رپرتاژ آگهی: با وجود مدل‌هایی نظیر قفل کارتی و قفل تشخیص چهره، دو نوع دیگر از قفل‌های دیجیتال یعنی قفل رمزی و قفل اثر انگشتی درب حیاط همواره مورد استقبال بیشتر قرار گرفته‌اند. قفل رمزی یک نوع قفل کد دار است که با وارد کردن رمز عبور صحیح در صفحه نمایش لمسی یا دکمه‌ای باز می‌شود، اما قفل اثر انگشتی نوعی قفل است که فقط با اسکن اثر انگشت شخص بازگشایی می‌شود، مسلما هر یک از آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که ممکن است انتخاب را برای شما سخت‌تر کنند.

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده‌اید که بالاخره قفل رمزی یا اثرانگشتی؛ کدام یک برای حیاط خانه مناسب‌تر است؟ به طور حتم قیاس کردن و سنجش مشخصات قفل دیجیتال درب منزل رمز دار و اثرانگشتی می‌تواند ما را در پاسخ به این سوال کمک نماید. از این جهت در این مقاله تمام ویژگی‌های مهم دو قفل رمزدار و اثرانگشتی را از امنیت، سهولت در نصب و نیاز به مراقبت دوره‌ای گرفته تا قیمت قفل هوشمند درب حیاط بررسی خواهیم کرد.

جدول مقایسه قفل هوشمند درب حیاط اثر انگشتی و رمزدار

قفل دیجیتال درب منزل یا حیاط انواع مختلفی دارد؛ قفل رمزی، قفل کارتی، قفل اثر انگشتی و قفل تشخیص چهره از رایج‌ترین آنها می‌باشد. در این میان دو نوع قفل حیاطی هوشمند اثرانگشتی و رمزی طرفداران بیشتری دارد.

با مرور جدول زیر می‌توانید تمایز این دو مدل قفل دیجیتال برای حیاط خانه را مشاهده کنید:

پارامتر

قفل رمزدار درب حیاط

قفل اثر انگشتی درب حیاط

امنیت

متوسط

زیاد

مشکلات فنی

کم

زیاد

سهولت در باز کردن قفل

متوسط

آسان

نیاز به حفظ رمز یا حمل وسیله

دارد

ندارد

سهولت در نصب

آسان

دشوار

مراقبت دوره‌ای

زیاد

غیرضروری

امکان باز کردن رمز توسط شخص دیگر

دارد

ندارد

قیمت

پایین‌تر

بالاتر

در زمان انتخاب قفل الکترونیکی درب حیاط باید نیازهای خود را در نظر بگیرید تا قفل دیجیتال مناسبی را خریداری نمایید. چرا که هر مدل قفل هوشمند مزایا و معایب خاص خود را دارد.

تفاوت و شباهت قفل اثر انگشتی درب حیاط و رمزی

می‌توان گفت قفل لمسی اثر انگشتی و کد دار از جنبه‌های مختلف تفاوت و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. این دو مدل قفل حیاطی هر دو امنیت نسبتا قابل قبولی دارند، با برق کار می‌کنند و شما را از داشتن کلید برای باز کردن درب حیاط بی نیاز می‌کنند.

اما از لحاظ دیگر پارامتر‌ها نظیر؛ میزان امنیت، سهولت در نصب یا قیمت قفل الکترونیکی ... تفاوت‌های بارزی میان قفل دیجیتال درب منزل رمزی و اثرانگشتی وجود دارد. در صورت تمایل به تهیه قفل دیجیتالی درب منزل باید با تفاوت دو سری از قفل‌های رمزی و اثرانگشتی آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید خرید مناسب‌تری انجام دهید.

تفاوت نحوه عملکرد قفل دیجیتال درب منزل اثر انگشتی و قفل رمز دار

اصلی‌ترین تفاوت قفل درب حیاط هوشمند رمزی و اثرانگشتی نحوه عملکرد این دو مدل قفل است. قفل هوشمند درب حیاط رمزی از یک صفحه کلید لمسی یا دکمه‌ای برخوردار می‌باشد. کاربر جهت باز کردن قفل درب ملزم به وارد کردن یک کد 4 الی 6 رقمی است. چنانچه کد ورودی صحیح باشد، قفل دیجیتال درب منزل باز خواهد شد.

این در حالی است که پروسه باز کردن قفل اثر انگشتی درب حیاط بسیار آسان‌تر است. در این سری از قفل‌ها نیازی به حمل کلید، کارت یا حفظ کردن رمز وجود ندارد. تنها کافی است اثر انگشت خود را روی اسکنر قرار دهید تا هویت شما جهت بازگشایی قفل شناسایی گردد.

