حالا اگر سفر به شهری بزرگ و پررفت وآمد مانند تهران، شیراز یا دیگر شهرهای بزرگ باشد، این اهمیت چند برابر می‌شود.

جاذبه‌های سفر به شهر شیراز

همانطور که می‌دانید شیراز شهری زیبا و تاریخی است. وجود اماکنی محبوب و مشهور نظیر مقبره دو شاعر پرآوازه و بزرگ، حافظ و سعدی، اشتیاق توریست‌ها و گردشگران را چندین برابر برمی‌انگیزد. همچنین تخت جمشید به‌عنوان مکانی تاریخی، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. علاوه بر همه این‌ها، مساجد زیبا با معماری چشم‌نواز و همچنین بازار پر نقش و نگار وکیل و سرای مشیر، موارد دیگری است که نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

حتی اگر جزو افرادی نباشید که اماکن تاریخی مورد توجهتان قرار بگیرد، نمی‌توانید باغ‌های وسیع و سرسبز شیراز را نادیده بگیرید.

لازم به ذکر است که شهر شیراز، جزو هشت شهر تاریخی جهان شناخته شده‌است. ازاین رو پرواز به شیراز از نقاط مختلف جهان، جزو پرطرفدارترین پروازها و فرودگاه شیراز از پرترددترین فرودگاه‌ها محسوب می‌شود. بنابراین یکی از پر مسافرترین پروازهای داخلی، سفر از تهران به شیراز است. پس برای رزرو بلیط تهران کیش باید کمی زودتر از حالت ممکن اقدام کرد.

اگر به هر دلیلی به این شهر جذاب سفر می‌کنید، حیف است حداقل بخشی از لذت آن را با دوستانتان تقسیم نکنید. برای این کار هم کافی است سوغات‌های خوش عطرو طعم شیراز را از آن‌ها دریغ نکنید. بهار نارنج، انواع عرقی‌جات، مسقطی و نان فسا از جمله مواردی است که طرفدارهای زیادی دارند و به‌عنوان سوغات پیشکش می‌شوند. علاوه بر این موارد، می‌توانید در شهر شیراغز شاهد صنایع دستی زیبایی هم باشید.

بهترین زمان سفر به شیراز

شاید برای عده زیادی سوال باشد که چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب‌تر است. به‌طور کلی می‌توان گفت شیرازدارای آب وهوایی گرم و خشک است. این شهر که تقریبا در جنوب ایران واقع است، زمستان‌های کاملا خنک و تابستان‌های گرمی را به خود اختصاص می‌دهد.

ماه اردیبهشت، بهترین زمان سفر به این شهر باشکوه به‌حساب می‌آید. چراکه در این ماه از سال، شهر شیراز با بوی بسیار دلپذیر بهارنارنج معطر می‌شود.

با وجود گرمای تابستان‌های این شهر، نمی‌توان گفت در فصل تابستان با شیرازی خلوت‌تر و کم ترددتر روبه‌رو می‌شوید. شیراز در فصل‌های پاییز و بهار، با وجود اینکه در زیباترین حالت خود، از شما استقبال می‌کند، معمولا خلوت‌تر از زمان‌های دیگر است. پس باید گفت از هر نظری پاییز و بهار زمان‌های مناسب‌تری برای سفر به این شهر فوق العاده است. همچنین تهیه بلیط تهران شیراز در این فصول برای شیراز، به احتمال زیاد راحت‌تر از سایر فصول خواهد بود.

پرواز از تهران به شیراز

همه ما می‌دانیم که سفر هوایی بهترین و مناسب‌ترین شیوه سفر است. چراکه در زمان بسیار کم‌تر نسبت‌به سایر شیوه‌های سفر، شما را به مقصد می‌رساند. از این‌رو نیاز نیست مدت زمان زیادی را در مسیر بگذرانید. اما می‌دانیم که سفر هوایی نسبت به سایر روش‌های مسافرت کردن، هزینه بیشتری را به‌خود اختصاص می‌دهد. درحال حاضر می‌توان از روش‌های مختلفی مناسب‌ترین بلیط‌ها را از نظر قیمت و میزان تخفیف و کیفیت پرواز تهیه کرد.

همچنین سایت‌های مختلفی روزانه بلیط‌های تهران شیراز را با تخفیف‌های ویژه در اختیار شما قرار می‌دهند. که با توجه به زمان مورد نظر خود برای سفر کردن، می‌توانید از خدمات و امتیازهای ویژه آن‌ها بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید : لیست هتل های سنتی شیراز با قیمت مناسب

قیمت بلیط هواپیما برای سفر تهران شیراز

همانطور که گفته شد تهران شیراز یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین خط‌های پروازی به‌شمار می‌رود. همین مسئله می‌تواند موجب رقابت زیادی میان سایت‌های مختلف هواپیمایی شود. از این‌رو ارائه کردن یک نرخ و قیمت ثابت برای چنین پروازی، کاری بسیار مشکل است.

اما در کل برای آن‌که پرواز و سفری با کیفیت و به‌صرفه را تجربه کنید، لازم است علاوه بر هزینه‌ای که پرداخت کنید، به موارد دیگری هم توجه کافی داشته باشید. ازجمله ویژگی‌ها و امکانات و در مجموع کیفیت مجموعه‌ای که مسولیت سفر شما را به عهده دارد. چراکه در حالت عادی تفاوت زیادی در رنج قیمت‌ شرکت‌های مختلف وجود ندارد و از طرفی همه سایت‌های هواپیمایی و فروش بلیط، قابل اعتماد است. پس درکنار قیمت بلیط که اهمیت هم دارد، به موارد دیگر هم باید توجه کرد.

فرودگاه بین المللی شیراز

یکی از نکات جالب توجه این است که فرودگاه بین المللی شیراز پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، مجهزترین فرودگاه ایران به‌شمار می‌رود. مسافت شهر تهران تا شیراز حدودا 990 کیلومتر است. همچنین مدت زمان پرواز از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب به صورت مستقیم بیش از یک ساعت طول می‌کشد.

این فرودگاه پررفت وآمد، شلوغ‌ترین و مهم‌ترین پایانه هوایی در بخش جنوبی کشور به‌شمار می‌رود. به‌طوری که هرساله بیش از 4 میلیون مسافر را جابجا می‌کند. فرودگاه شهید دستغیب در 12 کیلومتری مرکز شهر شیراز واقع شده‌است.

برای دسترسی ساده‌تر و رفت وآمد راحت‌تر، نزدیکی فرودگاه حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های زرد رنگ آماده استقبال از مسافران و رساندن آن‌ها به مقصد هستند.