سلیمی همچنین مدیرعامل مجموعه شرکت‌های پیشخوان ملّی است که طی 2 سال گذشته در تاسیس بیش از 300 کسب و کار الکترونیک مشارکت کرده است.