مقایسه ویژگی قفل دیجیتال درب منزل لمسی اثر انگشتی و رمز دار

به طور کلی می‌توان گفت در مقایسه مدل‌های رمزی و اثرانگشتی قفل هوشمند درب حیاط هر مدل در برخی از ویژگی‌های خاص دست بالاتر را دارد. اجازه دهید این ویژگی‌ها را با هم بررسی کنیم:

  • امنیت: از لحاظ امنیت قفل اثرانگشتی به دلیل عدم امکان هک یا حفظ رمز توسط شخص غیرمجاز امنیت بیشتری نسبت به قفل کددار دارد.

  • مشکلات فنی: مشکلات و ایرادات فنی در قفل‌های اثرانگشتی نسبت به قفل‌های رمزی بیشتر است. برای مثال اسکنر اثرانگشت در این قفل‌ها در شرایط جوی بد یا هوای بارانی به خوبی عمل نمی‌کند.

  • سهولت در باز کردن قفل: هر دو مدل قفل به راحتی امکان باز و بسته کردن قفل را فراهم می‌کنند، اما باز کردن قفل درب اثرانگشتی به مراتب سریع‌تر و آسانتر است.

  • نیاز به حفظ رمز یا حمل وسیله: فراموشی رمز عبور یا گم کردن کارت، کلید یا تگ برای باز کردن قفل الکترونیکی یا معمولی در یک قفل اثرانگشتی مشاهده نمی‌شود.

  • سهولت در نصب: نصب یک قفل رمزی نسبت به نصب یک قفل اثرانگشتی برای حیاط خیلی آسانتر است، چرا که نصب و راه اندازی قفل دیجیتالی اثرانگشتی دردسر زیادی دارد.

  • مراقبت دوره‌ای: قفل‌های رمزی به خصوص به دلیل امکان هک شدن یا به سرقت رفتن رمز ورود نیاز به مراقبت دوره‌ای بیشتری دارند.

  • امکان باز کردن رمز توسط شخص دیگر: یک ویژگی خوب قفل رمزی امکان باز کردن رمز توسط شخص دیگری است. البته این ویژگی در همه حال نمی‌تواند امتیاز مثبت باشد.

  • قیمت: بدیهی است قفل‌های هوشمند اثرانگشتی برای حیاط قیمت بیشتری داشته باشد. به هر حال سیستم چنین محصولاتی پیچیده‌تر است.

با بررسی این موارد تا حدودی می‌توان بین انتخاب قفل اثر انگشتی درب حیاط و قفل رمز دار درب حیاط تصمیم گیری کرد.

قفل هوشمند درب حیاط اثر انگشتی

بررسی مزیت و معایب قفل هوشمند درب حیاط اثر انگشتی و کد دار

قفل هوشمند درب حیاط، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ارتقاء امنیت و راحتی در ورودی‌های خانه‌هاست. این قفل‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مانند قفل‌های دیجیتال و بیومتریک، امکان کنترل دسترسی از راه دور را به کاربران می‌دهند. قفل درب حیاط هوشمند، به ویژه برای کسانی که به دنبال یک راه‌حل مدرن و امن برای درب‌های حیاط خود هستند، مناسب است. با این قفل‌های حیاطی هوشمند، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، رمزهای دیجیتال و یا حتی اثر انگشت، کنترل کامل بر روی دسترسی به حیاط خود را داشته باشید.

در لیست زیر مزایا و معایب هر دو قفل دیجیتال درب منزل اثرانگشتی و رمزی را ارائه کرده‌ایم:

مزایای قفل رمزدار درب ورودی

  • مقرون به صرفه

  • نصب آسان

معایب قفل هوشمند رمزی حیاط

  • احتمال فراموش کردن رمز

  • احتمال سرقت رمز توسط افراد غیرمجاز

مزایای قفل دیجیتال درب حیاط اثرانگشتی

  • امنیت بالا

  • عدم نیاز به حفظ رمز یا حمل وسایلی نظیر کلید یا کارت

معایب قفل اثر انگشتی درب حیاط

  • قیمت بالا

  • بروز مشکلات فنی

قفل هوشمند درب حیاط کد دار

در نهایت کدام بهتر است؟ قفل اثر انگشتی درب حیاط یا قفل رمز دار؟

در نهایت اگر جهت خرید قفل هوشمند درب حیاط بین دو راهی انتخاب قفل اثرانگشتی و قفل رمز دار گیر کرده‌اید، نگران نباشید! هر فردی ممکن است در انتخاب قفل دیجیتال درب منزل با مشکل روبرو شود. اما یکی از راهکارهای خوب جهت خرید قفل هوشمند درب منزل بدون پشیمانی دریافت مشاوره از یک سایت مرجع است.

پس از تلاش‌های فراوان چندی پیش ما یک سایت معتبر به نام اسمارتوم را در این زمینه پیدا کردیم که به مشتریان خود به صورت کاملا رایگان مشاوره تخصصی می‌دهد. برای انتخاب قفل اثر انگشتی درب حیاط و یا رمزی متناسب با نیاز خود می‌توانید از این سایت کمک بگیرید، از این جهت می‌توانید در گوگل عبارت "شرکت خدمات هوشمند سازی ساختمان اسمارتوم" را جستجو نموده و وارد سایت شوید.