رپرتاژ آگهی: برای سرمایه‌گذاری در بازار‌ سهام ۲ راهکار وجود دارد؛ یکی سرمایه‌گذاری مستقیم است که افراد باید از میان انبوهی از سهام لیست شده در بازار‌سرمایه و با تحلیل اقدام به خرید و فروش سهام کنند. روش دیگر، سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم در بازار‌سرمایه‌ است که با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری این امکان برای عموم افراد فراهم شده که بدون نیاز به دانش و تحلیل در بازار‌سهام سرمایه‌گذاری کنند. به‌عبارتی مدیران صندوق‌ به نیابت از سرمایه‌گذار سهام خرید و فروش و بازدهی کسب می‌کنند.

در سال‌های اخیر توسعه ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم این امکان را فراهم کرده تا افراد علاوه بر سهام بتوانند همزمان در سایر دارایی‌ها مانند طلا هم سرمایه‌گذاری کنند. ابزاری که برای سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم در بازارهای‌مالی معرفی شده فراصندوق‌ است که می‌تواند همزمان پرتفویی از سهام، درآمد‌ثابت و کالا مانند طلا و زعفران تشکیل دهد که مجموعه ترنج برای این هدف فرا‌صندوق تمشک را پذیره‌نویسی کرد.

فر‌ا صندوق‌ تمشک همانطور که اشاره شد پرتفویی از دارایی‌های مختلف سهام، صندوق درآمد‌ثابت، طلا و زعفران دارد که بسته به شرایط مختلف اقتصادی این صندوق می‌تواند سهم یک دارایی را حتی به صفر هم برساند. برای مثال در شرایط رکود بازار سهام و طلا این صندوق بخش درآمد‌ثابت را افزایش می‌دهد و در شرایط رونق بازار‌ سهام و طلا بخش درآمد‌ثابت را کم می‌کند.

فراصندوق تمشک از نوع ETF یا قابل معامله است که به سادگی از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد تمشک قابل خرید است. *علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانند به صفحه صندوق در صندوق تمشک مراجعه کنند.